امنیت داده‌ها و صیانت از اطلاعات مدارس ضروری است

بیرجند(پانا)- یکی از مهم‌ترین مسائلی که باید مدنظر مدیران مدارس قرار گیرد، توجه به موضوع امنیت داده‌ها و صیانت از اطلاعات دانش آموزان و مدارس است که باید در این زمینه پیوست‌های امنیتی لازم را تهیه کرد.

کد مطلب: ۱۰۲۴۴۲۵
لینک کوتاه کپی شد
امنیت داده‌ها و صیانت از اطلاعات مدارس ضروری است

مدیر کل آموزش و پرورش خراسان جنوبی گفت: یکی از مهم‌ترین مسائلی که باید مدنظر مدیران مدارس قرار گیرد، توجه به موضوع امنیت داده‌ها و صیانت از اطلاعات دانش آموزان و مدارس است، که باید در این زمینه پیوست‌های امنیتی لازم را تهیه کرد.

محمد علی واقعی در نشست کمیته امنیت فناوری اطلاعات این اداره کل، با اشاره به تهدیدات گوناگون در فضای سایبری، اظهار کرد: یکی از بارزترین کارکرد‌های الکترونیکی شدن امور، صیانت و رصد دائمی رایانه های مدارس در مقابل هجمه های بدافزارها، تروجان ها و هکرها است.

او، مهمترین مقوله در امنیت اطلاعات را افزایش سواد دیجیتالی و آگاهی مدیران مدارس دانست و تصریح کرد: در بسیاری از موارد می توان با نصب یک آنتی ویروس به روز و اصطلاحا آپدیت شده، از ورود بسیاری از بدافزارها و تورجان ها به رایانه مدارس جلوگیری کرد و جلوی بسیاری از حملات هکرها را گرفت.

مدیر کل آموزش و پرورش خراسان جنوبی با توجه به توانمندی بالای متخصصین داخلی در تولید آنتی ویروس های قدرتمند، تأکید کرد: مدیران مدارس با هماهنگی و مشاوره کارشناسان فناری و اطلاعات مدیریت های آموزش و پرورش نسبت به تهیه و نصب آنتی ویروس بومی در سیستم های رایانه مدارس اقدام کنند.

واقعی، صیانت از اطلاعات دانش آموزان و آموزش و پرورش را یکی از تکالیف مهم مدیران برشمرد و ابراز کرد: در صورتی که از جوانب مختلف امنیت اطلاعات و یا ناامنی ها آگاه باشیم، کمتر دچار ضرر و زیان می شویم.

او ادامه داد: ساده ترین و موثرترین راه برای دستیابی به آگاهی، آموزش است. بنابراین آموزش امنیت اطلاعات یکی از مهمترین مباحثی است که باید در سطح مدارس به آن پرداخته شود.

مدیرکل آموزش و پرورش خراسان جنوبی، با بیان این مطلب که امنیت اطلاعات محافظت از اطلاعات در برابر طیف وسیعی از تهدیدات است، خاطرنشان کرد: امنیت اطلاعات تضمین استمرار فعالیت های کاری، به حداقل رساندن ریسک های کاری وبه حداکثر رساندن بازدهی فرصت ها است.

دبیر شورای آموزش و پرورش خراسان جنوبی با بیان اینکه در جهان امروز حمله سایبری معادل حمله نظامی است، اظهار کرد: نوک پیکان حملات سایبری غرب خصوصا دولت آمریکا به سمت ایران به ویژه اطلاعات پایه است از این رو حساسیت و اولویت کاری حراست و مدیریت بحران آموزش و پرورش هم باید اقدام های تامینی در جهت بالابردن سطح امنیت و هوشیاری کامل باشد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار