کارشناس مسایل اقتصادی در گفت وگو با پانا مطرح کرد :

ضرورت پرهیز از سیاست های اقتصادی راست و چپ افراطی

خبرگزاری پانا: یک کارشناس مسایل اقتصادی گفت: اتخاذ سیاست های راست افراطی در دولت آینده آسیبی جدی است و دولت باید در سیاست های خود از هر گونه افراطی گری پرهیز کند .

کد مطلب: ۱۰۲۱۱۶
لینک کوتاه کپی شد

حسین راغفر در گفت وگو با خبرنگار اقتصادی پانا اظهار کرد: دولت یازدهم باید راه حل مشکلات کنونی اقتصاد ایران را متناسب با شرایط اقتصادی ایران جستجو کند و نکته نخست اینکه حل مشکلات کنونی نیازمند حل مسایل سیاسی است.


وی افزود: چنانچه روابط سیاسی کشور به گونه ای تنظیم شود که بتواند به رفع تنش ها منجر شود می تواند در پیشبرد اصلاحات سیاسی کشور موثر باشد.


کارشناس مسایل اقتصادی خاطرنشان کرد: چنانچه سیاست خارجی به سمت فعال سازی و عادی سازی روابط با کشورهای خارجی و تنش زدایی هدایت شود زمینه را برای سرعت بخشیدن به اصلاحات اقتصادی فراهم می کند.


راغفر عنوان کرد: از دولت یازدهم انتظار می رود از سیاست های راست یا چپ افراطی اجتناب کند و سیاست های کشور سیاست اعتدالی باشد که به نظر می رسد دولت از سیاست های چپ افراطی پرهیز کند اما سیاست های راست افراطی نیز از مخاطراتی است که امکان اتخاذ آن محتمل است .


وی اضافه کرد: اتخاذ سیاست های راست افراطی در دولت آینده آسیبی جدی است و دولت باید در سیاست های خود از هر گونه افراطی گری پرهیز کند.


راغفر خاطرنشان کرد: اصلاح فضای کسب و کار کشور یکی از اولویت های کاری مهم در دولت یازدهم است که نیازمند اصلاح قوانین ،بهبود روش ها و اقدام های عملی برای رقابتی کردن و عادلانه کردن دسترسی به منابع بانکی است.


وی با بیان اینکه اصلی ترین سرمایه از دست رفته اعتماد سرمایه گذاران است، خاطرنشان کرد: دولت یازدهم باید با اتخاذ سیاست های مناسب در جهت جلب وجذب سرمایه گذاری خارجی تلاش های جدی انجام دهد .


راغفر خاطرنشان کرد: تامین نیازهای دارویی و غذایی از اهمیت بالایی برخوردار است و در عین حال که می توان به سمت نظام تک نرخی در اقتصاد حرکت کرد باید برخی از بخش های اقتصاد کشور از یارانه هایی برخوردار باشند .


کارشناس مسایل اقتصادی تصرح کرد: گمان می کنم که در میان مدت امکان حل مشکلات بیکاری و تورم در کشور وجود دارد به شرط آنکه بخش واقعی اقتصاد که تولید است با اتخاذ تدابیری به تحرک دراید و ظرفیت های خالی واحدها فعال شوند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار