برنامه‌های فرهنگی ویژه دهه فجر در پلدختر برگزار می‌شود

لرستان(پانا)- رئیس اداره کتابخانه های عمومی پلدختر از برگزاری برنامه‌های فرهنگی ویژه دهه فجر خبر داد و گفت: برگزاری برنامه‌های گرامیداشت مفاخر بومی نیز در دستور کار است.

کد مطلب: ۱۰۰۸۷۱۳
لینک کوتاه کپی شد
برنامه‌های فرهنگی ویژه دهه فجر در پلدختر برگزار می‌شود

به گزارش پانا، علی محمد قهرمانی روز دوشنبه در جلسه انجمن کتابخانه عمومی علامه جزایری و کمیته نهضت مطالعه مفید شهرستان پلدختر عنوان کرد: مجموعه کتابخانه های عمومی به عنوان یکی از مراکز مهم فرهنگی همواره در صدد است تا با اجرای برنامه‌های متنوع فرهنگی، یاد و خاطره مفاخر ملی و شهرستانی را گرامی داشته و به معرفی آنان بپردازد.

وی افزود: اجرای برنامه‌های متنوع فرهنگی در راستای گرامیداشت مفاخر بومی و ملی در دستور کار کتابخانه های عمومی پلدختر است.

رئیس اداره کتابخانه های عمومی پلدختر گفت: در این راستا به مناسبت دهه مبارک فجر، ایام فاطمیه و گرامی داشت یاد و خاطره سردار دل‌ها، شهید سلیمانی، برنامه‌های متنوع و در خور شأن برگزار می‌کند.

قهرمانی، به حادثه سیل اخیر در استان‌های جنوب شرقی کشور به ویژه استان محروم سیستان و بلوچستان اشاره کرد و افزود: هم افزایی عموم شهروندان جهت التیام بخشی از آلام این هموطنان آسیب دیده ضرورت دارد و کتابخانه های عمومی خواهان اهتمام ویژه همه دستگاه‌های اداری شهرستان و همکاری آنان با این مجموعه در کمک به سیل زدگان است.

وی یادآور شد: کتابخانه های عمومی جهت جمع آوری و ارسال کمک‌های اداری و مردمی در زمینه‌های مختلف همچون کتاب، لوازم التحریر، اسباب بازی و سایر مایحتاج ضروری خانوارهای سیل زده آمادگی کامل دارد.

بخشدار مرکزی پلدختر نیز در این جلسه، به نقش مطالعه و کتابخوانی در افزایش راندمان فعالیت‌های موّلد روستاییان در بخش‌های کشاورزی و دامداری اشاره کرد و گفت: احداث کتابخانه های روستایی یکی از راهکارها و نیازهای ضروری شهرستان است.

مرتضی کائیدی خواستار اهتمام ویژه مجموعه کتابخانه های عمومی استان جهت امکان سنجی راه اندازی کتابخانه های روستایی ب ویژه در روستاهای پرجمعیت شهرستان و کتابخانه های سیار در سایر روستاها شد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار