آسیابی: ارتقای کیفیت آموزشی در گرو توجه به هدایت تحصیلی است

مراغه (پانا)-معاون مدیر کل و مدیر آموزش و پرورش مراغه با اشاره به اهمیت هدایت تحصیلی دانش آموزان گفت: ارتقای کیفیت آموزشی در مقاطع متوسطه با هدایت تحصیلی صحیح و هوشمندانه امکان پذیر خواهد شد.

کد مطلب: ۱۰۱۹۸۹۶
لینک کوتاه کپی شد
آسیابی: ارتقای کیفیت آموزشی در گرو توجه به هدایت تحصیلی است

رضا آسیابی در جلسه کمیته هدایت تحصیلی گفت: انسان در طول زندگی انتخاب های مهمی از جمله انتخاب شغل دارد که انتخاب رشته تحصیلی در بدو ورود به مقطع متوسطه دوره دوم و دانشگاه یکی از انتخاب های مهم و تعیین کننده است که باید با جدیت کامل مورد توجه قرار گیرد .

او افزود: انتخاب رشته مهمترین تصمیم گیری دانش آموزان در زندگیشان است که باید آگاهانه به آن عمل کرد.

آسیابی، عملکرد تحصیلی دانش آموزان در مقطع متوسطه دوره اول در انتخاب رشته تحصیلی را مورد اهمیت دانست و ادامه داد: در کنار این ها خانواده، مدرسه، معلمان و مشاوران به عنوان تصمیم ساز می توانند در این موضوع به دانش آموزان کمک کنند.

آسیابی در ادامه با اشاره به اینکه در دوسال اخیر، میل و سوق دانش آموزان این شهرستان به رشته های فنی و حرفه ای و کارودانش افزایش یافته است، افزود: امروزه اشتغال یکی از اصلی ترین دغدغه های نوجوانان و جوانان و خانواده های آنان است که با تحصیل دانش آموزان در هنرستان های فنی و حرفه ای و کارودانش می توان مسیر بهتری را برای ایجاد اشتغال نسل جوان ایجاد کرد.

رییس دستگاه تعلیم و تربیت مراغه با بیان اینکه در سال تحصیلی گذشته 38 درصد دانش آموزان مراغه در هدایت تحصیلی، رشته های فنی و حرفه ای و کارودانش را انتخاب کرده اند، عنوان کرد: علاقه و میل دانش آموزان به این رشته ها، ایجاب می کند تا این مدیریت به فکر تقویت رشته های هنرستانی و ایجاد رشته های جدید در این شاخه ها باشد.

معاون آموزش متوسطه آموزش و پرورش مراغه نیز در این جلسه گفت: شناسایی استعداد و توانایی و ویژگی های شخصیتی دانش آموزان و کمک به انتخاب آگاهانه رشته تحصیلی دانش آموز از اهداف هدایت تحصیلی است.

فرهاد کریمی با اشاره به اهمیت توسعه توازن در انتخاب رشته تحصیلی گفت: کمک به هدایت متوازن دانش آموزان به شاخه ها و رشته های تحصیلی بر اساس سیاست های ابلاغی و نیاز های روز از دیگر اهداف توجه به هدایت تحصیلی است.

او ادامه داد: افت تحصیلی، سرخوردگی، عدم رضایت شغلی و شکوفا نشدن استعدادهای دانش آموزان از جمله معایب هدایت تحصیلی ناآگاهانه و ناصحیح است.

کریمی به عوامل موثر انتخاب رشته خوب اشاره کرد و گفت: شناخت رشته، علاقه و رغبت، تست توانایی، سوابق تحصیلی، ارزش ها و بازار کار و نیاز جامعه از جمله این عوامل به شمار می رود.

او در ادامه در مورد تقویت رشته های فنی و حرفه ای و کارو دانش و استفاده از ظرفیت برون سازمانی تاکید کرد: در این راستا تفاهم نامه همکاری ما بین آموزش و پرورش مراغه با دانشگاه آزاد اسلامی این شهرستان منعقد شده است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار