قالی‌بافان مهابادی از مزایای صندوق بیمه روستایی بهره‌مند می‌شوند

ارومیه (پانا) - رییس اتحادیه بافندگان فرش دستباف مهاباد گفت: قالی‌بافان این شهرستان که تاکنون زیرپوشش بیمه تامین اجتماعی قرار نگرفته‌اند، می‌توانند به صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر مراجعه و از مزایای آن برخوردار شوند.

کد مطلب: ۱۰۰۸۵۸۸
لینک کوتاه کپی شد
قالی‌بافان مهابادی از مزایای صندوق بیمه روستایی بهره‌مند می‌شوند

چیا قربانی‌اقدم اظهار کرد: طبق تفاهم صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر و اتحادیه سراسری تعاونی‌های تولیدکنندگان فرش دستباف شهری و روستایی ایران، بافندگان چندپیشه حوزه صنایع دستی اعم از قالی، فرش، گلیم و جاجیم زیرپوشش بیمه اجتماعی قرار می‌گیرند.

وی ادامه داد: تاکنون ۶۵۰ نفر از قالی‌بافان این شهرستان با مراجعه به کارگزاری‌های صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر زیرپوشش این بیمه قرار گرفته‌اند و انتظار می رود بقیه آنها نیز با مراجعه به این صندوق در آن ثبت‌نام کرده و از مزایای آن بهره‌مند شوند.

وی اضافه کرد: هم‌اکنون بیش از یک‌هزار نفر از قالی‌بافان مهابادی که شرایط لازم برای زیرپوشش قرارگرفتن در صندوق بیمه روستاییان را دارند، می‌توانند به عنوان بیمه جایگزین از آن استفاده کنند.

رییس اتحادیه بافندگان فرش دستباف مهاباد اظهار داشت: مزایای این بیمه در چند سال اخیر گسترش چشمگیری داشته است و بازنشستگی، مستمری از کارافتادگی، مستمری بازماندگان و نقل و انتقال سوابق بیمه‌ای را شامل می‌شود.

«قربانی‌اقدم» با بیان اینکه این صندوق در مهاباد هم‌اکنون دارای چهار کارگزاری در بخش‌های مرکزی و خلیفان است، تاکید کرد: قالی‌بافان با مراجعه به این کارگزاری و پرداخت ماهانه ۵۵ هزار تومان خود را بیمه کرده و از یارانه‌ای که دولت برای آن اختصاص داده است، استفاده کنند.

آذربایجان‌غربی یکی از قطب‌های مهم تولید فرش دستباف در کشور است و سالانه حدود ۲۹۰ هزار متر مربع انواع فرش در رنج‌های مختلف تولید می‌کند؛ شهرهای ارومیه، خوی، بوکان، تکاب و مهاباد دارای بیشترین تراکم بافندگی در استان است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار