مدیر آموزش و پرورش اسلامشهر: یافته های پژوهشی باید زندگی مطلوب را برای ما فراهم کند

اسلامشهر (پانا) - همایش تجلیل از پژوهشگران برتر آموزش و پرورش اسلامشهر با حضور سرپرست معاونت پژوهش ،برنامه ریزی و نیروی انسانی اداره کل آموزش و پرورش شهرستانهای استان تهران ، معاون فنی و اداری فرماندار ، مدیر آموزش و پرورش اسلامشهر و سایر مسئولین در تالار باغ زندگی منطقه برگزار شد.

کد مطلب: ۱۰۲۴۳۹۱
لینک کوتاه کپی شد
مدیر آموزش و پرورش اسلامشهر: یافته های پژوهشی  باید زندگی مطلوب را برای ما فراهم کند

در این جلسه حسینعلی بنار، مدیر آموزش و پرورش اسلامشهر در سخنانی با گرامیداشت یاد و خاطره امام راحل و شهدای دانش آموز و فرهنگی اظهار کرد: برای پژوهش با توجه به قلم فرسایی های گوناگون شاخصه هایی تعریف شده و هرگاه کار پژوهشی برنامه محور باشد نوآوری را به نمایش خواهد گذاشت.

او در ادامه افزود: مسیر رشد توسعه هر کشور به آموزش و پرورش مربوط می شود و موتور محرکه این رشد پژوهش است که کشورهای توسعه یافته و پیشرفته با سرمایه گذاری در این حوزه آورده های متنوع داشته و جامعه خود را ارتقاء می دهد و در نهایت بهترین خاستگاه برای نظام برنامه ریزی بخش پژوهش، آموزش و پرورش است و با آموزش دانش آموزان از سنین پایین این امر محقق خواهد شد، اما در قسمت دانشجویی ورود به بخش پژوهش با کمی مشکل همراه است.

او بیان کرد: در تحقیقات این امر ثابت شده که در کشورهای دنیا برای هر یک واحد پولی 30درصد در امر پژوهش سرمایه گذاری می شود و در آماری دیگر کشور ما 1.1دهم در بخش پژوهش سرمایه گذاری می گرددکه این رقم در کشورهای پیشرفته آمارچهار برابری را نشان می دهد .

بنار اذعان کرد: یافته های پژوهشی ما می بایست زندگی مطلوب را برای ما فراهم کند که در بخش آموزش و پرورش بهتر زیستن و با هم زیستن دانش آموز را در جامعه منجر شود و اگر در این زمینه در دانش آموزان مشکل داریم، بدان معناست که محصول و عملکرد ما در حوزه پژوهش موفق نبوده است.

مدیر آموزش و پرورش اسلامشهر گفت: در مقایسه مبحث پژوهش در کشور ما و سایر کشورها با توجه به آمار سال گذشته که نزدیک هم است، ما به ازای یک میلیون نفر جمعیت، 348 نفر محقق در امر پژوهش داریم که این رقم در کشورهای پیشرفته به 3000نفر می رسد.

او با اشاره به مواردی از نظرات جامعه شناسان و روان شناسان جهانی تأکید کرد: اگر دانش آموز ما برای رسیدن به حل یک موضوع سه روز وقت بگذارد بسیار عالی تر از این است که ما در پانزده دقیقه به او آموزش دهیم .

این مقام مسئول در دو حوزه چالش آسیب های آموزش و پرورش جهت خدمت رسانی و دغدغه های موجود در مدارس برای کادر اجرایی، دانش آموزان و اولیاء و کادر آموزش و پرورش اسلامشهر از پژوهشگران درخواست کرد به بررسی پرداخته و یافته های خود را ارائه دهند.

بنار با اشاره با برگزاری انتخابات دوم اسفند نود و هشت خاطر نشان کرد: کشور ما در آزمون بزرگ انتخاب و حضور مردم در صحنه مجدد دیگری قرار دارد که با توجه به حق انتخاب آزاد همگان در چارچوب قانون با پیروی از منویات رهبری همکاران ما در آموزش و پرورش با بسترسازی مناسب، مشارکت حداکثری همگان را در این انتخابات و عبور از بزنگاه تاریخی را فراهم کنند.

خبرنگار: ساسان حق شناس

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار