دستورالعمل نقش‌ها و وظایف سطوح مختلف کمیته‌های آموزش و پرورش در ستاد ملی مدیریت بیماری کرونا

رشت (پانا) - از سوی وزیر آموزش و پرورش دستورالعمل نقش‌ها و وظایف سطوح مختلف آموزش و پرورش در ستاد ملی مدیریت بیماری کرونا در آموزش و پرورش ابلاغ شد.

کد مطلب: ۱۰۲۸۱۶۱
لینک کوتاه کپی شد
دستورالعمل نقش‌ها و وظایف سطوح مختلف کمیته‌های آموزش و پرورش در ستاد ملی مدیریت بیماری کرونا

به گزارش مرکز اطلاع رسانی و روابط عمومی وزارت آموزش و پرورش، محسن حاجی میرزایی به منظور ایجاد یکپارچگی، همسویی و هم‌افزایی فعالیت‌ها و اقدامات وزارت آموزش و پرورش، دستورالعمل نقش‌ها و وظایف سطوح محتلف کمیته‌های آموزش و پرورش در ستاد ملی مدیریت بیماری کرونا را به ادارات کل آموزش و پرورش استان‌ها ابلاغ کرد.

شایان ذکر است؛ سند تحول بنیادین؛ وزارت آموزش و پرورش را بر مشارکت فعال در مواجهه با نیازهای فوری و عمومی جامعه از قبیل بیماری‌های واگیردار مکلف کرده است و به همین منظور ستاد ملی مدیریت بیماری کرونا در آموزش و پرورش در سطوح ستادی، استانی، شهرستانی، منطقه‌ای و مدرسه‌ای تشکیل می‌شود.

این کمیته با ریاست وزیر آموزش و پرورش و عضویت برخی از معاونان وی در سطح ستاد تشکیل می‌شود و ضمن هماهنگی با ستاد ملی کرونا در وزارت بهداشت؛ درمان و آموزش پزشکی و با ایجاد نظام یکپارچه و هماهنگ به مدیریت پیشگیری و کنترل بیماری کرونا در تمام ارکان نظام تعلیم و تربیت می‌پردازد.

از جمله وظایف این ستاد می‌توان به سیاستگذاری و ایجاد هماهنگی، هم سویی، هم‌افزایی و یکپارچه‌سازی کلیه اقدامات، رصد و تحلیل مستمر اقدامات، پیگیری اجرای مصوبات و ابلاغیه‌های ستاد ملی مدیریت بیماری کرونا در آمورش‌ و پرورش، ظرفیت‌سازی و بهره‌مندی از ظرفیت رسانه ملی و مجازی مبتنی بر وب و آموزش‌های الکترونیکی و آموزش موبایلی برای جبران زمان از دست رفته آموزش، ایجاد ارتباط به هنگام و مستمر با استان‌ها به منظور راهبری و هدایت امور از طریق جلسات ویدئو کنفرانس، آموزش کارکنان و ایجاد هماهنگی در سازمان آموزش و پرورش در زمینه مدیریت بحران، حمایت از استمرار اجرای برنامه‌های پرورشی و ورزشی دانش آموزان به اقتضای شرایط تعطیلی مدارس و ماندن دانش آموزان در منزل، رصد فعالیت‌های فراگیر آموزشی و کسب اطمینان از عمومی شدن این فعالیت‌ها در بین دانش آموزان و...اشاره کرد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار