اولین نمایشگاه کشوری دانش آموزی تجارب یادگیری در کاوشگری در قرچک

قرچک(پانا) - اولین نمایشگاه کشوری دانش آموزی تجارب یادگیری در کاوشگری با حضو ر رئیس دانشکده علوم پایه دانشگاه تربیت دبیر شهید رجایی در آموزشگاه دخترانه عرفان شهرستان قرچک برگزارشد.

کد مطلب: ۱۰۲۰۳۵۸
لینک کوتاه کپی شد
اولین نمایشگاه کشوری دانش آموزی تجارب یادگیری در کاوشگری  در قرچک

میرزایی رئیس دانشکده علوم پایه دانشگاه تربیت دبیر شهید رجایی در این برنامه گفت: کاوشگری یعنی فکر کردن و به کارگیری و بالفعل کردن آن تفکر برای اینکه دانش را گسترش دهیم.

او ‌ادامه داد: ما در دانشگاه تربیت دبیر به معلمان جوان کاوشگری را آموزش می‌دهیم و امروزه در مفاهیم درسی ایده‌هایی برای فهم عمیق ارائه می‌شود.

میرزایی با اشاره به تفاوت انسان‌های خارق‌العاده با افراد عادی تصریح کرد: تفاوت این‌ها در نحوه فکر کردنشان است، اگر می‌خواهید انسان خارق‌العاده‌ای باشید باید خوب تفکر کنید.

او با بیان حدیثی از امام حسن عسگری (ع) در این زمینه که می فرمایند: برشما باد اندیشیدن! پس به حقیقت، تفکر موجب حیات و زندگی دل آگاه و کلید درب‌های حکمت است؛ بر این امر تاکید کرد.

رئیس دانشکده علوم پایه دانشگاه تربیت دبیر شهید رجایی به پنج گام فرایند تفکر این‌گونه اشاره کرد: گام اول فهم عمیق،ظاهر پیچیده موجود را کنار بگذارید و ماهیت اشیا را ببینید؛گام دوم حرکت از مسیر اشتباه به سمت بینش، از اشتباهات خود یاد بگیرید که چگونه فهم عمیق را گسترش دهید؛ گام سوم سوال کردن، سوال خوب پرسیدن باعث ایجاد فهم عمیق و گسترش آن می شود؛ گام چهارم جریان ایده ادامه دارد، فهم شما همانند جریان رودخانه‌ای است و ایده‌ها به هم متصل هستند. جریان ایده را دنبال کنید که در گذشته چه بوده و به کدام مسیر خواهد رفت؛ گام پنجم تغییر خوشایند، انسان بعد از ایجاد شدن فهم عمیق در مورد چیزی که اشتباه فکر می‌کرد باید تحقیق کند که این همان تغییر خوشایند است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار