ورزش پلدختر غرق در سیل

لرستان (پانا)- پلدختر یکی از ۱۱ شهرستان لرستان است که در جنوب استان واقع شده و برای رشادت‌های مردم این دیار در دوران دفاع مقدس و به دلیل اینکه بیش از ۵۰ بار مورد حمله دشمن بعثی قرار گرفت به هویزه ثانی معروف است.

کد مطلب: ۱۰۲۸۵۰۵
لینک کوتاه کپی شد
ورزش پلدختر غرق در سیل

پلدختر به شهر تالاب‌های یازده‌گانه نیز معروف است و آثار تاریخی فراوانی از جمله پل‌های تاریخی، غار کلماکره و غار کوگان نیز در این شهرستان قرار دارند.

این شهرستان فروردین امسال در گِل فرو رفت و سیلابی بی‌سابقه گریبان آن را گرفت که هنوز بعضی از زخم‌های آن پابرجاست و در این بین ورزش پلدختر نیز با مشکلات زیادی مواجه شد و ۵ سالن و مجموعه ورزشی شهید سرمالیان زیر آب رفته و تخریب شدند.

ورزش در این شهرستان سابقه خوبی داشته و همواره پلدختری‌ها در میادین مختلف حرف‌ها برای گفتن داشته‌اند.

از شاخص‌ترین ورزشکاران این شهرستان می‌توان به براداران کائیدی در دو و میدانی معلولان، ابراهیم میرزاپور، سهیلا لرستانی و بیژن کوشکی در رشته فوتبال، میرکاظم فریدونی، جاسم امیری و فرشاد بلفکه در کشتی، محمد یوسف‌وند در بسکتبال، چندین رزمی‌کار و ورزشکارهای دیگری اشاره کرد.

امسال با توجه به وقوع سیل، فعالیت‌های ورزشی در این شهرستان کاهش داشته و هم‌اکنون حدود ۱۱۰۰ ورزشکار سازمان‌یافته در قالب ۲۰ هیات فعالیت می‌کنند. حدود نیمی از این هیات‌ها در بخش بانوان فعال هستند و کمبود فضای تخصصی برای بانوان یکی از عوامل این موضوع است.

۱۳ مکان ورزشی در پلدختر وجود دارد که مهمترین آن مجموعه شهید سرمالیان است و بیش از ۵۰ سال قدمت دارد و در سیل امسال تا حدود زیادی تخریب شد. استخر نیز یکی دیگر از مکان‌های مهم ورزشی این شهرستان با توجه به هوای گرم است که پس از وعده‌های زیاد بهمن ۹۵ افتتاح و فروردین ۹۷ بر اثر سیل تخریب شد و هنوز به‌طور کامل بازسازی نشده است.

فوتبال، کشتی، تکواندو، ووشو، کاراته و ورزش‌های رزمی پلدختر ظرفیت‌های خوبی دارند و اگر شرایط و زیرساخت‌ها مهیا باشد، از ورزش این شهرستان بیشتر خواهیم شنید.

بدون شک هویزه ثانی به توجه و حمایت بیشتری نیاز دارد و در بخش ورزشی نیز کمبودهای این شهرستان ملموس است و امید می‌رود شرایط آن بهتر شود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار