مدیر آموزش و پرورش نیشابور:

هر آموزشی که منجر به توفیق شود در آن فکری نهفته است

نیشابور (پانا)- پنحمین گردهمایی مدیران مدارس متوسطه دوره دوم نظری نیشابور با موضوع سنجش مستمر در محل دبیرستان طالقانی این شهرستان برگزار شد.

کد مطلب: ۱۰۲۴۵۱۲
لینک کوتاه کپی شد
هر آموزشی که منجر به توفیق شود در آن فکری نهفته است

در این گردهمایی که با حضور طاهره رستگار، عضو هیات علمی دانشگاه علم و صنعت و گروه مولفین دفتر تالیف وزارت آموزش و پرورش،رضا صابری تولایی، معاون آموزش متوسطه مدیر کل و حسن عدالت جو رییس اداره متوسطه نظری برگزار شد، 9 طرح آموزشی کارشناسی متوسطه نظری نیشابور در اسفند 98 ارائه شد.

معاون مدیر کل و مدیر آموزش و پرورش نیشابور با عرض خیر مقدم به میهمانان و مدعوین حاضر در جلسه، گفت: مدیران ما با برنامه ریزی و تدبیر توانسته اند در قالب طرح حامی، بیشتر مدارس محروم را مورد حمایت قرار دهند.

حسین مهرآبادی افزود: خود تخریب گری یکی از مشکلاتی است که امروز باعث نابودی اهداف ما در زندگی و به ویژه در حوزه تعلیم و تربیت شده است و باید ما زمینه امید آفرینی بیشتر را در مدارس فراهم کنیم.

موفقیت مدیران کاملا وابسته به موفقیت معلمین است و هر آموزشی که در مدرسه منجر به توفیق می شود، نشان از فکر و تدبیر در آن اتفاق است.

وی خاطر نشان کرد: کار آموزش کار سختی است و هرگز با زور و اجبار نمی توان نتیجه گرفت و بنده معتقدم مدیران باید حداکثر هر چهار سال جابجا شوند تا بتوانیم نتایج مطلوب تری را دریافت کنیم.

معاون آموزش متوسطه مدیر کل نیز در این جلسه، گفت: آموزش و پرورش نیشابور به سمت یک تغییر از نوع مطلوب حرکت می کند.

رضا صابری تولایی با اشاره به 9 طرح ارائه شده توسط حوزه متوسطه نظری نیشابور، اظهار کرد: نقش محوری شما مدیران مدارس، دقیق ترین، حساس ترین و ظریف ترین نوع مدیریت جامعه است و هر برداشتی صورت گیرد حاصل مدیریت مدبرانه شما است.

اگر نتایج حاصله در مدارس مطلوب نیست باید در روش ها و متدهای مدیریتی تغییراتی ایجاد کنیم که حاصل آن تغییرات رفتاری باشد و فضای مدرسه به فضای مثبت تغییر کند.

وی بیان کرد: توجه به تغییر رویه ها، رفتارها و روش ها یک امر اجتناب ناپذیر است و باید به آن بسیار توجه شود.

مدیران باید بر اصل تغییر و آن هم تغییر از نوع نگاه و روش یعنی تغییر نرم افزاری تمرکز کنند.

این مقام مسئول خاطر نشان کرد: ارتقای مدیریت آموزشگاهی و تمرکز بر ارزشیابی مستمر به عنوان شعار این حوزه در سال تحصیلی جاری عنوان شد و تمرکز بر پایه دوازدهم از اهداف مهم و تبیین شده ما به شمار می رود.

کنکور یک رقابت و یک مسابقه و آزمون کنکور یک آزمون هنجاری است بنابراین هرکسی که بهتر تلاش کند نتیجه بهتری نیز می گیرد، منبع اصلی کنکور کتاب های درسی است و اگر تست فقط جنبه خود آزمایی داشته باشد می تواند مفید باشد.

این مقام مسئول خاطر نشان کرد: تاثیر معدل کتبی دروس نهایی خردادماه در کنکور سراسری، یک امراجتناب ناپذیر است و باید دانش آموزان را به این مساله حساس کنیم.

اهمیت امتحانات نهایی حتی از کنکور بالاتر است چون مقدمه موفقیت دانش آموز در کنکور سراسری به شمار می رود.

به دانش آموزان توصیه کنید؛ فهم درست سوالات کنکور می تواند نقش بالایی در پاسخ درست داشته باشد چون سوالات کنکور سراسری سوالاتی مهارتی است و باید دنبال درست ترین پاسخ بگردیم.

تمرکز در دروس عربی و زبان در دفترچه عمومی و دروس ریاضی و فیزیک در بخش اختصاصی می تواند تاثیر زیادی در ارتقای رتبه دانش آموزان داشته باشد.

معاون آموزش متوسطه آموزش و پرورش نیشابور با اظهار خرسندی از توفیقات کسب شده توسط مجموعه متوسطه نظری به موضوع افت تحصیلی دانش آموزان اشاره کرد و گفت: عوامل مختلفی از جمله شرایط محیطی، ارتباط خانه با مدرسه، شرایط اقتصادی، شیوه های آموزشی و عواملی از این دست می تواند باعث ایجاد این آسیب شود و مدیران ما در رفع تمام این مشکلات تلاش کرده اند و هرچقدر بتوانیم هوشمندانه و مدبرانه شعاع اثرگذاری این دایره را بیشتر کنیم، مفید تر واقع شده ایم.

ابراهیم امین نژاد افزود: اگر بتوانیم اقداماتی در جهت کیفیت بخشی که همان پر نمودن چاله بین سطح کیفی مطلوب با سطح کیفی موجود است، برداریم به هدف مورد نظر رسیده ایم.

ایجاد بستر مناسب جهت فعالیت های یاددهی یادگیری، اجرای کامل تقویم آموزشی، استقرار نظام جامع انضباطی، شناسایی فرصت ها و محدودیت ها، کنار گذاشتن شیوه های ناکارآمد و استفاده از برنامه های خلاقانه، استفاده از ظرفیت های درون سازمانی و برون سازمانی و بایسته و شایسته کار کردن به جای سخت کار کردن از جمله مهمترین عوامل کیفیت بخشی تحصیلی به شمار می رود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار