ضدعفونی 2 هزار واحد آموزشی استان قزوین

قزوین (پانا) - برای جلوگیری از شیوع ویروس کرونا تمامی دو هزار مدرسه در مناطق ۱۴ گانه استان قزوین ضد عفونی و بهداشتی شد.

کد مطلب: ۱۰۲۶۹۷۷
لینک کوتاه کپی شد
ضدعفونی 2 هزار واحد آموزشی استان قزوین

حسنعلی اصغری مدیرکل آموزش و پرورش عصر پنجشنبه به صورت سرزده از دو واحد آموزشی که در حال ضد عفونی و آماده شدن برای حضور دانش آموزان بود، بازدید کرد و در جریان فعالیت‌های بهداشتی برای مقابله با ویروس کرونا قرار گرفت.

مدیرکل آموزش و پرورش استان قزوین از دبستان شاهد فضیلت در غیاث آباد و دبستان فرهنگ دوست در خیابان نادری بازدید و از تلاش مدیران و گروه خدماتی در گند زدایی، ضد عفونی و بهداشتی کردن مدارس تشکر کرد.

اصغری در حاشیه این بازدید گفت: با توجه به شیوع ویروس کرونا در کشور و ضرورت رعایت موارد بهداشتی و پیشگیرانه ما نیز با تهیه اقلام بهداشتی در ایامی که مدارس استان تعطیل شده نسبت به رفع آلودگی از مدارس و کلاس‌های درس اقدام کرده ایم.

او بیان کرد: خوشبختانه مواد بهداشتی، شوینده، ضد عفونی کننده به میزان لازم و برای ۱۰ روز نظافت تهیه شده و در اختیار همه مدارس در مناطق ۱۴ گانه قرار گرفته است و این نظافت هر روز انجام می‌شود.

اصغری تصریح کرد: در بازدیدی که امروز صورت گرفت وضعیت نظافت و ضد عفونی کردن مدارس مطلوب بود و همه کلاس‌ها، محوطه، سرویس بهداشتی، اتاق معلمان ضد عفونی شده تا در صورت حضور دانش آموزان در کلاس‌های درس هیچ نگرانی از شیوع بیماری نداشته باشیم.

او در خصوص تداوم تعطیلی مدارس در هفته آِینده هم گفت: در این خصوص قرار است از سوی وزارت بهداشت و آموزش و پرورش با توجه شرایط کشور تصمیم مقتضی گرفته شود و ما هم مجری خواهیم بود.

اصغری اضافه کرد: مراقبان بهداشتی و معلمان مدارس آموزش لازم را دیده اند تا در صورت حضور دانش آموزان در مدارس نکات بهداشتی را به آنها منتقل کرده و از آسیب‌های احتمالی بکاهند.

او با اشاره به برخی آموزش ها برای مقابله با کرونا، گفت: دستورالعمل آموزشی لازم با همکاری دانشگاه علوم پزشکی استان قزوین تهیه شده و در اختیار دانش آموزان قرار خواهد گرفت و در کنار آن اقدام پیشگیرانه هم پیش بینی شده است.

مدیرکل آموزش و پرورش استان قزوین یادآور شد: در صورت دایر شد مدارس در هفته آینده و برای جلوگیری از آسیب ها تصمیم گرفته شده تمام بوفه‌های مدارس تعطیل شوند و والدین از لقمه‌های سالم که در منزل تهیه و در اختیار فرزندانشان قرار می‌دهند در پیشگیری از بیمایر مشارکت خواهند کرد.

او افزود: از امروز پنجشنبه گند زدایی و ضدعفونی کردن ۲ هزار مدرسه در مناطق ۱۴ گانه آغاز شده است و تا روز شنبه ادامه خواهد یافت.

اصغری اظهار کرد: مدارس استان قزوین با رعایت بهداشت به محیطی امن و بهداشتی تبدیل شده و به والدین اطمینان می‌دهیم که هیچ نگرانی برای فرستادن فرندانشان نداشته باشند اما لازم است تاکید کنیم رعایت بهداشت فردی برای کودکان و نوجوانان الزامی است. باید استفاده از لیوان‌های شخصی، تغذیه سالم خانگی و تماس کمتر با همکلاسی‌های خود را مورد توجه جدی قرار دهند.

او تصریح کرد: خوشبختانه تا امروز استان قزوین از ویروس کرونا پاک است؛ اما باید نکات بهداشتی به دقت رعایت شود تا آسیب نبینیم.

اصغری تاکید کرد: تعطیلی مدارس نباید موجب عقب ماندگی دانش آموزان شود بنابراین در صورت تداوم تعطیلی مدارس از والدین انتظار داریم با کودکان خود دروس را مرور کنند تا شاهد افت تحصیلی نباشیم.

او گفت: ما نیز دنبال راهکار هستیم تا از فضای مجازی برای ارائه آموزش‌های لازم استفاده کنیم تا از این ایام بخوبی استفاده شد.

اصغری بیان کرد: از والدین انتظار داریم فرصت مطالعه را از دست ندهند و کودکان را عادت دهند تا روزانه چند ساعت مطالعه کنند و از تحصیل عقب نمانند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار