دادستان عمومی و انقلاب کاشان:

عمده مردم جامعه، اطلاعات کافی در خصوص خطرات کرونا ندارند

رعایت بهداشت عمومی، تکلیف ما در خصوص سایر شهروندان است

کاشان (پانا) - دادستان عمومی و انقلاب کاشان با انتشار یک بیانیه، با دعوت همگانی از شهروندان منطقه کاشان برای حفظ آرامش جامعه، بر رعایت بهداشت عمومی و پرهیز از سفرهای بی مورد سفارش کرد.

کد مطلب: ۱۰۲۷۵۸۹
لینک کوتاه کپی شد
عمده مردم جامعه، اطلاعات کافی در خصوص خطرات کرونا ندارند

روح اله دهقانی عنوان کرده است: متاسفانه از منظر بهداشتی با توجه به تعاریف مدیریت بحران، هم اکنون در وضعیت قرمز قرار گرفته ایم ولی آمد و شد مردم در سطح شهر به گونه ای است که به نظر می رسد قاطبه جامعه، اطلاعات کافی در این خصوص ندارند.
در این بیانیه آمده: ضمن حفظ آرامش و پرهیز از هرگونه اقدام شتاب‌زده، از لحظه خروج از منزل تا لحظه بازگشت، الزاما از دستکش و ماسک استفاده کنید و از دست زدن به سر و صورت اجتناب یا بصورت مداوم دستها را با آب و صابون به‌مدت نیم دقیقه به‌دقت بشویید.
در بخش دیگری از اطلاعیه نوشته شده است: در محل کار، بهداشت شخصی و ضد عفونی کردن وسایل را فراموش نکنید و فقط و فقط آب جوش؛ آن‌هم در لیوان های شخصی میل کنید و از خوردن صبحانه، میوه، قند و تنقلات و بیسکوئیت جدا پرهیز کنید و در لحظه ورود به اماکن عمومی و خودروها تمام پنجره ها را باز کنید.
دادستان عمومی و انقلاب کاشان توصیه کرده است: از ترددهای غیرضروری در ادارات، دفاتر اسناد رسمی، مراکز تعویض پلاک، پاساژها و سایر مراکز پر ازدحام اکیدا خودداری و امورات خود را به ماه های آتی واگذارید و نماز خود را به صورت انفرادی و با مهر شخصی بخوانید.
او تاکید کرده است: از اجاره دادن منزل خود به مهاجرانی که از شهرهای پر خطر وارد منطقه می شوند به خاطر حفظ جان خودشان و سلامت شهروندان خودداری کنید و ناظران قاطعی برای مراعات بهداشت از سوی نانوایان و کسبه باشید و از خرید اقلام فله به‌ شدت پرهیز کنید.
او ضمن تشکر از عموم داروخانه ها و فروشندگان لوازم بهداشتی و میوه فروشی ها تصریح کرده است: چنان چه موردی از احتکار و گران‌فروشی از سوی صنوف فوق مشاهده کردید مراتب را به اتحادیه مربوط، تعزیرات و دادستانی گزارش دهید و اطمینان داشته باشید هیچ‌گونه مماشاتی با این متخلفین صورت نخواهد گرفت.
دادستان عمومی و انقلاب کاشان به مدیران و کارفرمایان محترم سفارش کرده است: برای حفظ سلامت کارکنان از ورود ارباب رجوع بدون ماسک جلوگیری کنید. برای تمیزی و ضد عفونی کردن مجموعه ها با حساسیت اقدام کرده و کلیه جلسات و نشست ها و اجتماعات را تعطیل کنید.
دهقانی تاکید کرده است: وسایل بهداشتی شامل ماسک و دستکش را در اختیار همکاران قرار دهید. ترتیبی اتخاذ کنید تا همکاران به‌صورت نوبه ای از مرخصی استحقاقی خود استفاده کنند. بدیهی است چنانچه کارگری به‌دلیل عدم تامین وسایل ایمنی دچار مشکلی شود مسئولیت شرعی و قانونی آن بر عهده کارفرما خواهد بود.
در بخش دیگر این بیانیه آمده است: ضمن تقدیر در برابر زحمتهای پرسنل خدوم پزشکی که الحق و الانصاف سربازان ایثارگر جبهه مقابله با این ویروس خانمان سوز هستند از نیکوکاران بزرگوار و سازمان‌های مردم نهاد نیز می خواهم در این شرایط به یاری مسوولان و مردم بشتابند؛ چرا که امکانات موجود، به هیچ وجه کفاف مراجعات مردمی را نمی دهد.
دادستان عمومی و انقلاب کاشان گفت: فراموش نکنیم رعایت این نکات حق ما نیست؛ بلکه تکلیف ما در خصوص سایر شهروندان است و هر کس در این مسیر با اقدامات و خدمات خود سبب حفظ جان اشخاص شود مصداق آیه شریفه «من احیاها فکانما احیا الناس جمیعا» خواهد بود و هر کس با غفلت یا سوء‌استفاده از نیاز مردم سبب به خطر افتادن جان اشخاص شود مصداق آیه شریفه « و من قتل الناس کما قتل الناس جمیعا» قرار می گیرد.
دهقانی افزوده است: امیدوارم در این ماه غفران الهی همگان با استغفار از تقصیرات خود و گوش فرا دادن به توصیه متخصصین و با حفظ همدلی و توسل به عنایات مولودین رجب از این امتحان الهی سربلند بیرون آییم.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار