مدارس استان با زنگ انقلاب، رنگ و بوی انقلابی گرفتند

شهرکرد(پانا) - با آغاز دهه فجر انقلاب اسلامی و سالروز ورود تاریخی امام خمینی (ره) به میهن در ۱۲ بهمن سال ۱۳۵۷، زنگ انقلاب همزمان با سراسر کشور در مدارس استان چهارمحال و بختیاری نواخته شد

کد مطلب: ۱۰۲۰۰۴۰
لینک کوتاه کپی شد
مدارس استان با زنگ انقلاب، رنگ و بوی انقلابی گرفتند

به گزارش اداره روابط عمومی و اطلاع رسانی آموزش و پرورش استان چهارمحال و بختیاری، مدیرکل آموزش و پرورش چهارمحال و بختیاری در آیین نواخته شدن زنگ انقلاب در دبیرستان دخترانه شاهد شهرکرد گفت: دهه فجر امسال با سال‌های گذشته تفاوت ویژه‌ای دارد و این تفاوت مهم آن است که امسال دانش‌آموزان ایران اسلامی با شهادت سردار قاسم سلیمانی درک عمیقی از مفهوم ایثار و شهادت پیدا کرده‌اند.

فرحناز قائدامینی بیان کرد: انقلاب ما به دنبال آن است که بهترین انسان‌ها را تربیت کند و نواخته شدن زنگ مدارس، سوت قطارها و کشتی‌ها و ناقوس کلیساها و ... در سراسر کشور همزمان با ورود امام خمینی(ره) و استقبال بی‌نظیر مردم از ایشان، به معنای آن است که استقبال تاریخی مردم از امام(ره) و ارزش‌های انقلاب اسلامی همچنان ادامه دارد و این فرزندان فجرآفرینان آینده هستند.

قائدامینی افزود: در سال‌های گذشته وقتی روزهای دهه فجر را جشن می‌گرفتیم، این دغدغه وجود داشت که چطور مفاهیمی نظیر ایثار و شهادت را به بهترین نحو برای دانش‌آموزان تبیین کنیم، اما امسال با شهادت سردار سلیمانی این مهم به خوبی محقق شد.

وی درادامه با اشاره به دستاوردهای انقلاب اسلامی به ویژه در حوزه آموزش و پرورش، اظهار داشت: در سال‌های قبل از پیروزی انقلاب اسلامی در هیچ یک از مدارس استان شرایط برای تحصیل دانش‌آموزان وجود نداشت و باید برای تحصیل در شهر حضور پیدا می‌کردند و این شرایط برای همه خانواده‌ها فراهم نبود و بخش زیادی از مردم روستایی از تحصیل علم و دانش محروم می‌ماندند.

استقبال تاریخی مردم از امام(ره) و ارزش‌های انقلاب اسلامی همچنان ادامه دارد و این فرزندان فجرآفرینان آینده هستند

مدیر کل آموزش و پرورش خاطرنشان کرد: انقلاب اسلامی ایران به دنبال این است که توانمندترین، متخصص‌ترین و متعهدترین انسانها را تربیت کند و بی‌شک این مهم با همراهی دانش‌آموزان که پاسدار فجر و فجرآفرینان آینده هستند به خوبی محقق می‌شود.

قائدامینی خطاب به دانش‌آموزان و با بیان اینکه هدف از برگزاری بزرگداشت‌های شهدا توجه به آرمان‌های آن‌هاست، ادامه داد: شهدا این مسیر را فراهم کردند و راه را به دست توانای شما دانش‌آموزان سپردند که به برکت این خون‌ها، امروز نخبگان زیادی در نظام اسلامی تربیت شده است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار