فرماندار تبریز:

مشاغل خانگی سهم بزرگی در اقتصاد کشورها ی توسعه یافته دارند

فرماندار تبریز گفت: در دنیای متمدن مشاغل خانگی سهم بزرگی از اقتصاد کشورها را به خود اختصاص داده اند و این امر تنها مختص کشور ما و یا معضل بیکاری نیست.

کد مطلب: ۶۰۶۶۴۲
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش خبرنگار پانا از آذربایجان شرقی، رحیم شهرتی فر، در آئین افتتاح نمایشگاه بزرگ صنایع دستی و هنری رضوان اظهار داشت: هر روزه در سطح شهر و زندگی روزمره اجتماعی شاهد تلاش شبانه روزی همکاران وظیفه شناس شهرداری هستیم، اگر امروز نام تبریز در دنیا مطرح می شود همه این افتخار به تلاش همکاران شهرداری بازمی گردد.

وی تصریح کرد: هنرمندان صنایع دستی و کارگاههای کوچک خانگی در توسعه یافته ترین کشورها محصولاتی ایجاد می کنند که بصورت زنجیره وار آثار استراتژیکی مهمی را تولید می کند.

شهرتی فر، اظهار داشت: دولتها و مدیریت شهری در مناطق مختلف برای عرضه بهینه تولیدات خانگی مراکزی ایجاد می کنند زیرا این محصولات از نظر بیمه و کیفیت از تولیدات بازاری تفاوت بالایی دارد و همواره با رضایت خریدار روبرو هستند.

وی با بیان اینکه، امروزه هنر و صنایع دستی در جامعه جایگاه خود را به درستی یافته است، گفت: وامهای حمایت از مشاغل خانگی در کمیته امداد، بهزیستی، کار و رفاه اجتماعی با سهم مشخص هر شهرستان تعیین شده است.

فرماندار شهرستان تبریز، گفت: در حال حاضر در این زمینه نگرانی وجود دارد که تولیدات خانگی چطور به دست مردم برسد و در این شرایط بازارچه های محلی و منطقه ای معنا می یابد.

رحیم شهرتی فر گفت: شهردار منطقه وعده داده با ایجاد بازارچه های دائمی تولیدات محصولات خانگی و توزیع مواد غذایی و بهداشتی و صنایع دستی و هنری زمینه فعالیت هنرمندان و صاحبان مشاغل و زنان سرپرست خانوار را فراهم خواهند نمود.

وی با تاکید بر اینکه این استمرار دو طرفه با تولیدات و بازاریابی هنرمندان و ایجاد محل و فضای مناسب از طرف مسئولان برای معرفی محصولات صنایع دستی کمکی برای اقتصاد شهر و کشور خواهد بود، اظهار امیدواری کرد: با ایجاد زمینه های مناسب مشاغل خانگی به فعالیتهای مقرون به صرفه اقتصادی تبدیل شود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار