مدیرکل آموزش وپرورش استان یزد

مدارس تربیت تمام ساحتی دانش آموزان را مورد توجه قرار دهند.

یزد(پانا)- مدیر کل آموزش و پرورش استان یزد بر تحقق سند تحول بنیادین آموزش و پرورش تاکید کرد و افزود: باید تمام ساحت های شش گانه آموزشی و تربیتی دانش آموزان به موازات همدیگر مورد توجه قرار گیرد و مدارس، مسوول تربیت همه جانبه باشند که این مهمترین رویکرد این سند است.

کد مطلب: ۱۰۲۲۶۶۰
لینک کوتاه کپی شد
مدارس  تربیت تمام ساحتی دانش آموزان را مورد توجه قرار دهند.

عباسعلی دانافر روز دوشنبه در جمع خبرنگاران افزود: ۳۵ درصد مدارس استان فرسوده و غیر مقاوم هستند و نیاز است خیرین در بهسازی این مدارس همچون گذشته یاری کنند.

با وجود اینکه ماهانه ۲ مدرسه توسط خیرین ساخته و تحویل آموزش و پرورش می شود اما هنوز با کمبود فضای آموزشی در استان روبرو هستیم.

وی ضمن قدردانی از خیرین مدرسه ساز استان اظهار داشت: اکنون ۲ هزار و ۲۰۰ خیرمدرسه ساز و مدرسه یار در امر ساخت فضای آموزشی این اداره کل را یاری می کنند.

دانافر با بیان اینکه دغدغه اداره آموزش و پرورش استان غیر استاندارد بودن فضاهای آموزشی است تصریح کرد: البته پیش بینی می شود با همراهی و یاری خیرین ظرف سه سال آینده این مشکل هم حل شود.

وی در ادامه به کسب ۲۶ سال رتبه نخست دانش آموزان استان در آزمون سراسری اشاره و اضافه کرد: این موفقیت حاصل تلاش دانش آموزان ، اولیاء و همه فرهنگیان استان است.

دانافر افزود: ساحت تربیتی اعتقادی، عبادی و اخلاقی، اقتصادی و حرفه ای، علمی و فناوری، اجتماعی و سیاسی، زیستی و بدنی و شناختی و هنری از ساحت های شش گانه در حوزه تعلیم و تربیت دانش آموزان است.

وی خاطر نشان کرد: آموزش دانش آموزان نباید تک ساحتی و تک بعدی باشد بلکه باید در کنار علم آموزی و کسب دانش، در سایر زمینه های تربیتی نیز رشد کنند.

دانافر با انتقاد از دیدگاه جامعه و خانواده ها به آموزش و ارتقای تک بعدی دانش آموزان افزود: تنها ساحت آموزشی دانش آموزان مورد توجه والدین قرار گرفته و به دیگر ساحت ها توجه نمی شود که باید این نگرش تغییر کند و مهارت زندگی به دانش آموزان آموخت.

مدیرکل آموزش و پرورش استان در ادامه رویکرد دیگر سند تحول آموزش و پرورش را مهارت محوری بیان کرد و گفت: بر اساس اهداف قانون برنامه ششم توسعه، تا پایان این برنامه پنج ساله، حدود ۵۰ درصد دانش آموزان دوره متوسطه باید در هنرستان‌های فنی و حرفه ای و کار دانش تحصیل کنند.

وی اظهار داشت: خوشبختانه نگاه خانواده ها به هنرستان نسبت به گذشته تغییر پیدا کرده است و بخشی از دانش آموزان به رشته های کار و دانش و فنی و حرفه ای گرایش پیدا کردند.

دانافر در پاسخ به سوال خبرنگاری در زمینه تنبیه بدنی دانش آموزان در مدارس گفت: به هیچ وجه و هرگز نباید تنبیه بدنی دانش آموزان در مدارس رخ داد و این خط قرمز ماست.

وی تنبیه بدنی دانش آموزان را یک حرکت ناپسند دانست و اضافه کرد: مسئولان اداره کل آموزش و پرورش استان نیز بی تفاوت از کنار آن نخواهند گذشت.

مدیر کل آموزش و پرورش استان یزد افزود: چند موردی که در سال جاری در مورد تنبیه بدنی در مدارس استان رخ داد مورد پیگیری قرار گرفت.

وی در مورد ضرب وشتم ۲ معلم از سوی والدین افزود: شان و کرامت معلمان باید حفظ شود و ما از حق و حقوق فرهنگیان دفاع می کنیم و اجازه نمی دهیم جایگاه این قشر زحمت کش خدشه دار شود.

خیران یزد ساخت ۲۷۱ کلاس درس را تعهد کردند

درادامه این نشست مدیرعامل مجمع خیران مدرسه ساز استان یزد گفت: خیران مدرسه ساز استان یزد ساخت ۲۷۱ کلاس درس را تعهد کرده اند که برای ساخت این تعداد کلاس به ۹۴.۵ میلیارد تومان نیاز است.

محمدعلی خواجه رضایی افزود: خیران استان یزد طی ۱۰ ماهه سال جاری، رکورد مشارکت را شکستند و ۴۶ مدرسه احداث کردند.

وی بیان کرد: از این تعداد ۲۴ مورد کلنگ زنی شده و تعهدات ۲۲ مورد نیز انجام شده و به زودی مقدمات کار کلنگ زنی و احداث آغاز می‌شود.

خواجه رضایی عنوان کرد: در سال جاری ۱۸ مدرسه خیرساز نیز بهره برداری و به آموزش و پرورش تحویل داده شده است.

مدیرعامل انجمن خیران مدرسه ساز استان یزد یادآور شد: خیران مدرسه ساز استان تاکنون ساخت ۲۷۱ کلاس درس را تعهد کرده اند که برای ساخت آن ۹۴ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان نیاز است که خیران تاکنون ۶۵ میلیارد تومان آن را تأمین کرده اند.

در ادامه نشست معاونان اداره کل آموزش و پرورش استان یزد گزارشی از فعالیت‌های بخش مربوطه خود ارائه کردند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار