برگزاری هفتمین دوره مسابقات هواپیمای گلایدر

تهران (پانا) - هفتمین دوره مسابقات ساخت و پرواز هواپیمای گلایدر با گرامیداشت نام و یاد شهدای پرواز به همت سازمان دانش آموزی شهر تهران در محل کانون امید واقع در منطقه۱۴ تهران برگزار شد.

کد مطلب: ۱۰۲۲۵۷۳
لینک کوتاه کپی شد
برگزاری هفتمین دوره مسابقات هواپیمای گلایدر

برقعی، مجری برگزاری مسابقات گلایدر گفت: این مسابقات به مناسبت سالروز نیروی هوایی آغاز شد و هر سال در این روز برای گرامیداشت نام و یاد شهدای پرواز و آشنایی دانش‌آموزان با شهیدان نیروی هوایی برگزار می شود.
وی افزود:‌این مسابقات به مدت سه روز و با حضور دختران و پسران دانش آموز مناطق نوزده گانه شهر تهران برگزار شد. این مسابقات از مقطع ابتدایی دوره اول و پایه سوم آغاز می شود تا متوسطه دوره اول و دوم و دانش آموزان پایه دهم امکان شرکت در این مسابقات را دارند.
وی درباره روند اجرای این مسابقات گفت: هر سال به همت سازمان دانش آموزی شهر تهران به مناطق نوزده گانه اطلاع رسانی می شود و مدارس ثبت نام خود را انجام می دهند و دانش آموزان بعد از دریافت بسته های ساخت هواپیمای گلایدر خود برطبق جدول زمانبندی شان در روزی که به آنها اعلام می شود برای شرکت در مسابقه مراجعه می کنند.
برقعی گفت: این مسابقات در هر سال تحصیلی یکبار برگزار می شود و سعی می شود این مسابقات در روز ۱۹ بهمن که روز نیروی هوایی است و جهت گرامیداشت نام شهیدان این روز برگزار شود.
وی با اشاره به استقبال دانش آموزان از این مسابقات گفت: تعداد شرکت کنندگان در این دوره از مسابقات نسبت به سال گذشته رشد داشته و نتایج مسابقات بلحاظ بعد پروازی گلایدرها نسبت به سال گذشته روند رو به رشدی داشته است.
برقعی درباره اختتامیه این دوره از مسابقات شهدای پرواز گفت: با توجه به اینکه در این دوره از مسابقات دانش آموزان هم بصورت انفرادی شرکت کرده اند و هم بصورت گروهی یک امتیاز انفرادی و یک امتیاز تیمی در هر پایه تحصیلی به تفکیک دختران و پسران اعلام می شود. تاریخ اعلام هم تا ده روز بعد از برگزاری مسابقات به مناطق اعلام می شود. مراسم اختتامیه هم با حضور خانواده شهدا برگزار می شود و برترین ها تندیس این دوره از مسابقات را دریافت می کنند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار