در شورای راهبری سند تحول بنیادین تاکید شد؛

حذف برنامه‌ها و فعالیت‌های غیر همسو با سند تحول بنیادین درکوتاه‌ترین زمان ممکن

حوزه‌های مختلف آموزش و پرورش باید بسته تحولی اجرایی که شامل فعالیت‌ها و اقدامات منسجم و یک پارچه منبعث از زیرنظام‌های سند تحول است را تا ۲۵ اسفندماه تهیه و تحویل دبیرخانه شورای راهبری سند تحول بنیادین دهند

تهران (پانا) - در جلسات شورای راهبری سند تحول که با حضور وزیر آموزش و پرورش‌ تشکیل شد برحذف برنامه‌ها و فعالیت‌های غیرهمسو و غیرقابل انطباق با سند تحول در کوتاه‌ترین زمان ممکن تاکید شد.

کد مطلب: ۱۰۲۹۱۰۳
لینک کوتاه کپی شد
حذف برنامه‌ها و فعالیت‌های غیر همسو با سند تحول بنیادین درکوتاه‌ترین زمان ممکن

به گزارش مرکز اطلاع رسانی و روایط عمومی وزارت آموزش و پرورش، در جلسات اخیر شورای راهبری سند تحول که با حضور وزیر آموزش و پرورش تشکیل شد بر طراحی و اجرای برنامه‌ها در قالب بسته‌های تحولی از جمله اقدامات لازم برای بهینه‌سازی برنامه‌های سال 99 تاکید و موضوعات مشخص شد.

براین اساس؛ بیانیه گام دوم انقلاب، محورهای سخنرانی وزیر در جلسه علنی مجلس شورای سلامی،تاکید بر نقش سیاستگذاری و خوداری از تصدی‌گری غیرضرور، ارتقای جایگاه مدارس، کاهش تمرکز و تفویض اختیار به مدارس، عملیاتی کردن برنامه‌های اولویت‌دار و هماهنگی بین مسئولین زیرنظام‌ها از جمله موضوعاتی بود که در این جلسات مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

کلیه برنامه‌ها باید تاسیسی و تصحیحی و نوآورانه باشد و برنامه‌هایی که با اهداف، اصول و فعالیت‌های تحولی همسویی و انطباق ندارد باید در کوتاه‌ترین زمان ممکن متوقف شود.

همچنین بسته تحولی که شامل فعالیت‌ها و اقدامات منسجم و یک پارچه منبعث از زیر نظام‌های سند تحولی است باید قابلیت تحقق اهداف عملیاتی و چرخش تحولی را داشته باشد بنابراین حوزه‌های مختلف باید این بسته‌های اجرایی را تا 25 اسفندماه تهیه و تحویل دبیرخانه دهند.

تحول آفرین بودن، شوق انگیز بودن، تحقق‌پذیر بودن، سنجش‌پذیر بودن، زودبازده بودن، مدرسه محور بودن و فراگیر بودن باید از جمله ویژگی‌های بسته‌های تحولی و اجرایی زیرنظام‌های سند تحول باشد.

شایان ذکر است؛ این تصمیمات همراه باذکر فرایند تدوین بسته‌‌های تحولی از سوی دبیرکل شورای عالی آموزش و پرورش به هریک از اعضای شورای عالی آموزش و پرورش ابلاغ شد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار