چادر نماز و بسته های فرهنگی به دانش آموزان کلاتی که به سن تکلیف می رسند اهدا می شود

کلات(پانا)-جشن تکلیف سرآغازی شیرین برای حرکت در مسیرتعالی و معنویت است که کودکان با ورود به این سن، بهار زندگی را با فریضه نماز، دعا و قرائت قرآن پیوند می دهند.

کد مطلب: ۱۰۲۲۵۱۸
لینک کوتاه کپی شد
چادر نماز و بسته های فرهنگی به  دانش آموزان کلاتی که به سن تکلیف می رسند اهدا می شود

رمضان پروانه مدیر آموزش و پرورش کلات در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری پانا اظهار کرد: به تمامی دانش آموزان دختر شهرستان که به سن تکلیف می رسند چادر_نماز و بسته_فرهنگی به صورت کاملا رایگان اهدا می گردد.

وی در ادامه افزود: جشن تکلیف خاطره ای شیرین معنوی - تربیتی است که در آن دانش آموزان دختر و پسر که به این سن رسیده اند در آیین های گروهی با خدایشان عهد می بندند و دستورات دین مبین اسلام را برای رسیدن به تعالی و اوج بندگی تمرین می کنند.

مدیر دستگاه تعلیم و تربیت کلات در ادامه عنوان کرد: در نظام تربیتی آموزشی ایران اسلامی یکی از اقدامات برای آشنایی نوجوانان با راه ورسم زندگی معنوی برگزاری جشن تکلیف است ، برنامه ای که آغازگر یک حرکت منسجم برای گام برداشتن در مسیر ارزش های دینی و معنوی محسوب می شود. در این برنامه تربیتی برای نسل آینده ساز آموخته های دینی تبیین و دستورات الهی تشریح می شود براین اساس آنچه را خداوند بر انسان واجب ساخته و از ما خواسته است باید عمل کرد.

پروانه افزود: در همین راستا برای صد درصد دانش آموزان دختری که امسال به سن تکلیف می رسند در جشنی که به زودی به صورت متمرکز در شهرستان برگزار می شود چادر نماز و بسته فرهنگی به صورت کاملا رایگان اهدا خواهد شد تا این روز بزرگ را که در آن به سن تکلیف رسیده اند را به عنوان یک روز پرشکوه و خاطره ای به یادماندنی به یاد بسپارند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار