مدیر کل امور تربیتی و مشاوره آموزش و پرورش:

هدایت تحصیلی یک امر ملی است

تهران (پانا) - مسعود شکوهی، مدیرکل امور تربیتی و مشاوره وزارت آموزش و پرورش در نشست هم اندیشی مشاوران استان تهران هدایت تحصیلی را یک امر ملی تعریف کرد.

کد مطلب: ۹۸۹۰۸۹
لینک کوتاه کپی شد
هدایت تحصیلی یک امر ملی است

شکوهی در ارتباط با موضوع هدایت تحصیلی گفت: در این نشست که حضوردو اداره کل بزرگ تهران و شهرستان های تهران را داریم به نقد و بررسی و آسیب شناسی موضوع هدایت تحصیلی دانش‌آموزان می پردازیم تا از تجربه های زیسته این عزیزان در سیاستگذاری ها استفاده شود.
شکوهی گفت: در نظام آموزش و پرورش باید به اطلاعات لازم دسترسی داشت زیرا محدودیت ها مانع از اجرای مطلوب هدایت تحصیلی می شود.
او بیان کرد: ‌دوره متوسطه اول امکانات لازم برای اجرای هدایت تحصیلی را دارد. تربیت دانش آ‌موزان در رشته های مختلف نظری، فنی و حرفه ای و کارو دانش از وظایف اصلی آموزش و پرورش است و در ایم مهم هدایت تحصیلی نقش تاثیرگذاری دارد.
شکوهی با اشاره به اینکه باید تمامی ارکان های مدرسه در موضوع هدایت تحصیلی درگیرشوند، گفت: جمع آوری نظرات از کف مدرسه و تهیه یک گزارش واقعی و منطقی می تواند پیشانی طرح های هدایت تحصیلی در‌آموزش و پرورش باشد.
مسعود شکوهی، مدیرکل مشاوره وزارت آموزش و پرورش با اشاره به اینکه موضوع هدایت تحصیلی یک امر ملی است گفت: وقتی آمار را می بینیم که از میان کسانیکه از طریق اداره های کاریابی وارد بازار کار شده اند کمتراز دو درصد، حضورشان متناسب بارشته شان است واقعا باید تاسف بخوریم.

موضوع تعلیم و تربیت طراحی مسیر صحیح زندگی دانش آموز است و باید برای آن نقشه راه تعریف کنیم. البته نقاط ضعفی وجود دارد اما می توانیم این ها را برطرف کنیم. این وظیفه اصلی تعلیم و تربیت است.
همچنین احمد عابدینی، معاون دبیرکل شورای عالی وزارت آموزش و پرورش گفت: این نشست فرصتی بود برای شنیدن و برای من فرصتی بود تا با شنیدن صحبت های مشاورین و مدیران در این نشست در تدوین نظام جامع و اسناد دیگر به موارد مهمی دقت کنم.
او ادامه داد:‌ مساله شناسی تاحدودی از حد معمولش فراتر می‌رود. بهتر است راجع به کارهای خلاقانه انجام شده گفتگو شود. تصور اینکه صرفا انتقال مشکل داشته باشیم درست نیست و نقش محوری خودمان در کارها مهم است. چه کسی باید این مشکلات را حل کند. اگر قوانین و کتابهای ضعیفی تدوین می شود، شما مشاوران و معلمان انگیزه داشته باشید واین نقص ها را برطرف کنید.

در واقع یکی ازمهمترین برنامه ها این است که نقش خودمان و تاثیرگذاری خودمان را باور کنیم.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار