امام جمعه فیروزکوه:مردم کسانی را برای اداره امورات نظام انتخاب کنند که قابلیت داشته، دلسوز و انقلابی باشند.

فیروزکوه (پانا) - نماز جمعه این هفته شهرستان فیروزکوه به امامت امام جمعه منطقه برگزارشد.

کد مطلب: ۱۰۰۷۸۱۶
لینک کوتاه کپی شد
امام جمعه فیروزکوه:مردم کسانی را برای اداره امورات نظام انتخاب کنند که قابلیت داشته، دلسوز و انقلابی باشند.

حجت الاسلام امیری ارجمند امام جمعه فیروزکوه در خطبه‌های نماز جمعه گفت: همه ما انسانها به سوی پروردگار باز می گردیم پس بهتر است تقوا کسب کنیم و با تقوابدیها از ما دور خواهدشد.

او در ادامه با اشاره به فاصله طبقاتی مردم گفت: ما مسلمانان باید دقت بیشتری داشته باشیم و مشکلات دیگران را برطرف کنیم، چرا باید ملتِ ما کمبود و مشکل داشته باشند.

امام جمعه فیروز کوه افزود: مسلمانی دامنه بسیار گسترده ای دارد، اسلام تبعیض را نمی پذیرد که یکی بگوید نماز صبح نمیخواند، یا دیگری بگوید نماز می خوانم اما خمس نمی پردازم.

حجت الاسلام امیری ارجمند دررابطه با شهید حاج قاسم سلمیانی گفت: از جمله اوصاف انسانهای با تقوا این است که کارهای کوچک آنان را راضی نمی کند، شهید حاج قاسم سلیمانی کارِ بزرگی کرد و دنیا را تغییر دادو حتی دشمنان هم این امررا بازگو می کنند، انسانهای پرهیزکار همواره خود را متهم می کنند که چرا برای دیگران کاری انجام ندادند.

او با اشاره به سخن مقام معظم رهبری (مد ظله العالی) در دیدار با دست اندر کاران حج گفت: علت اینکه آمریکا از ما عصبانی است و مردم آزادی خواه جهان نسبت به ما گرایش پیدا کردند به سبب ایستادگی و صبر ما در مقابل استکبار جهانی به ویژه آمریکا است.

خطیب نماز جمعه فیروزکوه خاطر نشان کرد: انقلاب اسلامی با زعامت امام راحل (ره) راهِ سوم حکومت و نظام داری را برای ملل جهان گشود،راهی که نه به سوسیالیسم و کومونیسم منتهی می شود و نه به سرمایه داری استکبار، بلکه راهِ سوم راهِ حکومت و مردم سالاری دینی است، حکومت اسلامی حکومتِ مردمی است، مردم باید کسانی را برای اداره امورات نظام انتخاب کنند که قابلیت داشته و دلسوز و انقلابی باشند.

امام جمعه فیروزکوه افزود: مقام معظم رهبری (مدظله العالی)در خطبه نماز جمعه هفته گذشته فرمودند،تنها راهِ رهایی از استکبار جهانی، قوی شدن است، همانطور که نیروهای سردار حاجی زاده پایگاه عین الاسد را هدف قرار دادند درست است که مباشرت با آنان بود اما عنایت و آن کسی که راه را نشان داد .

امام جمعه فیروزکوه با اشاره به تاریخ ششم بهمن ماه، سالروز حماسه مردم آمل گفت: مردم در چشم به زدنی هزاران سنگر درست کردند و با هر چه در دست داشتند ایستادگی کردند، پیروزی در آن حماسه نتیجه چیزی به جز ایمان و امامت امام راحل نبود.

این مقام مسئول درباره شهادت حضرت زهرا (س) خاطر نشان کرد: حضرت فاطمه زهرا (س) یک شخص نیست بلکه یک جریان، نظام فکری، فرهنگ و تفکر انقلابی است، علی رغم اینکه مادر خانه و مربیان فرزندان بودند اما در مسجد مدینه و در برابر دشمن ولایت مداری می کردند، حضرت زهرا (س) را به خاطر اینکه طرفدار ولایت بود کشتند، ما نیز باید برای ولایت کشته شویم.

این مقام مسئول با اشاره به سخن امام خمینی (ره) اذعان کرد: کسی که می گوید شورای نگهبان نباید باشد مفسد است، اینها حرفهایی هستند که بلندگوهای خارجی می زنند، اینها به دنبال این هستند که انتخابات را تحریم کنند، بنده انتظار دارم که بصیرتمان را افزایش دهیم و ببینیم چه چیزی می تواند نظام را حفظ کند.

خطیب نماز جمعه فیروزکوه افزود: اگر سردارهای ما نبودند امنیت نبود، برجام هیچ کاری نتوانست بکند، همان طور که رهبرمان فرمودند، طرفهای برجام قابل اعتماد نیستند، اگر مجلس اصلاح شود کشور هم اصلاح می شود.

/خبرنگار: فاطمه شاه حسینی/

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار