مرکز تجاری‌سازی و شتابدهی فناوری‌های نوآورانه رویان افتتاح شد

تهران (پانا) - مرکز تجاری‌سازی و شتابدهی فناوری‌های نوآورانه رویان به عنوان آخرین حلقه از مرکز جامع سلول‌های بنیادی و پزشکی بازساختی رویان، هم‌زمان با چهاردهمین سال‌ درگذشت سعید کاظمی آشتیانی، موسس این مجموعه پژوهشی و بنیان‌گذار تحقیقات نوین زیستی در کشور به بهره‌برداری رسید.

کد مطلب: ۱۰۰۴۴۱۷
لینک کوتاه کپی شد
مرکز تجاری‌سازی و شتابدهی فناوری‌های نوآورانه رویان افتتاح شد

مراسم بهره‌برداری از مرکز تجاری‌سازی و شتابدهی فناوری‌های نوآورانه رویان امروز یکشنبه ۲۲ دی ماه با حضور سورنا ستاری معاون علمی و فناوری ریاست جمهوری، حمیدرضا طیبی، رئیس جهاد دانشگاهی و جمعی از مسئولان پژوهشگاه رویان برگزار شد.
عبدالحسین شاهوردی، رئیس پژوهشگاه رویان در این مراسم گفت: ما سه دهه انباشت دانش داشتیم و از آنها در مراکز خدمات درمانی استفاده کردیم و در تلاش هستیم تولید دانش که در قالب مجموعه‌های مراکز رشد و شرکت‌های دانش‌بنیان انجام می‌شود را تجاری‌سازی کنیم.
رئیس پژوهشگاه رویان تاکید کرد: نگاه مجموعه رویان، کاربرد دانش است و در این راستا در تلاشیم آنها را به حلقه‌های واصل اعم از بازار و بخش خصوصی متصل کنیم و به این ترتیب، تولیدکنندگان دانش هم در این منافع سهیم خواهند شد.
سورنا ستاری، معاون علم و فناوری ریاست جمهوری نیز در مراسم افتتاح مرکز تجاری سازی و شتاب‌دهی فناوری‌های نوآورانه رویان گفت: همیشه اتفاقات خوبی در پژوهشگاه رویان صورت می‌گیرد. رویکرد مترقی این پژوهشگاه در توسعه زیست بوم علم و فناوری در تهران بسیار ستودنی است.
معاون علمی و فناوری ریاست جمهوری بیان کرد: ایجاد زیست بوم علم و فناوری در این پژوهشگاه بسیار مهم است تا جوانان نخبه در آن مشغول به تحقیق، کارآفرینی و تحقیق شوند و به عنوان مدیرعامل و محقق در آن مشغول به کار شوند. برج فناوری رویان نقطه عطفی بر این فعالیت‌های این پژوهشگاه است و معاونت علم و فناوری ریاست جمهوری همواره از پژوهشگاه رویان حمایت مادی و معنوی کرده است.
ستاری با بیان اینکه رویان نگین حوزه سلول‌های بنیادی کشور است، گفت: همه باید در پاسداری و توسعه آن تلاش کنند. این پژوهشگاه امانت دکتر سعید کاظمی آشتیانی و باید در توسعه آن کوشید. پژوهشگاه رویان برنامه‌ها و پروژه‌ای عالی برای آینده دارد، این پژوهشگاه عدد قابل توجهی از درآمد خود را از شرکت‌های دانش بنیان به دست می‌آورد و وابستگی آن به بودجه دولتی کاهش یافته است.
معاون علمی و فناوری ریاست جمهوری با بیان اینکه کاهش وابستگی به پول دولتی باعث تحول رویان شده است، گفت: هزینه تحقیقات پایه را از محل دانش تامین می‌کند. امیدواریم پژوهشگاه رویان در اینده نیز محور حرکت در حوزه سلول‌های بنیادی کشور باشد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار