۶ هزار بانوی خیر در کشور مدرسه‌ می‌سازند

رئیس شورای بانوان خیر مدرسه‌ساز کشور: سند برنامه ۵ ساله شورای بانوان خیر مدرسه‌ساز از سال ۹۹ عملیاتی می‌شود

تهران (پانا) - نشست وزیر آموزش و پرورش با مسوولان شورای بانوان خیر مدرسه‌ساز استان‌های کشور صبح امروز در محل ساختمان شهید رجایی این وزارت‌خانه برگزار شد.

کد مطلب: ۱۰۲۵۰۰۶
لینک کوتاه کپی شد
۶ هزار بانوی خیر در کشور مدرسه‌ می‌سازند

در این دیدار که با حضور محسن حاجی‌میرزایی، وزیر آموزش و پرورش، مهرالله رخشانی‌مهر، رئیس سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کشور، سعید اوحدی، معاون حقوقی و امور مجلس، علی باقرزاده، مشاور وزیر و رئیس مرکز هماهنگی حوزه وزارتی آموزش و پرورش، فریبرز حمیدی، رئیس مرکز اطلاع‌رسانی و روابط عمومی وزارت آموزش و پرورش، رئیس و مدیرعامل جامعه خیرین مدرسه‌ساز کشور و مسوولان شورای بانوان خیر مدرسه‌ساز استان‌های کشور برگزار شد، خدیجه نیزاری، رئیس شورای بانوان خیر مدرسه‌ساز کشور به اهمیت تعلیم و تربیت، پرورش و تزکیه و قدرت قلم اشاره کرد و گفت: مدرسه مقدس است و از علم است که خوشبختی و انسانیت تجلی پیدا می‌کند.

او ادامه داد: این شورا که از سال ۷۸ تشکیل شده اهدافی چون استفاده از ظرفیت بانوان در حوزه مدرسه‌سازی، گسترش فرهنگ مدرسه‌سازی، تاکید بر نقش بانوان در تحکیم روابط خانواده و جامعه و ... را دنبال می‌کند.‌

نیزاری افزود: سند برنامه ۵ ساله شورای بانوان خیر مدرسه‌ساز از سال ۹۹ عملیاتی می‌شود. اکنون ۶ هزار بانوی خیر مدرسه‌ساز در کشور داریم که در این حوزه فعالیت می‌کنند.

رئیس شورای بانوان خیر مدرسه‌ساز در ادامه درخواست کرد، دستورالعمل اجرای سند برنامه ۵ ساله شورای بانوان خیر مدرسه‌ساز به ادارات آموزش و پرورش ابلاغ شود و نماینده وزیر آموزش و پرورش در این شورا حضور ثابت داشته باشد.

ناصر قفلی، رئیس جامعه خیرین مدرسه‌ساز کشور نیز در این نشست گفت: بزرگترین دغدغه جامعه خیرین مدرسه‌ساز کشور این است که مدارس نیمه‌تمام خیرین، تمام شود و به همین خاطر از همه خیرین درخواست می‌کنم به جای شروع پروژه‌های جدید، همت کرده و مدارس نیمه تمام را تکمیل و تحویل وزارت آموزش و پرورش دهند.

زهرا گیتی‌نژاد، رئیس شورای بانوان خیر مدرسه‌ساز استان تهران و مدیرعامل موسسه خیریه مهر گیتی هم در این نشست گفت: آموزش و پرورش بهتر اجازه دهد تا مجامع خیرین در کنار ساخت مدرسه‌ساز، معلمان را نیز به مهارت‌های فردی و فنی و انواع توانمندی‌ها مجهز کنیم تا دانش‌آموزان بهتر رشد پیدا کنند.

او بر عدم تغییر نام مدارس خیرساز تاکید کرد و افزود: آموزش و پرورش باید به موسسات خیریه هم برای کمک به مدرسه‌سازی بها داده و از آن‌ها استقبال کند.

لزوم تامین تجهیزات کامل برای هنرستان‌های فنی و حرفه‌ای، ایجاد یک تفاهم بین وزارت‌خانه‌های آموزش و پرورش و‌ صمت و تامین مدارس فنی توسط کارخانجات مختلف، فرهنگ‌سازی کار خیر مدرسه‌سازی، تشویق خیرین مدرسه‌ساز برای فعالیت بیشتر، اقدام جدی صداوسیما برای انجام فعالیت تاثیرگذار در حوزه مدرسه‌سازی، جذب بانوان خیر مدرسه‌ساز خارج از کشور، استفاده از بستر فضای مجازی برای فرهنگ‌سازی کار خیر مدرسه‌سازی، ساخت سردیس خیران مدرسه‌ساز در مدارس خیرساز، از مهمترین نظرات و پیشنهادهای مسوولان شورای بانوان خیر مدرسه‌ساز استان‌های کشور در ادامه این نشست بود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار