در نشست «زنان خبرنگار؛ افق‌های پیش رو» در فرهنگ‌سرای رسانه انجام شد؛

قدردانی از خبرنگار حوزه آموزش و پرورش پانا در نشست زنان خبرنگار

تهران (پانا) - به مناسبت روز تجلیل از مقام زن، نشست «زنان خبرنگار؛ افق‌های پیش رو» برای تجلیل از جمعی از زنان خبرنگار در فرهنگ‌سرای رسانه برگزار شد.

کد مطلب: ۱۰۲۴۰۹۷
لینک کوتاه کپی شد
قدردانی از خبرنگار حوزه آموزش و پرورش پانا در نشست زنان خبرنگار

در این نشست که با حضور احسان الله حجتی، سرپرست اداره کل مطبوعات و خبرگزاری‌های داخلی، محمد خدادی معاون مطبوعاتی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و چهره‌های شاخص رسانه‌ای کشور در فرهنگ‌سرای رسانه برگزار شد، درباره جایگاه خبرنگاران زن و نقشی که می‌توانند در ارتقای جایگاه رسانه‌ها و کیفیت محصولات رسانه‌ای در کشور ایفا کنند، بحث و تبادل‌نظر شد.

در این نشست فعال‌ترین بانوان خبرنگار سال ۹۸ برای تقدیر در نشست «زنان خبرنگار؛ افق‌های پیش رو» معرفی شدند. همچنین در این نشست برای نخستین بار از بانوان خبرنگاری که در سال ۹۸ بازنشسته شده‌اند و خانواده بانوان خبرنگاری که متأسفانه در سال ۹۸ از دست داده‌ایم تقدیر شد.

در این مراسم از خانم مریم احمدی، خبرنگار گروه آموزش و پرورش خبرگزاری پانا به خاطر تلاش‌های چندساله در حوزه آموزش پرورش جمهوری اسلامی ایران قدردانی شد.

محمد خدادی، معاون مطبوعات وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در این نشست درباره جایگاه مادر در نظام هستی مطالبی را ارائه کرد و گفت: «باید سیره حضرت زهرا را در زندگی خود داشته باشیم و باید ارزش وجود مادر را پاس بداریم. باید قبول کنیم اگر انسان نباشیم معنا نداریم. حتما باید از شهید عزیز انسان والامقام قاسم سلیمانی یاد کرد. او کمترین سخنرانی و حضور جمعی را با بیشترین تاثیرگذاری داشته است.»

خدادی گفت: «تجمع در مراسم تکریم و شهادت قاسم سلیمانی ارزش داشت. مقام زن و مادر نیز همچنان این تجمع و حتی بالاتر والاست.»

معاون مطبوعات وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی به برخی از صفات مادر اشاره کرد و افزود: «صفات مادر نیاز امروز جامعه ماست امروز نیاز داریم جامعه ما واژه‌های معنای مادر را در مناسبات اجتماعی نهادینه کند.»

او به تجربیات خود در مطبوعات اشاره کرد و ادامه داد: «در بحث توانایی با رشد قابل توجهی در بخش خواهران در محیط رسانه روبه‌رو هستیم. آنچه امروزه در جامعه به آن نیاز داریم صحیح بودن محتوای رسانه است. در رسانه باید به دنبال سوژه و باید بر روی مخاطب و محتوا نیز توجه داشته باشیم. امروز باید از مخاطب به محتوا برسیم زیرا این موضوع یک دغدغه است و باید در رسانه‌ها میز مخاطب داشته باشیم. داشتن ۱۳ هزار رسانه و وجود ۳۴ هزار خبرنگار افتخار نیست محتوای کار آن رسانه مهم است.»

معاون مطبوعات وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در پایان از تمام فعالیت‌ها و پشتکار خبرنگاران زن تشکر و از تعدادی از این افراد از جمله مریم احمدی خبرنگار حوزه آموزش و پرورش خبرگزاری پانا تقدیر کرد‌.


ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار