کریمی: فعالیت های فرهنگی و تربیتی در فضای مجازی تداوم پیدا می کند

تهران (پانا) - معاونت پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش شهر تهران برنامه های متنوعی را در فضای مجازی آغاز کرده است.

کد مطلب: ۱۰۲۸۶۷۳
لینک کوتاه کپی شد
کریمی: فعالیت های فرهنگی و تربیتی در فضای مجازی تداوم پیدا می کند

عبدالرسول کریمی معاون پرورشی و فرهنگی در این باره به اداره اطلاع رسانی و روابط عمومی آموزش و پرورش شهر تهران گفت: بعد از اطمینان از تداوم تعطیلی در نوبت های مختلف؛ کارگروهی در شورای پرورشی و فرهنگی شهر تهران شکل گرفت تا امکان استفاده از فضای مجازی در فعالیت های مختلف بررسی شود. در این نشست طرح ها و برنامه های مختلفی طرح ریزی گردید تا در نهایت مصوبات اجرایی اخذ شد.

وی مهمترین این اقدامات را برگزاری کلاس های آموزشی توسط مربیان و مدرسان کانون های فرهنگی تربیتی در رشته های مختلف فرهنگی و هنری قلمداد نمود و گفت:کانون های فرهنگی تربیتی توانمندی فراوانی در فضای مجازی دارند و به همین منظور توانستند بخشی از فعالیت های خود را در انجمن های 22 گانه به شبکه های اجتماعی منتقل نمایند.

کریمی افزود: علاوه بر کانون های فرهنگی تربیتی؛ مراکز و هسته های مشاوره شهر تهران نیز از هفته گذشته با آغاز به کار مشاوره های تلفنی و ارائه خدمات روانشناختی مختلف به دانش آموزان اولیا و مربیان در قالب مشاوره غیرحضوری به صورت دائمی هم در ساعات اداری و هم در ساعات غیراداری فعال شده اند.

معاون پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش شهر تهران به وجود ظرفیت تشکل های دانش آموزی در شهر تهران در گسترش آموزش و تربیت به صورت غیرحضوری اشاره کرد و بیان داشت: سازمان دانش آموزی شهر تهران برنامه های مختلفی را در این باره تدارک دیده است که آموزش های مختلف تشکیلاتی و مدیریت بحران ویژه دانش آموزان در شبکه های اجتماعی از این دست اقدامات مهم می باشد. همچنین یاریگران زندگی که تشکلی نوپا در عرصه پیشگیری از آسیب های اجتماعی است به میدان آمده و در حال ارائه مباحث مرتبط به ویژه مدیریت وضعیت روانی موجود می باشد.

کریمی همچنین استفاده از ظرفیت دارالقرآن ها و آموزش مفاهیم و روخوانی و جزء 30 قرآن کریم را بسیار مهم و حیاتی برشمرد و در پایان گفت: امید است مخاطبان بیشتری در این زمان و در زمان تعطیلات نوروز و حتی پس از آن جذب این آموزش های از راه دور و غیرحضوری شوند.

شایان ذکر است معاونت پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش شهر تهران تصمیم دارد این نوع فعالیت ها را تداوم و گسترش بخشیده تا زمان بهبود اوقات فراغت دانش آموزان در تابستان نیز دانش آموزان عزیزی که امکان حضور در پایگاه های تابستانی به صورت حضوری ندارند را به صورت غیرحضوری فراگیرند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار