آخرین اخبار انتخابات مجلس شورای اسلامی و میاندوره ای مجلس خبرگان رهبری؛

پایان روند رای‌گیری در سراسر کشور و آغاز شمارش آرا

کدخدایی: مشارکت نسبت به دوره گذشته تفاوتی نکرده است

تهران (پانا) - رأی گیری انتخابات یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی از رأس ساعت 8 صبح امروز جمعه دوم اسفندماه 98 در سراسر کشور آغاز شد.

کد مطلب: ۱۰۲۵۱۶۴
لینک کوتاه کپی شد
پایان روند رای‌گیری در سراسر کشور و آغاز شمارش آرا

بر اساس اطلاعیه ستاد انتخابات کشور فرآیند اخذ رای انتخابات یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی و اولین میاندوره ای پنجمین دوره مجلس خبرگان رهبری از ساعت ۸ صبح امروز جمعه مورخ ۲-۱۲-۱۳۹۸ آغاز شد و تمامی شعب اخذ رای در سراسر کشور آماده اخذ رای از کلیه واجدین شرایط (متولدین ۲-۱۲-۱۳۸۰و ماقبل آن) می باشند.

8:15 کدخدایی خبر داد: حضور ۲۰۰ هزار ناظر در پای صندوق‌های رأی در سراسر کشور

عباسعلی کدخدایی در جمع خبرنگاران حاضر در ستاد مرکزی نظارت بر انتخابات یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی و اولین میاندوره ای پنجمین دوره مجلس خبرگان رهبری ضمن تبریک این روز که به فرموده مقام رهبری جشن اقتدار ملی ایرانیان به نمایش گذاشته خواهد شد، گفت: حدود ۲۰۰ هزار نفر ناظر داریم. تا دیروز تعدادی هم بازرس ویژه در قالب گروه‌های سه نفره از تهران به برخی استانها اعزام کردیم تا نظارت ویژه ای داشته باشند.

8:25 وزیر کشور: مردم به‌موقع در شعب اخذ رأی حاضر شوند

وزیر کشور با بیان اینکه ساعت 24 امشب شعب اخذ رأی تعطیل می شوند، گفت: مردم به‌موقع در شعب اخذ رای حاضر شوند.

وزیر کشور با بیان اینکه امید داریم همه اعضای اجرایی و نظارت و همه اعضای 55 هزار شعبه اخذ رأی، انتخابات را در کمال سلامت، صحت، قانونمند و در یک بستر امن برگزار کنند،‌ بیان کرد: از مردم هم می‌خواهیم که در مهلت 10 ساعته اخذ رأی، به شعب مراجعه کنند؛ زیرا ما ناگزیریم در ساعت 12 امشب، شعب را ببندیم. امیدواریم همه مردم با حضور به موقع در شعب اخذ رأی، کمک کنند تا رای آنها را در موعد قانونی اخذ کنیم.

8:30 اطلاعیه شماره ۸ ستاد مرکزی نظارت بر انتخابات

ستاد مرکزی نظارت بر انتخابات یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی و اولین میاندوره ای پنجمین دوره مجلس خبرگان رهبری اطلاعیه شماره ۸ را صادر کرد.

متن اطلاعیه شماره ۸ شورای نگهبان بشرح زیر است.

«با حمد و سپاس الهی، با توجه به آغاز روند اخذ رأی در شعب سراسر کشور در انتخابات یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی و اولین دوره میاندوره ای پنجمین دوره مجلس خبرگان رهبری، هیات نظارت آمادگی کامل خود را جهت امر نظارت بر انتخابات در تمامی سطوح بویژه در شعب اخذ رای، به اطلاع عموم مردم سرافراز ایران اسلامی می رساند.

ستاد مرکزی نظارت بر انتخابات یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی و اولین میاندوره ای پنجمین دوره مجلس خبرگان رهبری»

9:00 اثر انگشت با استامپ برای اخذ رای الزامی نیست

رییس ستاد انتخابات لرستان گفت: با توجه به توافق ستاد انتخابات کشور و شورای نگهبان به منظور پیشگیری از شیوع کرونا اخذ اثر انگشت با استامپ در انتخابات دوم اسفند الزامی نیست.

محمود ثمینی روز جمعه در جمع خبرنگاران افزود: در این راستا تدابیر خوبی تمهید شده و اخذ اثر انگشت با استانپ حذف شده است.

9:15 عرف: ۴۰ هزار شعبه از ۵۵ هزار شعبه، ثابت است

جمال عرف، معاون وزیر کشور گفت: ۴۰ هزار شعبه از ۵۴ هزار و ۶۰۰ شعبه اخذ رای، ثابت و بقیه سیار است.

رییس ستاد انتخابات کشور گفت: با توجه به هماهنگی‌های انجام شده برای سلامتی مردم، ثبت اثر انگشت در برخی استان‌ها اختیاری است.

10:00 ستاد انتخابات کشور: اخذ رای با ارائه اصل شناسنامه و کارت ملی امکان‌پذیر است

ستاد انتخابات کشور در اطلاعیه‌ای اعلام کرد: اخذ رای با ارائه اصل شناسنامه و کارت ملی یا شماره ملی توسط شخص رأی دهنده امکان‌پذیر است.

در اطلاعیه شماره ۱۷ ستاد انتخابات کشور آمده است: اخذ رأی در کلیه شعب ثابت و سیارفقط با ارائه اصل شناسنامه و کارت ملی یا شماره ملی توسط شخص رأی دهنده امکان پذیر است.

همچنین در این اطلاعیه آمده است که به جز اصل شناسنامه و کارت ملی یا شماره ملی هیچ مدرک دیگری قابل قبول نیست.

10:03 استاندار تهران: تا ساعت ۸:۵۸ دقیقه بیش از ۱۰۰ هزار نفر در استان تهران رای دادند

۶۲۲۸ شعبه ثابت و ۴۶۱ شعبه سیار وجود دارد؛ به طور کلی ۶۶۸۹ شعبه اخذ رای در استان مشغول اخذ رای هستند.

10:14 جهانگیری از ستاد انتخابات کشور بازدید کرد

معاون اول رئیس جمهور با حضور در وزارت کشور از ستاد انتخابات کشور بازدید کرد.

اسحاق جهانگیری معاون اول رئیس جمهور صبح جمعه با حضور در وزارت کشور از ستاد انتخابات کشور بازدید کرد و از نزدیک در جریان روند اخذ رای در حوزه‌های انتخابیه و شعب اخذ رای سراسر کشور قرار گرفت.

11:15 اطلاعیه شماره ۲۱ ستاد انتخابات کشور

ستاد انتخابات کشور اعلام کرد به رأی دهندگان تذکر داده شود که نام نامزد موردنظر خود را حتماً در برگ رأی مربوط به همان انتخابات درج کنند.

متن اطلاعیه شماره ۲۱ به شرح زیر است:

به اطلاع اعضای محترم شعب اخذ رأی در استان‌های تهران، خراسان رضوی، خراسان شمالی، فارس و قم که همزمان دو انتخابات مجلس شورای اسلامی و میاندوره‌ای پنجمین دوره مجلس خبرگان رهبری را برگزار می نمایند می‌رساند؛ به رأی دهندگان تذکر دهند که نام نامزد موردنظر خود را حتماً در برگ رأی مربوط به همان انتخابات درج نمایند و توجه داشته باشند که برگه‌های رأی انتخابات مجلس شورای اسلامی و مجلس خبرگان رهبری در صندوق‌های مربوط به آن انتخابات انداخته شود.

11:30 ستاد انتخابات کشور: مردم رای‌دهی را به ساعات پایانی روز موکول نکنند

ستاد انتخابات کشور در اطلاعیه‌ای اعلام کرد: مردم در ساعات اولیه به شعب اخذ رای مراجعه و از موکول کردن حضور خود در شعبه به ساعات پایانی به جهت ازدحام جمعیت خودداری کنند.

ستاد انتخابات کشور روز جمعه در اطلاعیه شماره ۲۳ خود اعلام کرد: با عنایت به اینکه تمامی شعب اخذ رأی در سراسر کشور از ساعت ۸ صبح آماده اخذ رأی از همه واجدین شرایط هستند، لذا از هم‌میهنان عزیز تقاضا می‌شود در ساعات اولیه به شعب اخذ رای مراجعه واز موکول کردن حضور خود در شعبه به ساعات پایانی به جهت ازدحام جمعیت خودداری کنند.

11:45 ثبت اثر انگشت الزامی نیست

دبیرستاد انتخابات کشور گفت: ثبت اثر انگشت الزامی نیست.

سید اسماعیل موسوی در گفت و و با ایسنا، اظهار کرد:بخاطر رعایت مسائل بهداشتی، ثبت اثر انگشت رای دهندگان الزامی نیست.

11:58 نخستین مربع خالی سمت چپ از بالای صفحه مخصوص انتخابات در شناسنامه ممهور شود

در اطلاعیه شماره ۲۴ ستاد انتخابات کشور آمده است: به اطلاع اعضای محترم شعب اخذ رأی می‌رساند، پس از اخذ رأی باید اولین مربع خالی سمت چپ از بالای صفحه مخصوص انتخابات در شناسنامه، پس از درج عدد ۱۱ و کد استعلام از سامانه، ممهور شود.

این اطلاعیه می افزاید: چنانچه صفحه مزبور کاملاً پرشده باشد، مهر انتخابات باید در قسمت توضیحات شناسنامه ضرب شود.

12:23 رییس پلیس پایتخت: حضور مردم در انتخابات پرشور است

فرمانده انتظامی تهران بزرگ گفت: با وجود همه تبلیغات دشمن، مردم حضور پرشوری در انتخابات دارند.

سردار حسین رحیمی روز جمعه در جریان بازدید از مسجدالنبی نارمک در جمع خبرنگاران افزود:‌ از صبح در حال رصد حوزه ها به لحاظ امینیتی هستیم، براساس اطلاعات و گزارش هایی که دریافت کرده ایم حضور مردم بابصیرت ایران در انتخابات امسال قابل تحسین است.

12:33 گزارش تخلفات به سامانه «مردم‌ناظر» شورای نگهبان ارسال شود

کدخدایی، سخنگوی شورای نگهبان گفت:‌ شورای نگهبان هم با راه اندازی هیات مرکزی و ستادمرکزی نظارت بر انتخابات، نظارت کامل را بر روند برگزاری انتخابات دارد، گفت: هر کس گزارشی از تخلفات دارد، از طریق سامانه «مردم ناظر» برای شورای نگهبان ارسال کند.

13:00 اپلیکیشن شناسایی نزدیکترین شعب اخذ رای به محل سکونت را نصب کنید

ستاد انتخابات کشور با صدور اطلاعیه ای اعلام کرد: به منظور تسریع و تسهیل برای اخذ رأی از واجدین شرایط انتخابات یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی و میاندوره ای مجلس خبرگان رهبری، ستاد انتخابات کشور اقدام به طراحی وساخت برنامه‌ای در بستر تلفن همراه نموده است.

متن کامل این اطلاعیه به شرح زیر است:

به اطلاع هموطنان گرامی می‌رساند به منظور تسریع و تسهیل برای اخذ رأی از واجدین شرایط انتخابات یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی و میاندوره ای مجلس خبرگان رهبری، ستاد انتخابات کشور اقدام به طراحی وساخت برنامه‌ای در بستر تلفن همراه نموده است.

براین اساس عموم واجدین شرایط می‌توانند با مراجعه به سایت وزارت کشور به نشانی "www.moi.ir "و نصب اپلیکیشن مذکور، نزدیکترین شعب اخذ رأی به محل سکونت خود را شناسایی و به آنجا مراجعه نمایند.

13:02 دارندگان شناسنامه بدون عکس، می‌توانند در انتخابات رای دهند

بر اساس اطلاعیه شماره 25 ستاد انتخابات کشور، دارندگان شناسنامه بدون عکس هم می‌توانند در انتخابات شرکت کرده و رای دهند.

متن اطلاعیه شماره 25 ستاد انتخابات کشور، به شرح زیر است:

هموطنان عزیز و اعضای محترم شعب اخذ رأی توجه داشته باشند که به استناد استفساریه مصوب ۹-۳-۱۳۸۰ قانون انتخابات مجلس شورای اسلامی، عکس دار بودن شناسنامه الزامی نیست. دارندگان شناسنامه بدون عکس نیز می توانند در انتخابات شرکت نموده و رأی دهند.

همچنین از کلیه هموطنان گرامی درخواست می شود جهت تسهیل در امر رأی گیری به هنگام حضور در شعبه اخذ رأی علاوه بر شناسنامه، کارت ملی یا شماره ملی خود را نیز به همراه داشته باشند.

13:40 ملاک اصلی تشخیص هویت شناسنامه و کارت ملی است

ستاد انتخابات کشور با صدور اطلاعیه شماره ۲۷ تاکید کرد: ملاک اصلی تشخیص هویت رای دهندگان شناسنامه و کارت ملی است.

ستاد انتخابات کشور در اطلاعیه شماره ۲۷ خود تصریح کرد: به اطلاع اعضای محترم شعب اخذ رأی می رساند ملاک اصلی جهت تشخیص واجدان شرایط رای دهندگان و صدور تعرفه برای آنها اصالت شناسنامه و کارت ملی یا شماره ملی، متولدین ۱۳۸۰/۱۲/۰۲ و ماقبل آن و نیز استعلام شماره ملی رأی‌دهنده از دستگاه احراز هویت است.
در این اطلاعیه تاکید شده است عکس دار بودن شناسنامه الزامی نیست.

14:20 استاندار تهران: 715هزار نفر تا ساعت تا ساعت 12:13 رای دادند

انوشیروان محسنی بندپی از دبستان پسرانه شاهد خاتم الانبیا حوزه قرچک که یکی از شعب اخذ رای بود بازدید کرد و در جمع خبرنگاران گفت: به لطف خدا و با تدابیری که از مدت‌ها قبل ترتیب داده شد انتخابات تا این لحظه به خوبی پیشرفته و هیچ مورد امنیتی در کار نبوده است.

استاندار تهران افزود: تا ساعت ۱۲:۱۳، ۷۱۵ هزار نفر در استان تهران رای خود را به صندوق‌های رای یازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی واریز کردند.

14:31 سن رای دهندگان در روز اخذ رأی ۱۸ سال تمام است

ستاد انتخابات کشور با صدور اطلاعیه ای اعلام کرد، سن رأی دهندگان در روز اخذ رأی ۱۸ سال تمام است.

متن اطلاعیه ستاد انتخابات کشور به شرح زیر است:

به اطلاع کلیه جوانان عزیز و برومند ایران اسلامی می‌رساند، براساس بند ۲ ماده ۲۷ قانون انتخابات مجلس شورای اسلامی، سن انتخاب کنندگان در روز اخذ رأی ۱۸ سال تمام می‌باشد. یعنی کلیه متولدین روز ۲ اسفند ماه سال ۱۳۸۰و قبل از آن می‌توانند با حضور در شعب اخذ رأی اولین حضور خود در انتخابات را به ثبت رسانده و رأی بدهند.

14:43 هشدار جدی سخنگوی ستاد انتخابات: رای‌دهندگان آثار تبلیغاتی نامزدها را به شعب اخذ رای نبرند

اسماعیل موسوی، دبیر و سخنگوی ستاد انتخابات کشور گفت: رای دهندگان در زمان حضور در شعب اخذ رای تحت هیچ شرایطی آثار تبلیغاتی نامزدهای گروه‌های سیاسی را همراه نداشته باشند.

14:50 وزیر کشور: تا ساعت ۱۲ بیش از ۷ و نیم میلیون نفر در انتخابات شرکت کردند

وزیر کشور گفت: امیدواریم در این دوره مردم با شوق بیشتری تا آخر وقت در انتخابات شرکت کنند به خصوص که موضوع مشارکت مردم در چگونگی برخورد دشمن با ما حتما تاثیرگذار است.

عبدالرضا رحمانی فضلی پس از شرکت در انتخابات در جمع خبرنگاران حاضر در ستاد انتخابات کشور گفت: تا ساعت ۱۲ میزان شرکت‌کنندگان این بار هم مثل دوره گذشته مجلس بوده و تقریباً برابر است و رقمی حدوداً هفت میلیون و نیم تا هفت میلیون و ۷۰۰ هزار نفر شرکت کرده‌اند.

15:32 هیچ شخص یا مجموعه‌ای حق دخالت در امر نظارت بر انتخابات را ندارند

هیات مرکزی نظارت بر انتخابات یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی و اولین میاندوره ای پنجمین دوره مجلس خبرگان رهبری در اطلاعیه دیگری تاکید کرد که هیچ شخص یا مجموعه‌ای حق دخالت در امر نظارت بر انتخابات را نخواهد داشت.

متن اطلاعیه شماره ۹ بشرح زیر است:

«ضمن حمد و سپاس الهی و ارج نهادن به حضور پرشور ملت قهرمان ایران اسلامی به اطلاع می‌رساند از آنجا که نظارت بر انتخابات صرفا بر عهده شورای نگهبان می باشد، لذا هیچ شخص یا مجموعه ای تحت عنوان نظارت و یا هر عنوان دیگر حق دخالت در امر نظارت بر انتخابات را نخواهد داشت.

هیات مرکزی نظارت بر انتخابات یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی و اولین میاندوره ای پنجمین دوره مجلس خبرگان رهبری»

15:50 حضور نمایندگان نامزدها در شعب با کارت شناسایی مجاز است

حضور نمایندگان نامزدها در شعب اخذ رأی به همراه کارت شناسایی صادره از سوی هیأت نظارت مربوطه مجاز است.

متن اطلاعیه شماره ۲۹ به شرح زیر است:

بر اساس ماده ۵۵ قانون انتخابات مجلس شورای اسلامی و تبصره الحاقی ماده ۶۳ آیین نامه اجرایی انتخابات مجلس خبرگان رهبری، حضور نمایندگان محترم نامزدها در شعب اخذ رای به همراه کارت شناسایی صادره از سوی هیات نظارت مربوطه مجاز است و این افراد می‌توانند تا پایان زمان اخذ رأی و شمارش آراء و تنظیم صورت جلسه در محل شعبه حضور داشته باشند.

نمایندگان محترم نامزدهای انتخاباتی در صورت مشاهده هر گونه تخلف، بدون دخالت در امور اجرایی، مراتب را به هیات‌های اجرایی یا نظارت بخش یا مرکز شهرستان گزارش نمایند.

15:55 رئیس ستاد انتخابات کشور: تاکنون حدود ۱۱میلیون نفر در سراسر کشور در انتخابات رای داده‌اند

16:00 استاندار تهران: تخلفات جزئی گزارش شده است

استاندار تهران در مورد تخلفات انتخاباتی گفت: تخلفاتی عمدتا جزئی و مربوط به فضای مجازی گزارش شده است همچنین تخلفاتی قلیل در حوزه خرید و فروش رای به دست ما رسیده است.

به گزارش ایسنا، انوشیروان محسنی بندپی در حاشیه بازدید از یکی از شعب اخذ رای اقلیت‌های دینی (کلیسای سرکیس مقدس) در جمع خبرنگاران اظهار کرد: آن چیزی که تا به حال رصد کرده‌ایم گویای حضور مردم پای صندوق‌های رای مثل ادوار قبل بوده است. در تهران مردم عادت کرده‌اند که معمولا بعد از ظهر به پای صندوق‌های رای می‌آیند. تهمیدات لازم را برای تامین امنیت و سرعت بخشیدن به روند رای گیری در شعبات مختلف به وسلیه ابزار احراز هویت فراهم کرده‌ایم.

16:13 اطلاعیه شماره ۱۰ هیات مرکزی نظارت بر انتخابات

هیأت مرکزی نظارت بر انتخابات یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی و اولین میاندوره‌ای پنجمین دوره مجلس خبرگان رهبری طی اطلاعیه‌ای آمادگی خود را جهت دریافت گزارش‌های مردمی اعلام کرد.

متن اطلاعیه شماره ۱۰ ب شرح زیر است:

«بسم الله الرحمن الرحیم

با توجه به اهمیت نظارت بر انتخابات و نقش تعیین کننده گزارش‌های مردمی در حفظ سلامت انتخابات و صیانت از آراء ملت، بدینوسیله هیأت مرکزی نظارت بر انتخابات یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی و اولین میاندوره ای پنجمین دوره مجلس خبرگان رهبری آمادگی خود را جهت دریافت گزارش‌های مستند و مستدل عموم مردم از طرق زیر اعلام می‌نماید:

۱) شماره تلفن های ۶۴۳۶۳۵۳۵ ـ ۶۴۳۶۳۶۳۶ ـ ۶۴۳۶۳۷۳۷ ـ ۶۴۳۶۳۸۳۸
۲) تلفن گویا به شماره ۶۶۴۰۱۰۱۲ جهت دریافت پیام‌های صوتی و نمابر.
۳) سامانه «مردم ناظر» به نشانی: mardomnazer.shora-gc.ir
۴) پست الکترونیکی به نشانی: info@shora-gc.ir
۵) نشانی پستی: تهران، خیابان امام خمینی ، روبروی دانشکده افسری امام علی، خیابان فلسطین جنوبی، شورای نگهبان.

هیأت مرکزی نظارت بر انتخابات یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی و اولین میاندوره ای پنجمین دوره مجلس خبرگان رهبری»

16:15 کدخدایی: مشکل کمبود تعرفه رای حل شد

سخنگوی شورای نگهبان گفت:مشکل کمبود تعرفه رای در برخی حوزه ها حل شده است.

16:16 ستاد انتخابات کشور: مشخصات نامزدهای مورد نظر خود را به صورت کامل وارد کنید

ستاد انتخابات کشور از مردم خوست تا مشخصات نامزدهای مورد نظر خود را به صورت کامل و خوانا قید کنند تا حقی از نامزدها در هنگام شمارش و محاسبه آراء ضایع نشود.

16:50 تخلفات گزارش شده تهران مربوط به فضای مجازی و خرید و فروش آراست

استاندار تهران گفت: تخلفاتی گزارش شده که هم اکنون در دست بررسی است و مربوط به فضای مجازی و خرید و فروش آرا است.

انوشیروان محسنی بندپی روز جمعه در حاشیه بازدید از روند اخذ رای اقلیت های دینی در جمع خبرنگاران افزود: گزارش این تخلفات به دستگاه قضایی ارسال شده و در دست بررسی است.

17:11 اعضای شعب، مجاز به نوشتن رای برای رای دهندگان نیستند

ستاد انتخاب با صدور اطلاعیه ای اعلام کرد: مسئولین شعب به هیچ وجه مجاز نیستند برای رای دهندگان اقدام به نوشتن رای کنند.

ستاد انتخابات کشور با صدور اطلاعیه ای اعلام کرد: به اطلاع آن دسته از هموطنان عزیزی که از نعمت سواد خواندن و نوشتن محرومند و یا به دلیل نقص عضو قادر به نوشتن رأی خود نیستند می‌رساند برای شرکت در انتخابات و دادن رأی می‌توانند به همراه شخصی با سواد از خانواده یا فردی مورد اعتماد به یکی از شعب اخذ رأی مراجعه و پس از انتخاب نامزد مورد نظر با کمک وی نام و نام خانوادگی و کد نامزد را در برگ رأی بنویسند و سپس آن را شخصاً به صندوق رأی بیاندازند.

ضمناً مسئولین شعب اعم از نمایندگان فرماندار، اعضای شعبه، ناظرین هیئت نظارت، عوامل انتظامی، نمایندگان نامزدها و بازرسین به هیچ وجه مجاز نیستند برای رأی دهندگان اقدام به نوشتن رأی نمایند.

17:23نمایندگان فرماندار و اعضای شعب نیازبه تعرفه وبرگ رأی رااطلاع دهند

ستاد انتخابات کشور در اطلاعیه شماره ۳۲ اعلام کرد: نمایندگان فرماندار و اعضای شعب نیاز به تعرفه و برگ رأی را اطلاع دهند.

ستاد انتخابات کشور در اطلاعیه شماره ۳۲ اعلام کرد: با توجه به حضور گسترده ملت حماسه ساز ایران اسلامی در شعب اخذ رأی به نمایندگان فرماندار و اعضای شعب ابلاغ می‌گردد تعرفه‌ها و برگه‌های رأی مصرف نشده شعبه را شمارش نمایند و در صورت نیاز به دریافت تعرفه‌های بیشتر به فرمانداری و بخشداری مربوط جهت تأمین کسری تعرفه و برگ رأی اطلاع دهند.

18:05 تمدید انتخابات مجلس تا ساعت 20

دبیر ستاد انتخابات کشور گفت: انتخابات مجلس شورای اسلامی تا ساعت 20 تمدید شد.

سید اسماعیل موسوی اظهار کرد: در حوزه لردگان انتخابات تمام شد. حوزه اردل و فارس تا ساعت 19تمدید شد و در سایر حوزه ها انتخابات تا ساعت20تمدید شد.

19:20 لاریجانی از ستاد انتخابات بازدید کرد

رییس مجلس شورای اسلامی شامگاه جمعه از ستاد انتخابات کشور بازدید کرد.

19:40 "شکست تحریم و آغاز ‌پروژه تشکیک!

جبهه ضدایرانی که تا پیش از انتخابات امروز کمپین تحریم انتخابات را در دستور کار قرار داده بود با مشاهده مشارکت مردم ایران در انتخابات فاز تشکیک را از عصر امروز کلید زده و هرنوع آماری درباره حضور در انتخابات را غیرواقعی می‌خواند.

19:50 وزیر کشور: انتخابات تا ساعت۲۲تمدید شد

وزیر کشور گفت: انتخابات مجلس شورای اسلامی تا ساعت۲۲تمدید شد.

عبدالرضا رحمانی فضلی در ستاد انتخابات کشور با اعلام تمدید انتخابات تا ساعت۲۲اظهار کرد: فردا پس از شمارش نهایی آرا، میزان مشارکت اعلام می شود.

21:00 کدخدایی :مشارکت نسبت به دوره گذشته تفاوتی نکرده است

سخنگوی شورای نگهبان گفت:اعلام صحت انتخابات بعد از پایان شمارش آراست.

کدخدایی درباره درصد میزان مشارکت مردم در انتخابات گفت: در باره میزان مشارکت درصد نداریم ولی دوستان وزارت کشور آمار را دارند اما مشارکت نسبت به دوره گذشته تفاوتی نکرده و در برخی استان ها هم افزایش یافته است.

22:00 تمدید مهلت رای گیری در تهران و برخی حوزه ها

ستاد انتخابات کشور اعلام کرد که اخذ رأی برای کلیه حوزه های انتخابیه ای که برای رأی دادن مراجعه کننده دارند تا ساعت ۲۳:۰۰ تمدید شد.

23:30 انتخابات یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی و میان‌دوره‌ای مجلس خبرگان در شهرستان‌های تهران، ری و اسلامشهر تا ساعت 24 تمدید شد.

24:00 با فرارسیدن ساعت24 و اتمام زمان قانونی أخذ رأی، شمارش آرا یازدهمین دوره انتخابات مجلس و اولین میاندوره انتخابات خبرگان رهبری آغاز شد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار