صلاحیت ۱۹۵ نامزد انتخاباتی مجلس در آذربایجان غربی تایید شد

ارومیه (پانا) - رئیس هیات نظارت بر انتخابات یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی استان از تأیید صلاحیت ۱۹۵ نامزد انتخاباتی مجلس شورای اسلامی در آذربایجان غربی خبر داد.

کد مطلب: ۱۰۲۰۳۳۹
لینک کوتاه کپی شد
صلاحیت ۱۹۵ نامزد انتخاباتی مجلس در آذربایجان غربی تایید شد

قنبر کریم نژاد در گفتگو با خبرنگاران گفت: از مجموع ۵۳۱ نفر داوطلب ثبت نام شده برای نمایندگی یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی ۱۹۵ نفر که حدود ۳۷ درصد را شامل می‌شود تایید صلاحیت شدند.

او افزود: ۳۰۳ نفر از این تعداد که حدود ۵۷ درصد را شامل می‌شود رد صلاحیت و یا عدم احراز صلاحیت شده اند و ۳۳ نفر نیز که ۶ درصد کل داوطلبان را شامل می‌شود هم انصراف داده اند.

کریم نژاد ادامه داد: از مجموع ۵۳۱ نامزد ثبت نامی از کل استان در مرحله نخست ۱۳۴ نامزد تایید صلاحیت شده بودند و ۲۲۱ نامزد رد و ۱۵۱ نفر عدم احراز صلاحیت خورده بودند.

رئیس هیات نظارت بر انتخابات یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی استان اظهار کرد: از ۲۲۱ رد صلاحیت شده ۱۳۴ نفر شکایت کرده بودند و از ۱۵۱ نامزدی که عدم احراز صلاحیت خورده بودند ۱۰۲ نفر شکایت خود را تقدیم شورای نگهبان کرده بودند.

او خاطرنشان کرد: آن‌هایی که توسط هیات مرکزی رد شده و این بار نیز رد شده اند دیگر حق اعتراض ندارند بلکه آن‌هایی که در هیات‌های اجرایی تایید شده و در این مرحله رد و یا عدم احراز خورده اند می‌توانند تا فردا اعتراض خود را مطرح کنند.

کریم نژاد تصریح کرد: ملاک رد و یا تایید صلاحیت توسط شورای نگهبان، قانون است و این که برخی جناح بندی‌های سیاسی را عامل رد صلاحیت می‌دانند سخن درستی نیست.

رئیس هیات نظارت بر انتخابات یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی استان گفت: از ۱۲ نفر نماینده مجلس دهم از ده حوزه انتخابیه استان تا به حال ۶ نفر رد صلاحیت شده و ۳ نفر تایید صلاحیت شده اند و ۳ نفر نیز در این دوره ثبت نام نکرده بودند.

مردم آذربایجان غربی دوم اسفند ماه ۱۲ نفر را از ده حوزه انتخابیه استان آذربایجان غربی برای نمایندگی مجلس انتخاب خواهند کرد که ۳ نفر از آن‌ها از حوزه انتخابیه ارومیه است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار