حسینی: غفلت کردن از علل ایجادی انقلاب، ابقاء انقلاب را با مشکل مواجه می کند

تهران (پانا) -همزمان با سالروز ورود تاریخی امام خمینی(ره) به میهن اسلامی، آیین گلبانگ و نواختن زنگ انقلاب همزمان با سراسر کشور به صورت نمادین توسط حسینی معاون وزیر و رئیس سازمان آموزش و پرورش استثنایی نواخته شد. در این مراسم شهناز کریمی، رئیس اداره استثنایی اداره کل شهرتهران ، سیدولی حسینی، مدیر آموزش و پرورش منطقه 15 ، سایر مسئولین ،معلمان و دانش آموزان در مجتمع شهید اتقایی حضور داشتند.

کد مطلب: ۱۰۱۹۸۲۵
لینک کوتاه کپی شد
حسینی: غفلت کردن از علل ایجادی انقلاب، ابقاء انقلاب را با مشکل مواجه می کند

به گزارش کارشناسی اطلاع رسانی و روابط عمومی آموزش و پرورش منطقه 15، در ابتدایی جلسه کریمی، رئیس اداره استثنایی شهر تهران ضمن خیرمقدم به معاون وزیر ، مدعوین و خانواده معظم شهدا، اظهار داشت: یادمان نرود که بهترین جوانان ما رفتند که ایران ما، ایران سرافراز باشد. وی ادامه داد: در آستانه چهل ویکمین سالگرد پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی ما گام دوم انقلاب را شروع کردیم و ثابت کردیم ملت ایران در همه زمان ها ملتی سرافراز بودند و قاسم سلیمانی ها باعث شدند همیشه کشور ما متحدتر از دیروز باشد. وی همچنین دهه فجر را فرصتی برای تبیین رسالت خون شهدا به ویژه شهیدسردار قاسم سلیمانی دانست و افزود: به احترام خون شهدا تلاش کنیم و فرزندان خود آموزش دهیم که همیشه ایرانی آباد و سرافراز داشته باشیم کریمی ادامه داد: گر چه شهیدان درکنار ما نیستند ولی یاد وخاطره آنها در ذهن ما خواهد بود و آنها چراغ روشن زاه زندگی ما ایرانی ها هستند.

در این مراسم حسینی، معاون وزیر و رئیس سازمان آموزش و پرورش استثنایی نیز ضمن گرامیداشت یاد و خاطره سردار شهید حاج قاسم سلیمانی و تشکر از مربیان و معلمان مجتمع شهید اتقایی اظهار داشت: ما در چهل ویکمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی و دهه فجر به این مدرسه شرف حضور پیدا کردیم که زنگ انقلاب را با هم به صدا در آوریم و بگویم زنگ انقلاب همیشه و در بستر هرزمان و هر مکان به صدا در می آید چرا که انقلاب باید دائما زنگ بزند تا جامعه زنگ نزند.

وی خطاب به دانش آموزان گفت: هر انقلابی یک علت ایجادی یا زمینه ای و یک علت غایی دارد که در چهل و یکمین سالگرد پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی این جمله را مرتبا باید تکرار کنیم که علل ایجادی انقلاب ما چه بود زیرا علل ابقایی و استمراری همان علل ایجادی خواهد بود و غفلت کردن از علل ایجادی انقلاب، ابقاء انقلاب را با مشکل مواجه می کند و تمرکز و تامل بر علت های ایجادی انقلاب و استمرار و بقای انقلاب را تضمین می کند.

وی همچنین علل ایجادی انقلاب اسلامی را ایمان مکتبی، رهبری بی بدیل حضرت امام خمینی رضوان اله علیه، وحدت و همبستگی مردم ، و شعار راهبردی انقلاب شکوهمند انقلاب اسلامی دانست و افزود: در بین شش هزار شعار مردم در زمان انقلاب که در خیابان ها سرمی دادند مخرج مشترک و اصل شعار ها، استقلال، آزادی و جمهوری اسلامی بود بنابراین 4 عامل: ایمان و مکتب انقلابی، رهبری بی بدیل، وحدت وانسجام، راهبردی ترین شعار انقلاب اسلامی یعنی استقلال، آزادی و جمهوری اسلامی علل اصلی انقلاب شکوهمند اسلامی است.

حسینی علل ابقایی و استمرار انقلاب را تمسک به رهبری و رشد و تبعیت از آن، وحدت وانسجام مردم و ایمان مکتبی و تمرکز و تامل و استمرار و رشد و شکوفایی استقلال، آزادی و جمهوری اسلامی دانست و اظهار داشت: ما و شما در دهه فجر بر این علل استمراری تاکید و اصرار می ورزیم و میثاق می بندیم که انشاا.. تبعیت از رهبری، وحدت، ایمان مکتبی ، استقلال، آزادی و جمهوری اسلامی را تا آخرین نفس و قطره خون خود پاس بداریم.

شایان ذکر است در پایان، ضمن بیان خاطرات آقای طالقانی راننده امام خمینی (ره) از خانواده معظم شهدا تقدیر به عمل آمد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار