فعالیت‌های مرکز استعدادهای درخشان در سالی که گذشت

مهاجرانی: در المپیاد شیمی به رتبه 6 و در کامپیوتر به رتبه 5 در جهان رسیدیم

تهران (پانا) - رئیس مرکز استعدادهای درخشان و دانش پژوهان جوان به ارائه فعالیت‌های این مرکز در سال ۹۸ پرداخت و آنان را در ۴ حوزه شرح داد.

کد مطلب: ۱۰۳۰۵۴۸
لینک کوتاه کپی شد
مهاجرانی:  در المپیاد شیمی به رتبه 6 و در کامپیوتر به رتبه 5 در جهان رسیدیم

فاطمه مهاجرانی در گفت‌وگو با پانا اقدامات و فعالیت‌های این مرکز در سال ۹۸ را در 4 حوزه مدارس، المپیاد، طرح شهاب و جشنواره خوارزمی برشمرد و گفت: در حوزه مدارس باید بگویم که سال گذشته با تمام سختی‌ها برای سمپاد خوب بود زیرا سمپاد مهارتی به عنوان شروع کار کلید خورد و در 3 استان، کلاس تشکیل شد همچنین خروجی‌های بچه‌ها قابل توجه بود.

جهت دار کردن کارسوق‌ها

او افزود: در حوزه مهارت‌های هایتک با ستاد علم و فناوری ریاست جمهوری پیگیری‌هایی داشتیم تا کارگاه‌های آموزشی پژوهشی و کارسوق‌های بچه‌ها را جهت دار کنیم تا در مسیر مشخص حرکت کنند و به این مهارت‌ها دسترسی داشته باشند.

مهاجرانی اشاره کرد: اردوهای علمی جهادی به عنوان یکی از فعالیت‌های جدی در حوزه استعدادهای درخشان مطرح است و شهرستان‌های استان تهران پایلوت این موضوع بود تا بچه‌های استعدادهای درخشان به بچه‌های عادی مناطق، آموزش‌هایی را ارائه دهند. این کار در خراسان رضوی نیز در حال شکل گیری است.

رئیس مرکز استعدادهای درخسان و دانش پژوهان جوان گفت: خانه علوم پایه کار خوبی بود که در خوزستان شگل گرفت و در بهبهان نیز پیشرفت کرد. مقام معظم رهبری نیز هر بار در سخنان خود در این باره تذکر می‌فرمایند که علوم‌ پایه را دریابید. استفاده از ظرفیت والدین موضوع جدی در استعدادهای درخشان است.

وضعیت مطلوب دانش‌آموزان در المپیادها

او با بیان اینکه در بحث المپیادها دستاوردهای بچه‌ها را داشتیم گفت: در المپیاد شیمی و کامپیوتر وضعیت ما نسبت به سال‌های گذشته بهتر شده است در المپیاد شیمی به رتبه 6 و در المپیاد کامپیوتر به رتبه 5 در جهان رسیدیم.

مهاجرانی گفت: المپیاد علوم انسانی و بین رشته‌ای گسترش یافته و المپیاد اقتصاد مدیریت، علوم زمین و جغرافیا برای بار اولین بار برگزار شده است.

رئیس مرکز استعدادهای درخشان و دانش پژوهان جوان افزود: هیچ المپیادی برگزار نمی‌شود مگر اینکه متولی داشته باشد این استراتژی ما در مرکز است.

امسال در هدایت تحصیلی بچه‌های پایه نهم، ردپایی از شهاب داریم

او درباره برنامه شهاب گفت: در این طرح شاهد اتفاقات خوبی بودیم و شهاب در پایه چهارم به پوشش 100 درصدی رسید و امسال در هدایت تحصیلی بچه‌های پایه نهم ردپایی از شهاب را خواهیم داشت که امیدواریم کرونا ضربه‌ای به این موضوع نزند.

مهاجرانی همچنین درباره جشنواره خوارزمی گفت: امسال برای اولین بار جشنواره خوارزمی، الکترونیکی بود که امیدواریم ادامه کار آن در بهار که به علت ویروس کرونا به یک چالش تبدیل شده است، با موفقیت سپری شود.

احتمال برگزاری المپیاد ادبی به میزبانی ایران در سال ۹۹

او همچنین درباره برگزاری المپیادهایی که در سال ۹۹ ایران به عنوان کشور میزبان خواهد بود گفت: امیدوار هستیم بتوانیم المپیاد ادبی را به میزبانی کشورمان ایران در سال ۹۹ برگزار کنیم.

رئیس مرکز استعدادهای درخشان و دانش پژوهان جوان گفت: مدارس استعدادهای درخشان با توجه به ظرفیت خوبی که دارند، برای تولید محتوا در کل کشور اعلام آمادگی کردند تا این محتواها را در اختیار تمام بچه‌ها قرار دهند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار