۱۵ مورد تخلف انتخاباتی نامزدها در مهاباد ثبت شد

ارومیه (پانا) - رییس هیات بازرسی انتخابات مجلس شورای اسلامی مهاباد گفت: ۱۵ مورد تخلف انتخاباتی نامزدها در زمان تبلیغات یازدهمین دوره انتخابات مجلس در این شهرستان ثبت و محرز شده‌است.

کد مطلب: ۱۰۲۴۷۴۵
لینک کوتاه کپی شد
۱۵ مورد تخلف انتخاباتی نامزدها در مهاباد ثبت شد

خشایار صنعتی اظهار کرد: تخلف‌های انتخاباتی حوزه مهاباد بیشتر شامل نصب بنر در اندازه‌های خارج از ابعاد اعلام شده (۷۰*۵۰)، ایجاد سر و صدا و مزاحمت صوتی برای شهروندان در محوطه ستادهای انتخاباتی و نصب عکس و پوستر در اماکن غیر از محل‌های تعیین شده توسط شهرداری است.

وی افزود: ستاد امحا که در این دوره از انتخابات با همکاری شهرداری در این شهرستان تشکیل شده، آثار تبلیغات نامزدها در خارج از محل‌های تعیین شده را پاک‌سازی کرده‌است.

وی ادامه داد: طرح شکایت یکی از کاندیداها (ماده ۶۵ قانون انتخابات) با ارایه مدارک و اسناد در دست پیگیری است و چند مورد دیگر نیز در همین رابطه در حال تشکیل طرح شکایت است.

وی با اشاره به اینکه ۵۲ مکان در این شهر با همکاری شهرداری برای تبلیغات جانمایی و تعیین شده‌است، افزود: نامزدها باید تبلیغات انتخاباتی خود را در مکان‌های مشخص نصب کنند زیرا نصب آن در سایر محل‌ها تخلف انتخاباتی محسوب می‌شود.

رییس هیات بازرسی انتخابات مجلس شورای اسلامی مهاباد گفت: در صورت تکرار و تداوم تخلف کاندیداها، ستاد پیشگیری وارد عمل شده و نامزد متخلف به مراجع قضایی معرفی می‌شود.

صنعتی اضافه کرد: طبق قانون کاندیداهایی که در ایام تبلیغات نیز مرتکب خطا و تخلف انتخاباتی شوند، امکان رد صلاحیت آنان در مراجع مربوطه وجود دارد.

وی تاکید کرد: فضای مجازی به طور کامل رصد می‌شود و هواداران کاندیداهای انتخاباتی از هتک حرمت، تخریب و انتشار مطالب علیه سایر داوطلبان خودداری کنند.

مهاباد دارای ۲ حوزه اصلی و فرعی انتخابات بوده که حوزه اصلی آن در مهاباد و حوزه فرعی در شهر خلیفان قرار دارد و ۱۲۰ شعبه اخذ رای شامل ۵۹ شعبه شهری و ۶۱ شعبه روستایی یازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی تعیین شده‌است.

برای این دوره از انتخابات مجلس شورای اسلامی در این شهرستان ۱۰ نفر برای تصاحب یک کرسی نمایندگی با یکدیگر به رقابت می‌پردازند؛ انتخابات یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی روز دوم اسفند امسال، جمعه هفته جاری در ۱۰ حوزه اصلی در آذربایجان‌غربی برگزار می‌شود.

مهاباد دارای ۲۴۰ هزار جمعیت است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار