مجتبی زینی‌وند: اساس توسعه انسان بوده و این انسان محصول تعیلم و تربیت است

تهران (پانا) - همایش ملی گرامیداشت هفته شوراهای آموزش و پرورش صبح امروز با حضور معاون اول رئیس‌جمهوری، وزیر آموزش و پرورش، معاونان وزیر و‌ مدیران کل آموزش و پرورش استان‌های سراسر کشور، معاونان وزارت کشور، استانداران، فرمانداران و نمایندگان مجلس شورای اسلامی در مرکز همایش‌های بین‌المللی صداوسیما برگزار شد.

کد مطلب: ۱۰۰۵۹۳۰
لینک کوتاه کپی شد
مجتبی زینی‌وند: اساس توسعه انسان بوده و  این انسان محصول تعیلم و تربیت است

رئیس سازمان مراکز و مدارس غیردولتی و توسعه مشارکت‌های مردمی در این مراسم گفت: «امروز دانش و دانایی و نیروی انسانی آموزش دیده از مهم‌ترین شاخص‌های توسعه یافتگی و برترین ثروت ملی کشورها است. شاخص‌های بهره‌وری از اندیشه و دانش انسانی نماد رشد یا عقب‌ماندگی کشورها به حساب می‌آید.»

مجتبی زینی‌وند ادامه داد: «آموزش و پرورش به منزله اتکای تولید سرمایه انسانی از اهمیت و جایگاه ویژه‌ای برخوردار است. توسعه و آموزش با هم رابطه‌ای دو سویه دارند. نقطه پیوند آموزش و توسعه انسان است که اساس توسعه است و این انسان محصول تعیلم و تربیت است.»

او افزود: «مهم‌ترین اولویت در گفتمان ملی آموزش و پرورش است. همه ارکان حاکمیت باید نسبت به دانش آموز و معلم وظیفه خود را انجام دهند. در مجلس شورای اسلامی همه دستورالعمل‌ها باید در راستای تقویت نهاد آموزش و پرورش باشد.»

زینی‌وند با بیان اینکه آموزش و پرورش به تنهایی نمی‌تواند از عهده این رسالت بزرگ برآید، گفت: «همه باید وقت خود را صرف حل مشکلات و چالش‌های آموزش و پرورش کنند. خوشبختانه با توجه همیشگی مقام معظم رهبری و توجه ویژه دولت تدبیر و امید در همه شاخص‌های عملکرد شوراهای آموزش و پرورش روند رو به رشدی داشته‌ایم به طوری که در سال ۹۷، ۳۰ هزار مصوبه در شوراهای و پرورش کل کشور به تصویب رسیده که ۸۶ درصد آن‌ها اجرایی شده است. در سال گذشته بیش از ۱۴۰۰ میلیارد تومان از محل مواد قانون شوراها جذب آموزش و پرورش کشور در همه مناطق کشور شده است.»

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار