برگزاری آخرین جلسه شورای آموزش و پرورش آذربایجان شرقی در سال 98

تبریز(پانا) - استاندار آذربایجان شرقی در این جلسه با بیان اینکه با صبر و متانت در مبارزه با کرونا می توانیم از این آزمون الهی نیز سربلند بیرون آییم ،گفت: توجه به نهاد خانواده، افزایش بهداشت فردی در جامعه ، استفاده و توجه به فناوری‌های نوین در آموزش و پرورش و نیز بررسی نقص های سیستم بهداشت و درمان، درسهای گرفته شده از این بحران است.

کد مطلب: ۱۰۳۰۵۲۹
لینک کوتاه کپی شد
برگزاری آخرین جلسه شورای آموزش و پرورش آذربایجان شرقی  در سال 98

استاندار آذربایجان شرقی صبح امروز در آخرین جلسه شورای آموزش و پرورش استان در سال 98، با اشاره به این که بحث انتخابات تحت‌الشعاع بیماری کرونا درکشور قرار گرفت، گفت: انتخابات در شرایط خاص برگزار شد؛ ولی در استان آذربایجان شرقی خوشبختانه با سلامت کامل و با شکوه از 13 حوزه انتخاباتی ۱۸ نفر در مرحله اول به مجلس شورای اسلامی راه یافتند.

وی افزود: آموزش و پرورش در امر برگزاری انتخابات، بیشترین مشارکت را داشت که قابل تقدیر است. موفقیت آموزش و پرورش استان در ارزیابی ملی و کسب جایگاه اول کشوری در این امرنیز مدیون تمامی پرسنل و کادر این اداره است . صمیمانه از تمامی پرسنل این دستگاه تقدیر و تشکر می نماییم.

پورمحمدی با اشاره به اینکه ویروس کرونا در بیشتر کشورهای جهان شیوع پیدا کرده و ایران نیز جزو این کشورهاست، گفت: با همدلی، همفکری و همراهی این مشکلات را پشت سر خواهیم گذاشت. موارد غیر مترقبه زیادی در سال ۹۸ در ایران اتفاق افتاد و فراز و فرود زیادی در این سال وجود داشت.

وی افزود: با صبر و متانت از این آزمون های الهی سربلند بیرون خواهیم آمد همانطور که اگر زلزله اخیر استان را با زلزله چند سال پیش ورزقان مقایسه کنیم، می‌بینیم که در زلزله اخیر در یک ماه اول،به مرحله ساخت و ساز رسیده‌ایم.

استاندار آذربایجان شرقی گفت: امسال با توجه به نقشه های شوم دشمن که استان ما در نوک پیکان آن قرار داشت، درمورد اعتراضات خیابانی آسیب جدی نداشتیم و در 24 ساعت سرکوب شد.این مورد نیز با همراهی ، همدلی و وحدت بین مردم و مدیریت کلان استان با موفقیت و شکست دشمنان به پایان رسید.

وی با تصریح اینکه نسبت به کرونا در دو هفته آینده روند افزایشی این بیماری را خواهیم داشت، گفت: پیک مرحله اول بیماری کرونا شروع شده است.۴۰ درصد بیماران بستری شده، منشا اولیه بیماریشان از بیمارستان شروع شده است وقالب افرادی که در بیمارستان فوت شده اند، بیماری‌های زمینه‌ای قبلی داشته اند.

استاندار آذربایجان شرقی ادامه داد: شروع بیماری کرونا با توجه به اینکه مضرات زیادی برای جامعه داشته است ولی درسهای زیادی را نیز شامل می شودکه باید از آنها عبرت گرفت. یکی از این درسها توجه به نهاد خانواده است.ما یاد گرفتیم که باید وقت بیشتری در خانه و با اعضای خانواده صرف کنیم تا انس در خانواده و بین اعضای آن بیشتر شود.

پور محمدی به یکی دیگر از درسهای شیوع کرونا در جامعه اشاره کرد و افزود: بهداشت فردی در جامعه ما، سطح پایینی داشت. با آمدن این بیماری تمرین و تلاش می کنیم که سطح بهداشت جامعه افزایش یابد.

وی گفت: در طی شیوع این بیماری دیدم که سیستم درمان، کارآمدی لازم را ندارد و جا دارد بهداشت و درمان، بیشتر در خدمت جامعه باشد .از متولیان بهداشت و درمان استان که مدافعان سلامت هستند و جان خود را به خطر می اندازند، تشکر می کنیم.

استاندار آذربایجان شرقی افزود: سیستم درمان ما باید بسیار بیشتر کار آمد باشد. تمامی دانشگاه‌های استان در مورد مداوا وتدبیر و واکسیناسیون بیش از این پای کار آیندو حتی آموزش و پرورش نیز به کمک وزارت بهداشت و درمان و آموزش پزشکی بیاید.

وی خاطر نشان کرد: ما در این شرایط یاد میگیریم که از فناوری‌های نوین استفاده کنیم. اگر آی تی و آی سی تی قبل از این بیماری بیشتر وارد زندگی ما می شد، اکنون در دانشگاه‌ها و مدرسه ها و آموزش نگران تعطیلی نبودیم.

استاندار آذربایجان‌شرقی ادامه داد: فرهنگ عامه به کار بیشتری نیاز دارد. آموزش و پرورش یکی از گروه های مرجع و مهم کشور است. فرهنگیان سالم، ساده و پاک هستند و نفوذ کلام زیادی دارند. جایگاه فرهنگیان باید در جامعه اعتلا پیدا کند.

وی به قانون رتبه بندی فرهنگیان اشاره کرد و افزود: رتبه‌بندی با افزایش حقوق فرق دارد. افزایش حقوق باید شامل تمامی کارمندان، حتی معلمان باشد. اولویت اول ما آموزش و پرورش است. باید جایگاه معلم را اعتلا دهیم زیرا که برای ساختار درست هر کاری، باید از آموزش و پرورش شروع کرد. جامعه اسلامی بر اساس ایدئولوژی است که تعلیم و تربیت در آن عبادت است و تعلیم و تربیت باید مورد توجه قرار بگیرد.

پورمحمدی گفت: مدرسه مجازی و آموزش باید بعد از ریشه کنی بیماری کرونا هم ادامه پیدا کند و شبکه بین معلمان تقویت شود. فضای مجازی اثرات زیادی دارد. از ظرفیت برنامه‌های شبکه استانی، برای بازپخش آموزشهای شبکه های آموزشی استفاده شود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار