حاجی میرزایی: یکی از آفت‌های بزرگی که جامعه را نابود می‌کند، عدم تبادل نظر و گفت‌وگو است

تهران (پانا) - وزیر آموزش و پرورش یکی از آفت‌های بزرگی را که باعث نابودی جامعه می‌شود، عدم تبادل نظر و گفت‌وگو دانست.

کد مطلب: ۱۰۲۵۰۹۳
لینک کوتاه کپی شد
حاجی میرزایی: یکی از آفت‌های بزرگی که جامعه را نابود می‌کند، عدم تبادل نظر و گفت‌وگو است

محسن حاجی‌میرزایی در آیین موافقت‌نامه بین وزارت آموزش و پرورش با معاونت ریاست‌جمهوری در امور زنان و خانواده که ظهر امروز در این وزارت خانه برگزار شد، گفت: حدود ۶۲ درصد از معلمان ما را بانوان تشکیل می‌دهند، حدود ۸ میلیون از دانش‌آموزان دختر هستند و نیمی از کارکنان زن در وزارت آموزش و پرورش مشغول فعالیت هستند.

وزیر آموزش و پرورش ادامه داد: بدون شک مسأله عدالت از ماموریت‌های اصلی انبیا بوده و از ماموریت‌های اصلی کشورمان است. در قبل از انقلاب زنان کانون توجه نبودند. همه نابرابری‌ها از نابرابری در فرصت‌های یادگیری به وجود می‌آید، مهمترین خدمت جمهوری اسلامی ایران، دسترسی عمومی بود و امروز هیچ دختر لازم التعلیمی جز تعداد اندکی از تحصیل محروم نیست که آن هم دلایل خاص خود را دارد، پوشش ما از ۹۸ درصد گذشته است و این توفیق بزرگی است.

او افزود: ما موظف هستیم آموزش را باکیفیت ارائه کنیم، حال که دسترسی را عادلانه توزیع کرده‌ایم باید تلاش کنیم کیفیت هم عادلانه باشد.

وزیر آموزش و پرورش گفت: به دلیل برخی از محدودیت‌های موجود به لحاظ حرکتی نیازمند برنامه‌ریزی مناسب هستیم تا مادران آینده ما از سلامت کامل برخوردار باشند، که در این زمینه معاونت تربیت‌بدنی و سلامت باید برنامه‌ریزی لازم را داشته باشد.

حاجی‌میرزایی با بیان اینکه تغییرات به سرعت آرایش همه چیز را به هم می‌ریزد گفت: یکی از هدف‌های مشترک ما این است که کمک کنیم تا بانوان بتوانند متناسب با تغییرات، خود را به روز کرده و بتوانند نقش‌های مختلف اجتماعی را ایفا کنند.

او طرح گفت‌وگوی بین نسلی و بین خانواده را ابتکار بسیار خوبی دانست و گفت: جامعه‌ای که یادبگیرد با هم حرف بزند همدیگر را دوست خواهند داشت. یکی از آفت‌های بزرگی که جامعه را نابود می‌کند، عدم تبادل نظر و گفت‌وگو است و اگر بتوانیم ما زمینه گفت‌وگو را گسترش دهیم کار بزرگی انجام خواهد شد.

حاجی‌میرزایی ادامه داد: عمیقأ بر این باور هستم که خانواده‌ای که در آن گفت‌وگو وجود دارد در معرض طلاق قرار نمی‌گیرد و بچه‌های آن دچار آسیب اجتماعی نمی‌شوند. ماموریت آموزش و پرورش کمک به بچه‌ها برای ایجاد این توانمندی‌ها در آن‌ها است. ما قطعا از توسعه این فعالیت‌ها حمایت ‌می‌کنیم و حتی می‌توانیم‌ محصولات مشترک تولید کنیم. همه حوزه‌های آموزش و پرورش دارای فصل مشترکی با معاونت ریاست‌جمهوری در امور زنان و خانواده است. الان در آموزش و پرورش بیشتر از شاخص تعیین شده دولت، زنان حضور دارند و باید توسعه هم پیدا کند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار