برگزاری المپیاد سلول‌های بنیادی در آینده نزدیک

تهران (پانا) - مدیر آموزش، پژوهش و توسعه منابع انسانی ستاد توسعه علوم و فناوری سلول‌های بنیادی گفت: المپیاد سلول‌های بنیادی را در سطح بین‌المللی برگزار خواهیم کرد.

کد مطلب: ۱۰۲۰۵۱۲
لینک کوتاه کپی شد
برگزاری المپیاد سلول‌های بنیادی در آینده نزدیک

احسان عارفیان مدیر آموزش، پژوهش و توسعه منابع انسانی ستاد توسعه علوم و فناوری سلول‌های بنیادی در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران، درباره برگزاری المپیاد سلو‌لهای بنیادی اظهار کرد: المپیاد بهانه‌ای است تا هدف نهایی ما یعنی آشنایی نیروی انسانی با دانش سلول‌های بنیادی و فعالیت در این عرصه تقویت شود، علاوه بر آن قصد داریم تا سطح انتخاب استعداد‌ها را از تسهیلات تکمیلی به مقاطع پایین‌تر و دوران مدرسه کاهش دهیم.

او ادامه داد: دانش‌آموزان برای شرکت در المپیاد سلول‌های بنیادی و رقابت در آن با کلید واژه‌هایی در این حوزه علمی آشنا می‌شوند و در فرایند‌های انتخابی و آموزشی نسبت به این حوزه دانشی، آشنایی بیشتری پیدا می‌کنند، البته بروز فعالیت‌های مربوط به سلول‌های بنیادی را باید در شرکت‌های دانش بنیان و کسب و کار‌های مربوط به این عرصه جستجو کنیم.

مدیر آموزش، پژوهش و توسعه منابع انسانی ستاد توسعه علوم و فناوری سلول‌های بنیادی با بیان اینکه زیرساخت‌های لازم برای این حوزه باید فراهم باشد، گفت: آشنایی دانش‌آموزان با سلول‌های بنیادی و ورود به این عرصه زمینه مناسبی برای پیشرفت و تثبیت پیشرو بودنمان در این حوزه علمی است.

او به چگونگی برگزاری المپیاد سلول‌های بنیادی اشاره کرد و گفت: دانش‌آموزان در این المپیاد بین رشته‌ای شرکت می‌کنند که در مرحله اول سوالات آن ۵ گزینه‌ای است و به طور استنتاجی است و بعد از این مرحله حدود ۴۰۰ دانش‌آموز پذیرفته می‌شوند که در دوره تابستان آموزش‌های لازم را برای آن‌ها ارائه می‌دهیم. دانش‌آموزان شرکت‌کننده هم اغلب متوسطه دوم و پایه دهم و یازدهم هستند.بیشتر بخوانید: پانزدهمین المپیاد فرهنگی ورزشی دانشجویان سال آینده برگزار می‌شود

عارفیان در پاسخ به پرسشی مبنی بر اینکه وضعیت برگزاری المپیاد جهانی سلول‌های بنیادی به کجا رسید، گفت: در حوزه بین‌المللی هم برای برگزاری المپیاد سلول‌های بنیادی تلاش می‌کنیم که البته این موضوع باعث افزایش انگیزه داخلی ما در این حوزه علمی می‌شود.

مدیر آموزش، پژوهش و توسعه منابع انسانی ستاد توسعه علوم و فناوری سلول‌های بنیادی با اشاره به اینکه اکنون در حوزه تولید دانش سلول‌های بنیادی رتبه ۱۳ دنیا و اول منطقه و جهان اسلام هستیم، گفت: باتوجه به توانمندی که در این عرصه وجود دارد، سعی داریم تا با برگزاری المپیاد سلول‌های بنیادی به عنوان کشوری پیشرو خود را مطرح کنیم.

او تصریح کرد: در شرایط فعلی همراهانی از کشور‌های مختلف برای برگزاری این المپیاد بین‌المللی که برای اولین بار برگزاری خواهد شد؛ اعلام آمادگی کردند. در این زمینه آموزش و پرورش رایزنی‌هایی را انجام داده است علاوه بر آن کار‌های اجرایی و آیین‌نامه‌های مربوط به این المپیاد در حال انجام است که سعی می‌کنیم با توجه به این شرایط المپیاد جهانی را امسال یا سال آینده میلادی در دستور کار قرار دهیم.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار