از تداوم تعطیلی مدارس تا افزایش حقوق فرهنگیان؛ آموزش و پرورش در هفته‌ای که گذشت

تهران (پانا) – تداوم تعطیلی مدارس کشور در پی اپیدمی کرونا، آغاز آموزش‌های غیرحضوری از طریق صداوسیما و اینترنت، تخصیص بودجه ویژه برای مقابله با کرونا در مدارس و افزایش حقوق فرهنگیان از مهم‌ترین خبرهای حوزه آموزش وپرورش در هفته گذشته بودند.

کد مطلب: ۱۰۲۸۱۸۰
لینک کوتاه کپی شد
از تداوم تعطیلی مدارس تا افزایش حقوق فرهنگیان؛ آموزش و پرورش در هفته‌ای که گذشت

گسترش اپیدمی ویروسی در کشور و افزایش آمار مبتلایان و قربانیان کرونا که باعث ایجاد وضعیت بحرانی در کشور شده است، تمامی حوزه‌ها از جمله حوزه آموزش و پرورش را به شدت تحت تاثیر قرار داد و اغلب اخبار این حوزه مرتبط با این بحران و راه‌های مقابله و کاستن از آسیب‌های آن شده است.

طی هفته‌ای که گذشت مدارس سراسر کشور به منظور پیشگیری از گسترش اپیدمی تعطیل بود و مدیران و سیاستگذاران حوزه تعلیم و تربیت اقدامات گوناگونی را در جهت جبران تعطیلی مدارس و تداوم جریان آموزش و پرورش آغاز کردند که یکی از آنها تولید و پخش برنامه‌های تلویزیونی با محور آموزش دروس رسمی همه پایه‌های تحصیلی است.

راه‌اندازی سرویس آموزش غیرحضوری در فضای اینترنت، ارتباط با خانواده‌ها و دانش‌آموزان در شبکه‌های اجتماعی، ضدعفونی فضاهای آموزشی برای حضور برخی کارکنان مدارس و آموزش معلمان برای تدریس غیرحضوری و استفاده از امکانات اینترنت برای تداوم امر آموزش از دیگر اقدامات آموزش و پرورش در هفته گذشته برای مقابله با بحران کرونا بود.

علاوه بر کرونا و اخبار مرتبط با آن، این هفته خبرهای مربوط به افزایش حقوق فرهنگیان پیرو ابلاغ بخشنامه افزایش تا سقف 50 درصدی امتیازات فصل دهم قانون مدیریت خدمات کشوری از اهم خبرهای حوزه آموزش و پرورش کشور محسوب می‌شود.

برخی از مهم‌ترین اخبار حوزه آموزش و پرورش طی هفته گذشته را در ادامه می‌خوانید:

تداوم تعطیلی مدارس کشور با هدف پیشگیری از گسترش اپیدمی ویروسی

با دستور کمیته ملی پیشگیری از شیوع کروناویروس، تمامی مدارس کشور طی هفته گذشته از تاریخ دهم تا چهاردهم اسفندماه تعطیل شدند. البته این تعطیلی در دو نوبت (سه روز و دو روز) رسما اعلام شد.

تخصیص ۱۰۰ میلیارد تومان برای مقابله با کرونا در مدارس

در آغاز هفته، نوبخت، رئیس سازمان برنامه و بودجه از اختصاص ۱۰۰ میلیارد تومان به وزارت آموزش و پرورش برای بهسازی محیط مدارس برای پیشگیری از شیوع و گسترش ویروس کرونا خبر داد.

نوبخت همچنین از اختصاص ۱۶۶۵ میلیارد تومان به بیمه سلامت ایران برای حمایت و پشتیبانی از فعالان حوزه بهداشت و درمان خبر داد.

حاجی میرزایی: تعطیلی مدارس به معنای تعطیلی آموزش نیست

وزیر آموزش و پرورش طی این هفته طی سخنان خود بر لزوم ادامه امر آموزش و پروش در ایام تعطیلی مدارس تاکید کرد و از تبدیل تهدید به فرصت صحبت کرد.

محسن حاجی‌میرزایی در صفحه شخصی خود در توییتر نوشت: «ملت هشیار ایران در گذر از گردنه‌های سخت آموخته چگونه تهدیدها را به فرصت تبدیل کند. تعطیلی مدارس به معنای تعطیلی آموزش نیست. در اجرای دستور رییس جمهور با برنامه ریزی انجام گرفته دانش آموزان با هدایت معلمان دروس را از طریق رسانه ملی و فضای مجازی پیگیری می‌کنند.»

در پی این سخنان وزیر آموزش و پرورش، هشتگی با عنوان «‎#آموزش_تعطیل_نمیشود» این هفته در شبکه‌های اجتماعی بارها مورد استفاده قرار گرفته است.

شبکه آموزش مدرسه تلویزیونی می‌شود

به دنبال تعطیلی مدارس به دلیل شیوع ویروس کرونا، به منظور جبران عقب‌ماندگی درسی دانش‌آموزان، شبکه‌های سیما، خصوصا شبکه آموزش، بخشی از ساعات خود را به برنامه‌های آموزش تکمیلی دانش‌آموزان مقاطع تحصیلی مختلف اختصاص داده اند.

هر عنوان درسی در ۲۰ دقیقه از هر پایه ظرف مدت ۴ تا ۵ ساعت به صورت روزانه آموزش داده خواهد شد. جول این برنامه‌ها از روز قبل در رسانه‌های مختلف منتشر می‌شود.

از «صدای مشاور» تا «شبکه شاد»؛ همه اقدامات آموزش و پرورش در بحران اپیدمی کرونا

علیرضا کاظمی، معاون پرورشی وزیر آموزش و پرورش، در یک برنامه تلویزیونی به تشریح همه اقدامات آموزش و پرورش در مقابله با بحران کرونا و جبران خدمات آموزشی در ایام تعطیلی مدارس پرداخت.

کاظمی از ضدعفونی مدارس، فعالیت خطوط تلفنی «صدای مشاور»، برنامه‌های آموزشی رسانه ملی برای همه سطوح تحصیلی و راه‌اندازی قریب‌الوقوع شبکه اجتماعی دانش‌آموزان (شاد) به عنوان برخی از اقدامات وزارتخانه برای مقابله با بحران ویروسی و جبران کلاس‌های تعطیل‌شده نام برد.

ابلاغ افزایش حقوق فرهنگیان طبق فصل دهم قانون مدیریت خدمات کشوری

این هفته معاونت برنامه‌ریزی و توسعه منابع وزارت آموزش و پرورش بخشنامه افزایش تا سقف 50 درصدی امتیازات فصل دهم قانون مدیریت خدمات کشوری را به منظور رفع تبعیض و رعایت عدالت در پرداخت‌های نیروی انسانی، به ادارات کل آموزش و پرورش استان‌ها ابلاغ کرد.

به این ترتیب از اول اسفند 1398امتیازات فصل دهم قانون مدیریت خدمات کشوری کلیه کارکنان به میزان50 درصد افزایش می‌یابد و حقوق و مزایای کارکنان قرارداد انجام کار معین (مشخص)موضوع بند «ب» ماده 28 قانون برنامه ششم توسعه، معادل 80 درصد حقوق و مزایای کارکنان پیمانی همتراز تعیین شده است که نحوه اعمال این افزایش براساس دستورالعملی خواهد بود که با پیشنهاد مشترک سازمان برنامه و بودجه و سازمان اداری و استخدامی کشور اعلام خواهد شد.

پاسخ آموزش و پرورش به ابهامات فرهنگیان درباره افزایش حقوق

در پی ابلاغ بخشنامه سازمان برنامه و بودجه و علیرغم تاثیر خوب این بخشنامه بر افزایش حقوق کارکنان دولت، صدور احکام جدید فرهنگیان و همپوشانی‌های آن با طرح رتبه‌بندی گلایه‌ها و اعتراضاتی را از سوی معلمان به همراه داشته است.

علی الهیار ترکمن معاون برنامه‌ریزی و توسعه منابع در پاسخ به سوالات و ابهامات فرهنگیان درباره جزئیات این بخشنامه توضیحاتی ارائه کرد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار