ورود سامانه بارشی به لرستان

خرم‌آباد(پانا)- مدیرکل هواشناسی لرستان گفت: ورود سامانه بارشی از امشب ( سه شنبه ) به استان پیش بینی می شود

کد مطلب: ۱۰۲۴۷۲۳
لینک کوتاه کپی شد
ورود سامانه بارشی به لرستان

بهروز مرداپور روز سه شنبه در جمع خبرنگاران بیان کرد: بر اساس تحلیل آخرین نقشه‌های هواشناسی از اواخر امشب تا صبح روز چهارشنبه در نواحی جنوب شرق استان بارش‌هایی خفیف را خواهیم داشت.

وی عنوان کرد: در روز چهارشنبه با توجه به ورود امواج اولیه حاصل از سامانه بارشی به نوار غربی کشور به‌تدریج در برخی ساعات علاوه بر افزایش ابر شاهد وقوع بارش‌هایی به‌صورت رگباری و گاهی رعد و برق برای نقاط مختلف استان خواهیم بود.
مرادپور ادامه داد: از بامداد پنجشنبه لغایت پنجشنبه شب با ورود هسته اصلی این سامانه بارشی قوی بر مقدار و شدت بارش‌ها افزوده می‌شود، به‌طوری‌ که برای همه نقاط بارش باران گاهی رعد و برق، احتمال رخداد صاعقه و تگرگ را خواهیم داشت.

وی افزود: همچنین برای نواحی سردسیر(شمالی و شرقی) ارتفاعات و گردنه‌ها بارش برف پیش‌بینی می‌شود.
مدیر کل هواشناسی لرستان گفت: با توجه به مقدار بارش‌ها رواناب‌های سطحی، سیلابی شدن مسیل‌ها، وقوع سیلاب‌های محلی، اختلال در تردد جاده‌ای و نیز لغزندگی سطح جاده‌ها را به دنبال دارد.

وی ادامه داد: بر طبق مدل‌های بارشی متوسط بارش این سامانه بین ۲۰ تا ۴۰ میلی‌متر تخمین زده می‌شود که در برخی نقاط به‌صورت نقطه‌ای بین ۴۰ تا ۶۰ میلی‌متر خواهد بود.
مدیر کل هواشناسی لرستان عنوان کرد: طی روز جمعه بارش قابل توجهی مشاهده نمی‌شود اما به‌صورت خفیف و پراکنده بارش‌هایی را در سطح استان انتظار خواهیم داشت.

وی افزود: روز شنبه از ساعات صبح تا اوایل شب افزایش ابر پدیده غالب آسمان استان خواهد بود و مجدداً از شنبه شب به صبح روز یکشنبه شاهد ورود سامانه بارشی دیگری به جو استان خواهیم بود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار