پیام معاون پرورشی و فرهنگی به مناسبت 8 اسفند سالروز تاسیس نهاد امور تربیتی و هفته تربیت اسلامی

تهران (پانا) - معاون پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش و پرورش به مناسبت فرا رسیدن 8 اسفند سالروز تاسیس نهاد امور تربیتی و هفته تربیت اسلامی پیامی صادر کرد.

کد مطلب: ۱۰۲۶۶۰۱
لینک کوتاه کپی شد
پیام معاون پرورشی و فرهنگی به مناسبت 8 اسفند سالروز تاسیس نهاد امور تربیتی و هفته تربیت اسلامی

به گزارش روابط عمومی و امور بین الملل معاونت پروشی وفرهنگی، علیرضا کاظمی به مناسبت فرارسیدن هشتم اسفند سالروز تاسیس نهاد امورتربیتی توسط شهیدان رجایی و باهنر، با صدور پیامی این روز را به همه دست اندرکاران عرصه تربیت تبریک گفت.

بسم الله الرحمن الرحیم

نهاد امور تربیتی شجره طیبه‌ای است که به وسیله شهیدان گران‌سنگ انقلاب، شهیدان رجایی و باهنر، اسوه ها و الگوهای مدیریتی جمهوری اسلامی به عنوان یک جریان تربیت در آموزش و پرورش جاری و ساری شد و علیرغم فراز و نشیب های فراوان تا امروز منشا تحولات عظیم در حوزه‌های مختلف بوده است. این نهاد از بدو شکل گیری تا به امروز مجموعه وسیعی از عملکردها و وظایف متعدد و گوناگونی در حوزه های فرهنگی تربیتی را بر عهده داشته و در راستای تثبیت و ترویج ارزشها و تهادینه سازی آنها گام های موثری برداشته است و در اهمیت جایگاه امور تربیتی همین بس که مقام معظم رهبری (مدظله العالی)می فرمایند:« امورتربیتی صدقه جاریه شهیدان رجایی و باهنر است» .

ایشان همچنین می فرمایند: « بنده به کار تربیتی و هدف شما احترام می‌گذارم زیرا کار مهم و حساسی است که اگر درست پیش رود مقدمه‌ای برای درست شدن دانشگاه‌ها، ادارات و آینده است». همچنین ایشان می‌فرمایند: « همت عزیزان امور تربیتی باید جوان را پویا، آگاه به مسایل دینی تربیت کند تا آن‌ها بتوانند آینده کشور را تضمین کنند.»

همچنین اگر به فرآیندهای سند تحول بنیادین، اهداف، راهبردها، راهکارها و برنامه های زیر نظام ها دقت کنیم در تمام اینها رویکردهای تربیتی و روح حاکم تربیت است و تربیت واقعی همان است که در سند از آن به قرب الهی به عنوان هدف نهایی و حیات طیبه به عنوان هدف میانی و واسط نام برده شده است و حیات طیبه یعنی برخورداری از زندگی خوب دنیوی و اخروی .

انتقال ارزش‌ها، باورها و رشد شخصیت فراگیران، توسعه و ترویج فرهنگ اقامه نماز، قران و عترت، ایثار و شهادت، هدایت اخلاقی و رفتاری، کمک به تحقق فرآیند تربیت پذیری و فرهنگ پذیری مطلوب، شکوفایی استعداد های فطری دانش آموزان، سلامت نفسانی و کمک به ترویج سبک زندگی اسلامی- ایرانی از مهم‌ترین ماموریت‌های حوزه امور تربیتی است و باید با هدفگذاری های مبتنی بر سند تحول بنیادین دانش آموزان را برای رویارویی با مسایل و مشکلات حال و آینده آماده ساخت . تربیت در خلا محقق نمی شود و باید امروز حقایق موجود، مانند تغییرات سبک زندگی، تحولات گسترده فرهنگی، تهاجم سنگین دشمن در فضای مجازی به روح و قلب پاک دانش آموزان این مرز و بوم و لزوم شناخت شیوه های نوین را در نظر گرفت و با توجه به شرایط زمینه ای و محیطی و با استفاده از روش های نوین تربیتی، دانش آموزان را در مسیر تعالی، تکوین هویت و کمال انسانی قرار دهیم.

مربیان امور تربیتی همراه و با کمک همه مدیران، معلمان و ارکان مدرسه و با مشارکت همه دانش اموزان به تاسی از شهیدان رجایی و باهنر پرچمداران گفتمان انقلاب اسلامی و توسعه و ترویج ارزش های انقلاب اسلامی بوده و برای نهادینه سازی آموزه های تربیتی از هیچ کوششی دریغ نورزیده و تلاش خواهند نمود.

مربیان امورتربیتی از بدو تاسیس تا کنون بویژه در دوران دفاع مقدس از جان مایه گذاشتند و در این مسیر هم هدایت گر بودند و هم الگوهای واقعی یک مربی در سطح جامعه و جوانان و نوجوانانی را تربیت کردند که آنان نیز از جان دریغ نکردند و خاک این سرزمین را با نثار خون خود سیراب کردند و اکنون در چله دوم انقلاب اسلامی فرمایشات مقام معظم رهبری(مدظله العالی) در بیانیه گام دوم انقلاب را سرلوحه نظر و عمل قرار داده و با تاسی به فرمایشات معظم له در این بیانیه امیدواریم با پرورش دانش آموزانی مومن، متعهد، خلاق و انقلابی بتوانیم گام های موثری برداشته و پیشران تحقق اهداف این بیانیه باشیم.

اینجانب ضمن تبریک فرا رسیدن روز امور تربیتی و هفته تربیت اسلامی به تمامی معلمان و مربیان گرانقدر از تمامی دست‌اندرکاران نظام تعلیم وتربیت به‌ویژه مربیان عزیز تربیتی و معاونان پرورشی وفرهنگی مدارس به عنوان دست‌اندرکاران اصلی پرورش نسل آینده صمیمانه تقدیر و تشکر می‌نمایم.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار