تغییر حوزه انتخابیه ۵ داوطلب نمایندگی مجلس به آذربایجان‌غربی

ارومیه (پانا) - رییس ستاد انتخابات آذربایجان‌غربی با اشاره به اینکه فردا، پنج‌شنبه آخرین مهلت تغییر حوزه انتخابیه داوطلبان نمایندگی مجلس یازدهم است، گفت: تاکنون پنج نفر تغییر حوزه انتخابیه خود را به این استان قطعی کرده‌اند.

کد مطلب: ۱۰۲۱۱۳۴
لینک کوتاه کپی شد
تغییر حوزه انتخابیه ۵ داوطلب نمایندگی مجلس به آذربایجان‌غربی

علی مصطفوی روز چهارشنبه در جمع خبرنگاران افزود: اطلاعات این افراد پس از نهایی شدن، در اختیار رسانه‌ها قرار می‌گیرد.

وی ادامه داد: ۵۳۱ نفر در آذربایجان‌غربی برای انتخابات دوره یازدهم مجلس شورای اسلامی داوطلب شده بودند که تاکنون ۳۵ نفر انصراف داده‌ و ۱۹۴ نفر تایید صلاحیت شده‌اند.

وی تاکید کرد: همچنین ۳۰۲ نفر از داوطلبان نمایندگی مجلس شورای اسلامی تاکنون نتوانسته‌اند تایید صلاحیت خود را دریافت کنند ولی نتایح نهایی ۲۳ بهمن‌ماه جاری اطلاع‌رسانی خواهد شد.

وی اظهارکرد: داوطلبان نمایندگی مجلس از ۲۴ بهمن به مدت یک هفته فرصت تبلیغات دارند و باید در این مدت اصول اخلاقی را در برنامه‌های تبلیغاتی رعایت کنند.

رییس ستاد انتخابات آذربایجان‌غربی با اشاره به اینکه ۲ میلیون و ۳۷۹ هزار و ۶۵۵ نفر از جمعیت سه میلیون و ۳۷۶ هزار و ۹۳۳ نفری استان واجد شرایط رای دادن هستند، گفت: از این تعداد، یک میلیون و ۱۹۵ هزار و ۷۴۲ نفر مرد و یک میلیون و ۱۸۳ هزار و ۹۱۳ نفر زن هستند.

مصطفوی بیان کرد: ۱۳۵ هزار و ۲۶ نفر رای اولی در آذربایجان‌غربی وجود دارد که از این تعداد ۶۹ هزار و ۱۳۷ نفر مرد و ۶۵ هزار و ۸۸۹ نفر زن هستند.

وی ادامه داد: ۲ هزار و ۱۱۷ صندوق اخذ رای برای برگزاری انتخابات در آذربایجان‌غربی تدارک دیده شده که از این تعداد یک‌هزار و ۲۵۲ صندوق ثابت و ۸۶۵ صندوق سیار است.

وی افزود: همچنین هفت شعبه اخذ رای در شهرستان‌های ارومیه و سلماس برای اقلیت‌های دینی در نظر گرفته شده‌است.

وی با اشاره به تعداد صندوق‌های روستایی و شهری اظهار داشت: یک‌هزار و ۶ صندوق ثابت و سیار شهری و یک‌هزار و ۱۱ صندوق ثابت و سیار روستایی برای رای گیری در فعال خواهد بود.

وی اضافه کرد: ۹۷۱ صندوق ثابت شهری، ۳۵ صندوق سیار شهری، ۲۸۱ صندوق ثابت روستایی و ۸۳۰ صندوق سیار روستایی برای انتخابات امسال در آذربایجان‌غربی در نظر گرفته شده‌است.

رییس ستاد انتخابات آذربایجان‌غربی با اشاره به تعداد نفرات فعال در این شعب گفت: به طور متوسط برای هر صندوق ۲۰ نفر ناظر، نیروی اجرایی، نمایندگان فرماندار، هیات اجرایی، بازرسی و نظارت در نظر گرفته‌ایم.

مصطفوی تاکید کرد: در مجموع ۴۰ هزار نفر نیروی نظارتی و اجرایی در ۱۰ حوزه انتخابیه آذربایجان‌غربی فعالیت می کنند.

وی اظهار کرد: با توجه به تعداد صندوق‌های رای که برای این استان در نظر گرفته شده است، نسبت به مدت مشابه سال گذشته سه درصد افزایش تعداد صندوق را در این بخش شاهد هستیم.

وی با اشاره به تعداد صندوق‌های رای به تفکیک شهرستان‌های آذربایجان‌غربی گفت: ۴۹۵ شعبه اخذ رای در ارومیه، ۶۹ شعبه در اشنویه، ۱۵۹ شعبه در بوکان، ۴۵ شعبه در پلدشت، ۹۸ شعبه در پیرانشهر، ۶۹ شعبه در تکاب، ۶۸ شعبه در چالدران، ۵۳ شعبه در چایپاره، ۱۹۵ شعبه در خوی، ۱۲۴ شعبه در سردشت، ۱۳۵ شعبه در سلماس، ۷۶ شعبه در شاهین‌دژ، ۵۳ شعبه در شوط، ۸۰ شعبه در ماکو، ۱۲۰ شعبه در مهاباد، ۱۶۰ شعبه در میاندوآب و ۱۱۱ شعبه در نقده قرار دارند.

وی با اشاره به آمار تفکیکی نامزدهای انتخابات در آذربایجان‌غربی بیان کرد: ۶۸ نامزد در حوزه انتخابیه ارومیه، هشت نامزد در بوکان، ۱۲ نامزد در پیرانشهر و سردشت، ۱۴ نفر در حوزه انتخابیه خوی و چایپاره، ۱۷ نفر در سلماس، ۱۹ نفر در حوزه شاهین‌دژ و تکاب، ۱۷ نفر در حوزه ماکو، شوط، پلدشت و چالدران، ۱۰ نفر در مهاباد، ۱۰ نفر در میاندوآب و ۱۹ نفر در حوزه نقده و اشنویه برای حضور در رقابت انتخاباتی امسال تایید صلاحیت شده اند.

رییس ستاد انتخابات آذربایجان‌غربی گفت: بی‌طرفی به عنوان اصل اساسی در انتخابات پیش‌رو است و مجریان انتخابات برای رعایت این اصل باید هتمام ویژه داشته باشند.

مصطفوی افزود: زمینه‌سازی برای مشارکت حداکثری، قانون‌مداری، امانت‌داری و بی‌طرفی چهار اصل مهم و اساسی در انتخابات است که مجریان و دست‌اندرکاران انتخابات باید این اصول را سرلوحه کار خود قرار دهند.

وی ادامه داد: برنامه‌ریزی‌های لازم در حوزه‌های مختلف برای برگزاری باشکوه و قانونمند یازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی در حوزه‌های انتخابیه استان انجام گرفته‌است.

مردم آذربایجان‌غربی نیز همزمان با سراسر کشور در روز ۲ اسفند امسال در پای صندوق‌های رای حاضر می‌شوند تا ۱۲ نماینده این استان را از ۱۰ حوزه انتخابیه وارد مجلس کنند.

حضور ۱۲ نماینده اصلح و تاثیرگذار از این استان در جمع ۲۹۰ نفری مجلس یازدهم می‌تواند در روند توسعه استان تاثیرگذار باشد و بر همین اساس مردم نیز باید زمینه‌سازی برای توسعه را از مسیر خانه ملت و قانون‌گذاری دنبال کنند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار