طرح استعدادسنجی دانش‌آموزان به زودی در مدارس غیردولتی داوطلب اجرا می‌شود

مجتبی زینی وند: شناخت استعدادها گام مهمی برای توسعه توانمندی‌های دانش‌آموزان است

تهران (پانا) - معاون وزیر و رئیس سازمان مدارس و مراکز غیردولتی و توسعه مشارکت‌های مردمی استعدادسنجی دانش‌آموزان را از موارد مهم و مورد توجه متخصصان تعلیم و تربیت دانست و تاکید کرد این سازمان نیز در راستای کیفیت‌بخشی برنامه‌های آموزشی و پرورشی مدارس غیردولتی به این مهم خواهد پرداخت.

کد مطلب: ۱۰۰۸۹۸۵
لینک کوتاه کپی شد
طرح  استعدادسنجی دانش‌آموزان به زودی در مدارس غیردولتی داوطلب اجرا می‌شود

به گزارش روابط عمومی سازمان مدارس و مرکز غیردولتی، مجتبی زینی‌وند در نشست شورای اجرای طرح استعدادسنجی دانش‌آموزان در مدارس غیردولتی گفت: «استعداد‌سنجی دانش‌آموزان از موارد مهم و مورد توجه متخصصان تعلیم و تربیت است و این سازمان نیز در راستای کیفیت‌بخشی برنامه‌های آموزشی و پرورشی مدارس غیردولتی به این مهم خواهد پرداخت.»

او ادامه داد: «در مدارس غیردولتی طرحی با عنوان مهارت‌آموزی و مهارت‌دوستی در دست اجراست و مدارسی که در اجرای این طرح موفق باشند از امتیاز افزایش 2 درصدی شهریه برخور خواهند شد و البته این طرح باید به سمتی پیش برود که به کارآفرینی منتهی شود.»

معاون وزیر آموزش و پرورش توجه به دغدغه والدین نسبت به توسعه توانمندی‌های فرزندانشان را مهم دانست و افزود: «ما می‌خواهیم که با استفاده از مدل‌های علمی، استعدادهای دانش‌آموزان را شناسایی شود تا در جهت توانمندسازی آنان در زندگی فردی و اجتماعی، برنامه‌ریزی دقیق‌تری انجام شود.»

در این نشست رضا زعفریان، عضو هیات علمی دانشکده کارآفرینی دانشگاه تهران و مدیر طرح کاشف نیز با اشاره به طرح ارزیابی مهارت که بین 56 هزار معلم انجام شد، گفت: «اجرای این طرح نتایج قابل توجهی در زمینه شناخت وضعیت مدارس در زمینه استعدادیابی و شناسایی توانمندی‌های فردی دانش‌آموزان به خصوص در زمینه خلاقیت و کارآفرینی به دنبال داشت.»

او ایجاد مهارت و روحیه خلاقیت، ریسک‌پذیری، پشتکار و منبع کنترل درونی را از ویژگی‌های سنجیده شده در ارزیابی مذکور دانست و گفت: «مهارت با کارآفرینی ارتباط زیادی دارد و البته کارآفرینی همانند چتری است که باید بر سر هر مهارتی باشد، بنابراین به همین منظور آزمون هدایت شغلی نیز طراحی شد.»

زعفریان افزود: «برای کارآفرین بودن داشتن مهارت و یا دانش تخصصی مورد نیاز است، مثلا با داشتن تخصص پزشکی نیز می‌توان یک کارآفرین خلاق بود و این مستلزم شناسایی توانمندی‌های فردی دانش‌آموزان و برنامه‌ریزی برای تقویت و توسعه آن‌ها است.»

در پایان این نشست مقرر شد طرح عملیاتی مربوط به استعدادسنجی دانش‌آموزان به زودی در تعدادی از مدارس غیردولتی داوطلب به صورت آزمایشی اجرا شود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار