بحری‌زاده، قائم مقام سازمان دانش‌آموزی در همایش یاوران انقلاب در استان زنجان:

برای یاور انقلاب‌بودن باید هر یک از ما یک حاج قاسم سلیمانی باشیم

زنجان (پانا) - همایش بزرگ یاوران انقلاب با حضور مسئولین وزارتی و استانی و با مشارکت بیش از 3000 دانش‌آموز در سالن مظفری ناحیه(2) زنجان برگزار شد.

کد مطلب: ۱۰۲۰۷۵۵
لینک کوتاه کپی شد
برای یاور انقلاب‌بودن باید هر یک از ما یک حاج قاسم سلیمانی باشیم

اسماعیل بحری زاده، در این همایش ضمن تبریک دهه‌ فجر و عرض خیر مقدم به همه‌ شرکت کنندگان و میهمانان برنامه گفت: «افتخار دارم که امروز در حضور شما زنجانیان عزیز حضور پیدا کرده‌ام.»

بحری زاده در خصوص عزت‌مندی یوم‌الله دهه‌ فجر گفت: یوم الله دهه فجر نقطه‌ عطفی در تاریخ ایران و جهان بود. این انقلاب آغاز ظهور امام زمان و آغاز عظمت و اقتدار ملت ایران بود. انقلاب اسلامی سه رمز پیروزی داشت که همین سه رمز، رمز بقای انقلاب نیز هست. اندیشه‌های جاوید امام راحل و رهبر معظم انقلاب رمز بقای این انقلاب است. وحدت و اتحاد ملی رمز دوم بقا و پایایی انقلاب و ایمان به خدای بزرگ و عمل مخلصانه رمز دیگر پیروزی و بقای انقلاب اسلامی است.

او با اشاره به توطئه‌های دشمن پس از پیروزی انقلاب افزود: ما پس از انقلاب اسلامی با عزت و عظمت دوره‌ 8 سال دفاع مقدس را تجربه کردیم. انواع تحریم‌های ظالمانه را هم در عرصه‌ اقتصادی، هم در عرصه‌ سیاسی و دیپلماسی بر ما تحمیل و جنگ ناجوانمردانه نرم رسانه‌ای را بعد از جنگ تحمیلی بر ما آغاز کردند. سپس ترورهای ناجوانمردانه‌ای چون ترور حاج قاسم سلیمانی را مرتکب شدند تا شاید انقلاب را از مسیر اصلی منحرف کنند و یا از حرکت بازدارند، ولی نتوانستند.

این مقام مسئول با اشاره به آرمان‌های انقلاب گفت: ما در همایش دانش‌آموزی پیشتازان استان زنجان همنوا با 500 هزار نفر از پیشتازان سراسر کشور در مانور باشکوه یاوران انقلاب یکبار دیگر با آرمانهای امام خمینی (ره) و رهبر کبیر انقلاب و شهدای بزرگوار تجدید میثاق و پیمان می‌بندیم که این مسیر نورانی را با قدرت و اقتدار بیش از پیش ادامه خواهیم داد و تلاش خواهیم کرد در تحقق تمدن نوین اسلامی به رهبری مقام عظمای ولایت پرچم این انقلاب را انشاءالله در آینده‌ نزدیک به دست صاحب اصلی آن امام زمان (ع) تحویل دهیم.

او سپس به موفقیت‌های دوران پس از انقلاب اشاره کرد و گفت: انقلاب اسلامی در این 40 سال قله‌های افتخار را در عرصه‌ تولید علم، قدرت نظامی، فناوری موشکی، قدرت نرم، عرصه‌های صنعتی، فناوری هسته‌ای، فناوری نانو و علوم زیستی و سایر حوزه‌ها به خود اختصاص داده است.

بحری‌زاده با تاکید به رمز مانور یاوران انقلاب افزود: یاوران انقلاب یادواره‌ شهید حاج قاسم سلیمانی است. در این مانور 500 هزار نفره، چهل و یکمین سالروز پیروزی انقلاب اسلامی با حال و هوای دیگری جشن گرفته می‌شود تا به نمایندگی از دانش‌آموزان سراسر کشور اعلام شود ما یاوران انقلاب هستیم. رمز این مانور شهید حاج قاسم سلیمانی است. رمز مانور یاوران انقلاب سردار سپهبد شهید، سردار دلها شهید حاج قاسم سلیمانی است. ما باید با مطالعه در شیوه و سبک زندگی حاج قاسم سلیمانی و ویژگی‌های اخلاقی این شهید شاخص‌های یاوران انقلاب را شناسایی کنیم. این شهید نزدیک ترین الگوی یک یاور انقلابی برای ماست که بیش از 40 سال از عمر مبارک خود را صرف دفاع از انقلاب در جبهه ها کرد و در حدود 63 سالگی شربت شهادت را نوشید و به یاران شهیدش پیوست.

قائم مقام معاون وزیر در سازمان دانش‌آموزی ادامه داد: شهادت ایشان نقطه‌‌ عطفی در مکتب و جبهه‌ مقاومت بود. اخلاص، شجاعت، عبادت و بندگی او را به یک مصداق عینی از شاهدان شب و شیران روز تبدیل کرد. گرچه این حادثه‌ به ظاهر غمگین به نظر می‌رسد، ولی نقطه‌ عطفی در حرکت جبهه‌ مقاومت است. اگر می‌خواهیم یاور انقلاب باشیم باید هریک از ما یک حاج قاسم سلیمانی باشیم.

این مقام وزارتی گفت: دلنوشته‌هایی از دانش‌آموزان سراسر کشور تحت عنوان "من یک حاج قاسم دیگر هستم" جمع‌آوری شده است که زیبایی و کیفیت کار به قدری بالا بود تصمیم گرفته‌ایم همه‌ آنها را به صورت کتابچه‌ای منتشر کنیم.

او با اشاره به نقش سازمان دانش‌آموزی افزود: «امروز نقش سازمان‌ دانش‌آموزی جمهوری اسلامی نقش آفرینی اجتماعی آینده‌سازان جامعه است.

این مقام مسئول با حاج قاسم سلیمانی تجدید پیمان کرد و گفت: ای حاج قاسم در اینجا با تمام وجود با تو پیمان می‌بندیم تا راه پر افتخار شما را ادامه دهیم و در پرتو عنایات حضرت حق در گام دوم انقلاب با عزمی راسخ و گامهایی استوار، آینده‌ درخشان و پرامیدی را برای نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران رقم بزنیم و با اتحاد امت اسلامی و جبهه‌ مقاومت تمدن نوین اسلامی را محقق کنیم و پرچم پرافتخار نهضت را انشاءالله به صاحب اصلی آن تحویل دهیم.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار