مدیر کل آموزش و پرورش زنجان در جشن مهربانو:

پیروی از حضرت زهرا(س) افتخاری ارزشمند برای همگان به خصوص بانوان مسلمان است

زنجان (پانا) - جشن مهربانو "مراسم تجلیل از بانوان شاغل در اداره کل و کارشناسان و رابطین امور زنان در نواحی و مناطق ۱۴ گانه آموزش و پرورش استان زنجان" با حضور رفیعی مدیر کل آموزش و پرورش استان، مدیر کل امور زنان و خانواده استانداری زنجان، معاونین اداره کل، مشاور امور زنان اداره کل و ابراهیمی مدرس و مشاور دانشگاه زنجان در سالن شهید تجلی اداره کل آموزش و پرورش استان برگزار شد.

کد مطلب: ۱۰۲۴۳۰۲
لینک کوتاه کپی شد
پیروی از حضرت زهرا(س) افتخاری ارزشمند برای همگان به خصوص بانوان مسلمان است

ابراهیم رفیعی مدیر کل آموزش و پرورش استان زنجان ضمن آرزوی توفیق برای تمامی همکاران شاغل در ادارات آموزش و پرورش استان و تبریک ایام، اظهار داشت: به دلیل روز گرامیداشت ولادت حضرت زهرا(س) و روز زن این جلسه را مهم میدانیم تا بهانه ای باشد از تلاش های مستمر شما بانوان فرهیخته تقدیر و تشکر کنیم.

وی با بیان این که در اسلام شخصیت های بسیار ناب و ارزشمندی از جمله حضرت زهرا و خدیجه کبری(س) وجود دارد، افزود: حضرت زهرا(س) به عنوان بانو مبارز سیاسی اجتماعی اول شهیده راه ولایت و دفاع از حق بودند و این الگو ها باید مطرح شوند.

مدیر دستگاه تعلیم و تربیت استان بیان داشت: هر زمان که اضلاعی از این هندسه شخصیتی اهل بیت(ع) غافل شویم و به آنها نپردازیم، متضرر خواهیم شد.

وی ضمن بیان این که پیروی از حضرت زهرا(س) و صحبت از شخصیت آن حضرت افتخاری ارزشمند برای همگان به خصوص بانوان مسلمان است، افزود: اگر در مورد اهل بیت و حضرت زهرا غیر مستقیم و پنهانی صحبت کنیم، الگو های دانش آموزان ما شخصیت های دیگری خواهند بود.

رفیعی با تاکید بر این که ایرانی ها به استقبال اسلام رفته اند، گفت: یکی از دلایلی که ایران از کشور های اسلامی دیگر جلو افتاده است، فرهنگ غنی و فاخر آن است.

مدیر کل آموزش و پرورش استان تصریح کرد: ما مانند تمامی اقوام جهان نقاط قوت و ضعف داریم و هر زمان که نقاط قوت خود را باور نداشته باشیم دچار خودباختگی فرهنگی خواهیم شد.

وی یادآور شد: ایستادگی ما در مقابل بیگانگان به دلیل همین فرهنگ غنی ایران است چرا که هر زمان ریشه های فرهنگی و باور های عمیق وحود داشته باشد، مقاومت ایجاد خواهد شد.

رفیعی افزود: عدم تقویت مؤلفه های فرهنگ بومی یکی از ضعف ها است و در همین راستا مقام معظم رهبری از سبک زندگی ایرانی اسلامی نام برده اند که نمیتوان این دو را تفکیک کرد.

وی در پایان ابراز داشت: کم کاری فرهنگیان در تبیین ریشه های فرهنگی می تواند تبعات عمیقی داشته باشد و امیدوارم دچار غفلت نشویم و تقویت کنیم.

لقمان ابراهیمی، مدرس و مشاور دانشگاه زنجان در ابتدای این مراسم، به بحث آسیب شناسی خانواده و روابط زوجین پرداخت.

وی با اشاره به برخی موارد ضروری در روابط زوجین، اظهار داشت: تعادل حیاتی در روابط زوجی و خانواده می تواند در سه بعد فردی(افسردگی)، زوجی(طلاق آشکار) و خانوادگی(بیمار آشکار) تعریف شود.

شایان ذکر است در این مراسم ضمن بازدید حاضرین از نمایشگاه آثار هنری دختران هنرستان ناحیه ١ زنجان تحت عنوان" دختران امروز، مادران آینده"، ٦٠ نفر از بانوان شاغل در اداره کل و رابطین امور بانوان مناطق و نواحی ١٤گانه استان مورد تجلیل قرار گرفتند و همچنین از لگوی امور زنان اداره کل که طبق چارت جدید وزارتخانه طراحی شده بود، رونمایی صورت گرفت.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار