باند سارقان کیف‌قاپ پایتخت در چنگ پلیس

تهران (پانا) - معاون مبارزه با جرایم سرقت‌های خاص پلیس آگاهی پایتخت از دستگیری ۳ موبایل قاپ حرفه‌ای با ۵۰ فقره سرقت خبر داد.

کد مطلب: ۱۰۲۷۳۶۸
لینک کوتاه کپی شد
باند سارقان کیف‌قاپ پایتخت در چنگ پلیس

به گزارش پلیس، سرهنگ کارآگاه احمد نجفی گفت: در اواسط بهمن ماه امسال با تماس تلفنی مرد جوانی به مرکز فوریت‌های پلیسی ۱۱۰ ماموران کلانتری ۱۰۴ عباس آباد در جریان وقوع سرقت گوشی تلفن همراه گرانقیمت (ایفون ایکس) مال‌باخته در محدوده خیابان شهید بهشتی توسط دو موتورسوار قرار گرفتند.

وی افزود: پس از تحقیقات اولیه توسط ماموران کلانتری، پرونده تشکیل شده با دستور بازپرس شعبه ششم دادسرای ناحیه ۳۴ تهران برای رسیدگی تخصصی در اختیار کارآگاهان اداره هجدهم پلیس آگاهی قرار گرفت.

این مقام انتظامی عنوان کرد: شاکی در توضیحاتش گفت در خیابان بهشتی در حال صحبت کردن با گوشی‌ام بودم که ناگهان دو موتورسوار به من نزدیک شده و در یک لحظه گوشی‌ام را قاپیدند. بلافاصله همراه شهروندی موتورسواران را دنبال کردیم ولی ترک‌نشین موتورسیکلت من را با سلاح سرد تهدید کرده و سریع از محل گریختند.

سرهنگ نجفی با اشاره به اینکه در تحقیقات میدانی و به شواهد تصویری از چهره هر دو موتورسوار، گفت: تحقیقات پلیسی مبنی بر شناسایی هویت و مخفیگاه متهمان ادامه داشت تا اینکه کارآگاهان در پرونده دیگری در بیستم بهمن‌ماه موفق به دستگیری یک سارق سابقه دار به نام "بهنام" ۳۰ ساله در محدوده خیابان ۱۷ شهریور شدند که در بازرسی از مخفیگاه وی یک‌دستگاه گوشی تلفن همراه ایفون ایکس کشف و به اداره هجدهم منتقل شد.

نجفی تصریح کرد: در بررسی سوابق بهنام مشخص شد وی دارای سوابق متعدد در زمینه‌های سرقت و توزیع مواد مخدر است. وی در تحقیقات پلیسی ضمن اعتراف به موبایل قاپی درباره گوشی آیفون کشف شده از مخفیگاهش اظهار داشت که حدود ۴ ماه است با همکاری دو تن از همدستانم که موتورسوار هستند سوژه‌ها را انتخاب و من به‌عنوان اسکوریت همدستانم را همراهی می‌کردم. زمانی که موتورسواران گوشی را از مال‌باخته سرقت می‌کردند همراه مال‌باخته همدستانم را دنبال و سعی می‌کردم موتورسواران از محل فرار کنند.

معاون مبارزه با جرایم سرقت‌های خاص پلیس آگاهی تهران بزرگ افزود: در ادامه تحقیقات پلیسی و محرز شدن چهره به دست آمده از سارقان همدستان بهنام و مخفیگاه متهمان شناسایی شد. با هماهنگی‌های قضائی، کارآگاهان موفق شدند در بیست و سوم بهمن‌ماه در دو عملیات مستقل در محدوده‌های خیابان ری و ۱۷ شهریور هر دو سارق را دستگیر و موتورسیکلت مورد استفاده در صحنه سرقت نیز از مخفیگاه آنان کشف و به اداره هجدهم انتقال یافت.

وی با اشاره به اینکه متهمان به ۵۰ فقره سرقت با همکاری یکدیگر اعتراف کردند، تصریح کرد: تا کنون ۴۰ تن از مال باختگان شناسایی و هر ۳ سارق با صدور قرار قانونی از سوی بازپرس پرونده برای انجام تحقیقات تکمیلی در اختیار کارآگاهان اداره هجدهم پلیس آگاهی قرار دارند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار