بررسی وجوه ادبی، جامعه شناسی و روان‌شناسی کارگاه نشاط برای دانش‌آموزان گیلان

رشت (پانا) - معاون پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش استان گیلان گفت: در این کارگاه که با شرکت 188 دانش آموز نواحی یک و دو رشت برگزار شد، ابعاد نشاط از جنبه های روان شناسی، جامعه شناسی و همچنین تأثیر آن در ادبیات فارسی بررسی شد.

کد مطلب: ۱۰۲۴۸۵۹
لینک کوتاه کپی شد
بررسی وجوه ادبی، جامعه شناسی و روان‌شناسی کارگاه نشاط برای دانش‌آموزان گیلان

جمیل عباسی غریب در این کارگاه آموزشی گفت: کارگاه نشاط در مدرسه برگرفته از بیستمین پرسش مهر رئیس جمهور و همچنین شعار امسال آموزش و پرورش گیلان است که در آن اساتید روان شناسی، ادبیات فارسی و جامعه شناسی از ابعاد مختلف به تبیین و تأثیر نشاط در اجتماع پرداختند. او افزود: این کارگاه که با حضور 188 دانش آموز دختر مقاطع اول و دوم متوسطه رشت برگزار شد، تأثیر نشاط بر ارتقای علمی و همچنین افزایش مهارت‌های اجتماعی در زندگی از مهمترین اهداف این کارگاه بوده است.

علیزاده صاحب نظر در رشته ادبیات فارسی با اشاره به سابقه طولانی شور و نشاط در فرهنگ کهن ایرانی اظهار کرد: به گفته زرین کوب ایرانیان از هر بهانه ای در خلق شادی بهره مند می شدند به طوری که سالیانه 45 جشن بزرگ و 6 جشن مذهبی برگزار می شد. او خاطرنشان کرد: ادبیات ایران مشحون از آثار شورانگیز است و شعرهای خیام، حافظ و به ویژه مولانا سرآمد آن است.

آقاجانی مدرس جامعه شناسی نیز در کارگاه نشاط در مدرسه با اشاره به ویژگی های شادی واقعی اظهار کرد: نشاط اجتماعی یکی از مهم ترین شاخص های اجتماعی در گسترش احساس رضایت عمومی از زندگی، بسط تعاملات اجتماعی، سازنده رشد اعتماد عمومی و مشارکت همه جانبه به شمار می رود.

او افزود: مدارس در شادی آفرینی نقش محوری به عهده دارند و شادی با احساس رضایت رابطه تنگاتنگی دارد. آقاجانی با طرح سوالی که « چرا امکانات، برای ما شادی به ارمغان نیاورده است؟ » خاطرنشان کرد: ما باید بتوانیم سطح گفتمان را از خانواده به همه بافت اجتماع ارتقا دهیم.

او با اشاره به نقش سرمایه اجتماعی در شادی بخشی، عنوان کرد: شبکه ها، هنجارهای همیاری و اعتماد اجتماعی سه مولفه اصلی سرمایه اجتماعی هستند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار