تذکر امانی به شهرداری درباره سهم زنان جوان از مدیریت‌های شهرداری

تهران (پانا) - یک عضو شورای اسلامی شهر تهران گفت امیدواریم در یک سال و نیم باقی مانده از دوره شورای پنجم، سهم قابل توجهی از پستهای مدیریتی به زنان شهرداری تهران به خصوص زنان جوان اختصاص داده شود.

کد مطلب: ۱۰۲۳۹۴۰
لینک کوتاه کپی شد
تذکر امانی به شهرداری درباره سهم زنان جوان از مدیریت‌های شهرداری

شهربانو امانی در جلسه روز یکشنبه شورای شهر تهران در تذکری به معاونت توسعه منابع انسانی شهرداری تهران گفت: براساس ماده هفتاد و چهارم «برنامه ۵ ساله سوم»، شهرداری تهران مکلف است در راستای افزایش میزان حضور و ارتقا جایگاه زنان در مدیریت شهری و افزایش سطح و کیفیت حضور اجتماعی و مشارکت فعال زنان در شهر از طریق تبعیض مثبت، توانمندسازی و فراهم ساختن زمینه‌های ارتقای نقش زنان در مدیریت شهری با اختصاص ۳۰ درصد از پست‌های مدیریتی به زنان شاغل در شهرداری اقدام کند.

وی توضیح داد: همچنین مطابق تبصره دوم ماده واحده مصوبه «افزایش انتصاب جوانان در تصدی پست‌های مدیریتی و ارتقای سهم و نقش آنان در مدیریت شهرداری تهران» مصوب ۹۸/۰۶/۲۴ می‌بایست حداقل ۳۰ درصد از پست‌های مربوط به جوانان، در هر یک از سطوح چهارگانه در اختیار زنان جوان قرار گیرد.

امانی با بیان اینکه بر اساس گزارش‌های واصله، تاکنون اقداماتی در این خصوص صورت گرفته است اما کافی نیست، گفت: امیدواریم در یک سال و نیم باقی مانده از دوره شورای پنجم، سهم قابل توجهی از پست‌های مدیریتی در ۷ معاونت، ۲۲ سازمان، ۲۱ شرکت وابسته، ۶ شرکت مرتبط، ۲۲ منطقه، ۱۴ مرکز، ستاد، مؤسسه و تعداد زیادی اداره کل به زنان شهرداری تهران به خصوص زنان جوان اختصاص داده شود.

وی تاکید کرد: با توجه به اهمیت موضوع و تسریع در اجرای مصوبه و در اجرای ماده هفتاد و سوم (۷۳) قانون شوراها مراتب را به شهردار تهران به عنوان تذکر ابلاغ کنید.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار