استاندار لرستان: داروخانه های متخلف در ارایه مواد ضدعفونی پلمب می شوند

خرم آباد(پانا)- استاندار لرستان گفت: با توجه به نیاز مردم به مواد بهداشتی و ضدعفونی برای مقابله با شیوع کرونا ویروس؛ داروخانه هایی که در این راستا تخلف داشته باشند بدون شک پلمب می شوند.

کد مطلب: ۱۰۲۶۸۶۱
لینک کوتاه کپی شد
استاندار لرستان: داروخانه های متخلف در ارایه مواد ضدعفونی پلمب می شوند

س‍ید موسی خادمی روز جمعه در جلسه ستاد استانی مدیریت بیماری کرونا با تاکید بر اینکه آموزش های لازم برای پیشگیری از بیماری کرونا در سطوح جامعه ارائه شود عنوان کرد: تیمی متشکل از بازرسان تعزیرات حکومتی، علوم پزشکی، صنعت؛ معدن؛ تجارت و دادستانی به صورت مستمر بر بازار کالاهای اولیه مانند الکل، ژل بهداشتی و ماسک و کالا های ثانویه مانند گوشت، مرغ و میوه نظارت داشته باشند و در صورت برخورد باتخلفات احتمالی به دبیرخانه ستاد گزارش دهند.

وی ادامه داد: از تمام امکانات برای پیشگیری از ابتلا به این ویروس استفاده شود و نیروی انتظامی استان نسبت به تامین امنیت بیمارستان هایی که بیماران کرونایی در آن حضور دارند، اقدام کند.

وی تصریح کرد: با توجه به تجمع در سربازخانه ها و اماکن نظامی این نهادها، محیط‌های ستادی خود را در اسرع وقت ضد عفونی کرده و آموزش های لازم در خصوص پیشگیری و مقابله با ویروس کرونا را به پرسنل ارائه دهند.

استاندار لرستان با تاکید بر اینکه آموزش های لازم برای پیشگیری از ویروس کرونا و عملیات ضدعفونی زندان ها نیز در دستور کار قرار گیرد بیان کرد: نیروی انتظامی نیز نسبت به جمع آوری و پلمب مراکز توزیع قلیان در استان اقدام نماید و ادارات بر اساس دستورالعمل های دانشگاه علوم پزشکی نسبت به ضد عفونی محیط های اداری اقدام کنند.

خادمی تاکید کرد: از توان نیروهای بسیج مدرمی در صورت اعلام نیاز علوم پزشکی و همچنین از تجهیزات و امکانات رفع آلودگی پادگان سپاه حضرت ابوالفضل (ع) و لشکر ۸۴ خرم آباد به منظور پاکسازی اماکن عمومی شهری با هماهنگی شهرداری ها استفاده شود.

وی گفت: شهرداری های استان با همکاری دانشگاه علوم پزشکی نسبت به ارائه پیام ها و تبلیغات محیطی در خصوص بیماری کرونا اقدامات لازم در سطح شهرستان های را انجام دهند.

استاندار لرستان همچنین از تهیه بسته های بهداشتی و توزیع در بین جوامع هدف خبر داد و افزود: با توجه به ضرورت موضوع ویروس کرونا، کارخانجات تولید الکل و سایر تجهیزات بهداشتی استان با تمام توان مایحتاج مردم را تهیه و در اختیار مردم قرار دهند.

علوم پزشکی لرستان تاکنون ابتلای سه نفر به کرونا ویروس را تایید کرده و بیش از ۶۰ نفر نیز تحت نظر هستند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار