رئیس ستاد انتخابات استان قزوین خبر داد:

نزدیک به 1 میلیون واجد شرایط رای‌دهی در قزوین

قزوین (پانا) - رئیس ستاد انتخابات استان قزوین گفت: ۹۲۵ هزار و ۴۷۹ نفر در استان قزوین واجد شرایط رای‌دهی بوده که از این تعداد ۴۴ هزار و ۳۱۴ نفر رای اولی هستند.

کد مطلب: ۱۰۲۳۵۶۳
لینک کوتاه کپی شد
نزدیک به 1 میلیون واجد شرایط رای‌دهی در قزوین

منوچهر حبیبی در ستاد پیشگیری از جرائم و تخلفات انتخاباتی استان که در دادسرای قزوین برگزار شد، با اشاره به آمار واجدین شرایط شرکت در انتخابات، اظهار کرد: ۹۲۵ هزار و ۴۷۹ نفر در استان قزوین واجد شرایط رای‌دهی بوده که از این تعداد ۴۴ هزار و ۳۱۴ نفر رای اولی هستند.

رئیس ستاد انتخابات استان قزوین بیان کرد: یکی از ملزومات برگزاری انتخابات، صدور کارت هوشمند ملی است که در استان ۹۰ درصد واجدان شرایط دارای کارت ملی هوشمند هستند.

وی اضافه کرد: تا قبل از برگزاری انتخابات، مراکز ثبت احوال استان آمادگی صدور کارت هوشمند ملی را دارند چون داشتن این کارت، فرایند رای گیری را تسریع خواهد کرد.

حبیبی گفت: مهمترین بخش روز رای گیری، احراز هویت است که کاملا به صورت مکانیزه و الکترونیکی انجام می‌شود و دستگاه‌های تعبییه شده ظرف سه تا چهار ثانیه هویت افراد را مشخص خواهند کرد.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار قزوین با بیان اینکه انتخابات بزرگترین رویداد سیاسی کشور است، افزود: هزار و ۴۰ شعبه اخذ رای در نقاط مختلف استان پیش بینی شده است که ۶۵۱ شعبه ثابت و ۳۸۹ مورد سیار هستند.

حبیبی گفت: قریب به ۲ هزار خودرو در این زمینه ساماندهی شده است و حدود ۲۰ هزار نفر عوامل اجرایی، نظارتی، بازرسی و محافظان صندوق برای انتخابات به کار گرفته شده اند.

معاون استاندار ادامه داد: تبلیغات انتخاباتی از ۱۲ شامگاه گذشته در استان آغاز شده و تا هشت صبح روز پنجشنبه هفته آینده ادامه خواهد یافت و با نظارت‌های صورت گرفته میزان تخلفات به حداقل ممکن رسیده است.

وی گفت: رقابت سنگینی در حوزه‌های انتخابیه استان قزوین جریان دارد و با توجه به آخرین بررسی صلاحیت‌ها حدود ۱۳۵ یا ۱۳۶ نفر در عرصه رقابت حضور دارند.

رییس ستاد انتخابات استان قزوین گفت:شهرستان تاکستان به نظر می‌رسد رقابت فشرده‌تری دارد و باید نظارت دقیق‌تری در این حوزه صورت گیرد.

حبیبی اضافه کرد: قانون شفافیت و نظارت بر تامین مالی نامزدهای انتخابات دیر هنگام ابلاغ شد و در ماده ۵۷ آن ابهامی وجود داشت که مشورت‌های لازم با دستگاه قضا صورت گرفت و ابهام موجود رفع شد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار