رئیس اداره تعاملات با موسسات و تشکل های مردمی استان اصفهان:

رسالت آموزش و پرورش فرهنگ سازی است

پیربکران(پانا) - آئین افتتاحیه مرکز نیکوکاری آموزش و پرورش پیربکران برگزار شد.

کد مطلب: ۱۰۰۸۷۲۵
لینک کوتاه کپی شد
رسالت آموزش و پرورش فرهنگ سازی است

آئین افتتاحیه مرکز نیکوکاری آموزش و پرورش پیربکران با مساعدت کمیته امداد و اداره آموزش و پرورش با حضور مسئولین کمیته امداد برگزار شد.

اخلاقی رئیس اداره تعاملات با موسسات و تشکل های مردمی استان اصفهان در آئین افتتاحیه مرکز نیکوکاری آموزش و پرورش پیربکران بیان کرد: طبق گفته حجت الاسلام و المسلمین مظاهری، 1000 آیه در قرآن درباره انفاق و کمک آمده است و همه ادیان الهی به این مهم پرداخته اند.

وی با اشاره به آیه 9 سوره انسان گفت: طبق تفسیر آیت الله جوادی آملی و علامه طباطبایی وجه در این آیه بیان می کند: خداوند صورت ندارد ولی وجه آن خلیفه خدا است که در زمینه انفاق و کمک فعالیت می کند و آن صفت مهربانی و رحمانیت خدا در هستی جاری و ساری می گردد. این کار، کار بسیار مقدسی است به ویژه اگر با اخلاص انجام شود.

اخلاقی ادامه داد: در تفسیر المیزان علامه طباطبایی، تمام عصاره یک انسان مخلص و دارای عمل صالح را 26 صفت عنوان می کند که صفت دوم بعد از نماز، کمک به دیگران است. کمک می تواند به عناوین مختلف باشد، از قبیل کمک مادی، فرهنگی و اشتغال که این فرهنگ، فرهنگ بسیار غنی و عزیزی است.

وی افزود: 63 هزار نفر حامی طرح اکرام ایتام هستند که از این تعداد 15000 نفر یعنی یک چهارم حامیان معلم هستند. این مشخص می کند که این قشر فرهیخته چقدر روی این موضوع اهمیت می دهند. واین موضوع مصداق آیه" انسان وقتی به دانش و فرهنگ کامل می رسد، حکیم و خیر می شود" می شود و این حکمت در بین معلمان آموزش و پرورش است.

اخلاقی در ادامه ضمن تشکر از اعتدادی مدیر کل و اسماعیلی معاون پرورش و فرهنگی اداره کل آموزش و پرورش اصفهان جهت راه اندازی مرکز نیکوکاری، این مرکز را پانزدهمین مرکز در آموزش و پرورش، 164 مرکز در استان اصفهان و در حدود 4000 مرکز کشور معرفی کرد که همه مراکز تحت یک سامانه به نام سامانه جامع ملی نیکوکاری در حال فعالیت هستند و با این سامانه هر شخصی می تواند خیر و نیازمند خود را استعلام کند.

وی به علت راه اندازی مرکز نیکوکاری در آموزش و پرورش اشاره کرد و بیان داشت: رسالت آموزش و پرورش فرهنگ سازی است و می تواند هم فرهنگ سازی کند و هم در زمینه کمک به دانش آموز نیازمند فعالیت کند. هیچکس مثل یک معلم آگاه به نیاز دانش آموزان نیست. معلم وقتی نیاز دانش آموز را شناسایی کند به مدیر مدرسه و مدیر مدرسه به مرکز نیکوکاری گزارش می دهد. در نهایت بانک اطلاعاتی تهیه می گردد و کمیته امداد در قالب هم افزایی کمک می کند و با قدرت تحت مدیریت مرکز نیکوکاری کمک ها اهدا می شود.

اخلاقی در پایان اذعان داشت: خیلی از خیرین حتی خیرین خارج ازکشور دوست دارند در زمینه علم و دانش کمک کنند. مسیر پرداخت هزینه خیرین در این سامانه مشخص است. در حال حاضر در کشور 5 میلیون و نیم نفر تحت پوشش کمیته امداد هستند که از این تعدا تعداد 255 هزار نفر در استان اصفهان تحت پوشش هستند. دو میلیون و 600 هزار نفر زن سرپرست خانوار تحت پوشش کمیته امداد وجود دارد که طلاق، زندانی و بیماری سرپرست از علل مهم این موضوع و عوامل عمده فعلی نیاز و نیازمندی است و در این راستا اگر حضور خیرین، بحث اشتغال و توانمندی نباشد، کار کمیته امداد به کندی انجام خواهد شد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار