تشریح اقدامات آموزش و پرورش گیلان برای مقابله با کرونا

رشت (پانا) - معاون تربیت بدنی و سلامت آموزش و پرورش استان گیلان گفت: برای کاهش اثرات سوء کرونا مبلغ 100 میلیون تومان برای خرید وسایل بهداشتی در بیش از 2 هزار و 800 مدرسه کم برخوردار استان اختصاص یافته است.

کد مطلب: ۱۰۲۷۷۹۱
لینک کوتاه کپی شد
تشریح اقدامات آموزش و پرورش گیلان برای مقابله با کرونا

به گزارش اداره اطلاع رسانی و روابط عمومی اداره کل آموزش و پرورش استان گیلان، امیر سراجی با اشاره به اهمیت آموزش صحیح در کنترل ویروس کرونا اظهار کرد: در این راستا 250 نفر از مراقبان سلامت استان در یک هفته پیش از اعلام شیوع این بیماری، آموزش های لازم را فرا گرفتند.

او با اشاره به ضرورت حفظ سلامت دانش آموزان و همکاران فرهنگی خاطرنشان کرد: برای این منظور مبلغ 100 میلیون تومان جهت خرید وسایل بهداشتی برای 2 هزار و 886 مدرسه کم برخوردار و همچنین 60 میلیون تومان برای خرید بسته های بهداشتی فرهنگیان اختصاص یافته است.

معاون تربیت بدنی و سلامت آموزش و پرورش استان گیلان، ضدعفونی مدارس استان را یکی از اقدامات آموزش و پرورش گیلان در ارتقای سلامت واحدهای آموزشی ذکر کرد و گفت: برای نیل به این هدف، ضدعفونی مدارس استان با اولویت مدارس شبانه روزی، استثنایی و مدارسی که مرکز اخذ رأی انتخابات یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی بودند، در دستور کار قرار گرفت.

سراجی با اشاره به اهمیت ارتقای فرهنگ بهداشت در میان معلمان عنوان کرد: به منظور آشنایی همکاران با بیماری کرونا، معاونت تربیت بدنی و سلامت با همکاری معاونت پژوهش، برنامه ریزی و نیروی انسانی استان گیلان، دوره ضمن خدمت با عنوان پیشگیری از بیماری های حاد نفسی را به صورت مجازی طراحی کرده است. او تاکید کرد: همچنین راهنمای پاسخگویی به سوالات بهداشتی و پزشکی به ویژه ویروس کرونا در سامانه، برای کارشناسان تربیت بدنی و سلامت تمام مناطق ارسال شده است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار