در نشست با مسوولان شورای بانوان خیر مدرسه‌ساز استان‌های کشور؛

حاجی‌میرزایی: نظام آموزشی کشور نیازمند مشارکت همگانی است

تهران (پانا) - وزیر آموزش و پرورش بر فرهنگ‌سازی کار خیر مدرسه‌سازی و مشارکت همگانی در این زمینه تاکید کرد.

کد مطلب: ۱۰۲۵۰۳۶
لینک کوتاه کپی شد
حاجی‌میرزایی: نظام آموزشی کشور نیازمند مشارکت همگانی است

محسن حاجی‌میرزایی در نشست با مسئولان شورای بانوان خیر مدرسه‌ساز استان‌های کشور که صبح امروز در این وزارتخانه برگزار شد، با گرامیداشت نام، یاد و خاطره مدرسه‌سازان ایران از جمله مرحوم حافظی، مهندس حیدری و حسین علیمرادی گفت: افرادی که قبول مسوولیت می‌کنند و برای کاستن رنج دیگران به میدان می‌‌آیند، داناتر هستند. جمع حاضر جمع دانایان است، کسانی که برای یک امر ضروری به میدان آمده‌اند و نشان دادند که به مسوولیت اجتماعی خود پایبند هستند و‌ ایفای نقش می‌کنند. اگر هر کسی به وظیفه خود به خوبی عمل کند، ایران پویاتری خواهیم داشت.

او با بیان اینکه آموزش و پرورش و زنان در شغل معلمی با هم شریک هستند، گفت: زنان را اولین و بهترین معلم می‌دانم. مادران مشوق و الهام‌بخش هستند.

وزیر آموزش و پرورش ادامه داد: نیازمندیم که فرهنگ مدرسه‌سازی را گسترش دهیم و حتی بیش از مدرسه‌سازی بر جاری شدن این فرهنگ در جامعه نیاز داریم.

حاجی‌میرزایی با بیان اینکه جامعه خیرین مدرسه‌ساز باید در حوزه فرهنگ‌سازی کار خیر مدرسه‌سازی تلاش کند، گفت: باید کمپین‌هایی را ایجاد و مردم را به مشارکت تشویق کنیم. همانطور که رئیس جامعه خیرین مدرسه‌ساز عنوان کرد باید اولویت کار، اتمام پروژه‌های نیمه‌تمام باشد.

وزیر آموزش و پرورش با بیان اینکه نظام آموزشی نیازمند مشارکت همگانی است، گفت: از همه یاوران و ناصران آموزش و پرورش قدردانی می‌کنم و از حضور موسسات مختلف استقبال می‌کنیم.

او توسعه و تجهیزات هنرستان‌های فنی و حرفه‌ای را یکی از مهمترین اولویت‌های وزارت آموزش و پرورش اعلام کرد و گفت: تمام تلاش خود را خواهیم کرد تا وضعیت آموزشی استان‌های محروم از جمله سیستان و بلوچستان و خوزستان و دیگر استان‌های محروم را بهبود ببخشیم.

در این دیدار مهرالله رخشانی‌مهر، رئیس سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کشور، سعید اوحدی، معاون حقوقی و امور مجلس آموزش و پرورش، علی باقرزاده، مشاور وزیر و رئیس مرکز هماهنگی حوزه وزارتی آموزش و پرورش، فریبرز حمیدی، رئیس مرکز اطلاع‌رسانی و روابط عمومی وزارت آموزش و پرورش، رئیس و مدیرعامل جامعه خیرین مدرسه‌ساز کشور و مسوولان شورای بانوان خیر مدرسه‌ساز استان‌های کشور حضور داشتند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار