برگزاری جلسه مدیران عامل مراکز نیکوکاری در شیروان

شیروان(پانا) - به مناسبت فصل زکات و برداشت محصول توسط کشاورزان و دامداران، رئیس اجرایی زکات خراسان شمالی در جمع مدیران عامل مراکز نیکوکاری شیروان که در محل نمازخانه کمیته امداد امام خمینی(ره) این شهرستان برگزار شدگفت: زکات یکی از واجبات دینی است که غریب مانده است.

کد مطلب: ۱۰۹۵۵۳۸
لینک کوتاه کپی شد
برگزاری جلسه مدیران عامل مراکز نیکوکاری در شیروان

حجت‌الاسلام سید اسماعیل هاشمی هدف ستاد زکات را استفاده از توان اغنیاء و تزکیه اموال مردم و یاری رساندن به افراد بی بضاعت دانست و افزود: همه ما باید تلاش کنیم تا لقمه نانی را بر سر سفره نیازمندان بگذاریم تا ان شاء الله مورد مرضی رضای خداوند قرار بگیرد.

قائم‌مقام کمیته امداد امام خمینی (ره) خراسان شمالی نیز در این جلسه با بیان تقدیر و تشکر از همه عوامل مراکز نیکوکاری گفت: مراکز نیکوکاری بازوان توانمند کمیته امداد هستند و با هدف محرومیت زدایی ایجاد شده اند.

محمدعلی اکبریانی با اشاره به فرمایش مقام معظم رهبری در سال 1381 مبنی بر احیای زکات در سطح کشور افزود: دبیرخانه شورای زکات در کمیته امداد مستقر گردید و این نهاد به هیچ عنوان منتفع نیست و فقط متولی کارهای اداری و دبیرخانه آن می باشد و هر گونه زکات پرداختی باید به اطلاع این دبیرخانه برسد.

وی مصارف زکات را با اولویت معیشت محرومین، جاده سازی، عام المنفعه، تهیه جهیزیه و بسته های غذایی، ساخت مسکن، رسیدگی به ایتام و... برشمرد و اظهار کرد: شایسته نیست که زوج جوانی در فقر مانده باشد و نتواند به خاطر اندک مبلغی نتوانند به خانه و زندگی خود بروند.

قائم‌مقام کمیته امداد امام خمینی (ره) خراسان شمالی گفت: متاسفانه معضلی که در استان ایجاد شده است و آن این است که هر کسی برای خود می خواهد کار خیری انجام بدهد و این موجب شده است که برخی افراد از چندین محل کمک دریافت نمایند لذا باید تمامی درخواست های نیازمندان در سامانه خیر و احسان (سخا) ثبت شود تا با جمع آوری اطلاعات آنان و صدور کد حمایتی، از پراکندگی ارائه خدمات و اقدامات توسط نهادهای حمایتی و خیرین جلوگیری شود.

اکبریانی در پایان اظهار کرد: همه چیز متعلق به خدا است و خداوند متعال دست خود را برای کمک به نیازمندان در دست ما گذاشته است و با فرصتی که در اختیار مراکز نیکوکاری است باید در جهت شادکردن دل محرومان باشد و این فرصت بسیار مغتنمی است.

رئیس کمیته امداد امام خمینی(ره) شهرستان شیروان نیز در این جلسه با بیان تقدیر و تشکر از زحمات تمام وقت و شبانه روزی همه عوامل مراکز نیکوکاری گفت: در حال حاضر پانزده مرکز نیکوکاری در سطح شهرستان فعالیت دارند.

مرتضی صفی پور افزود: این مراکز در واقع با هدف ایجاد همبستگی و واگذاری امور به مردم و تشکل ها در جهت کمک و خدمت رسانی آسان و سریع و بدون تشریفات و هزینه اضافی به محرومین با محوریت و تقویت جایگاه مساجد راه اندازی شده اند.

وی در ادامه اظهار کرد: در سه ماهه ابتدای سال جاری و پس از بروز بیماری کرونا و تشکیل قرارگاه مواسات، مراکز نیکوکاری خوش درخشیدند و این درخشش به عنوان یک کار ماندگار سال ها در فرهنگ مردم به ویژه نیازمندان خواهد ماند.

رئیس کمیته امداد امام خمینی(ره) شهرستان شیروان گفت: خوشبختانه در سه ماهه ابتدای سال جاری نزدیک به درآمد تمام سال 1398 کمک های مردمی جذب شد که امیدواریم تا پایان همین سال با همین روند ادامه پیدا کند.

صفی پور در پایان از بکارگیری چهار مبلغ تمام وقت و توزیع یک هزار کیسه ویژه جمع آوری زکات خبر داد.

در ادامه آقای سنجری مطالبی را در رابطه با اشتغال و کارآفرینی در مراکز نیکوکاری و افتتاح حساب امداد ولایت جهت دریافت تسهیلات ارزان قیمت ویژه محرومین و نیازمندان تحت پوشش بیان نمود و گفت: مراکز نیکوکاری بازوی نظام جمهوری اسلامی و یک کمیته امداد کوچک هستند.

خبرنگار حسینعلی ظفری

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار