مدیرکل آموزش و پرورش سیستان وبلوچستان: سرمایه اصلی آموزش و پرورش مردم، اولیا و دانش آموزان هستند

زاهدان (پانا) - مدیرکل آموزش وپرورش سیستان وبلوچستان در نشست صمیمی با معتمدین، بزرگان طوایف و ریش‌سفیدان نصرت‌آباد گفت: سرمایه اصلی و سرمایه اجتماعی آموزش و پرورش مردم، اولیا و دانش آموزان هستند.

کد مطلب: ۱۰۰۷۷۶۱
لینک کوتاه کپی شد
مدیرکل آموزش و پرورش سیستان وبلوچستان: سرمایه اصلی آموزش و پرورش مردم، اولیا و دانش آموزان هستند

حمیدرضا رخشانی در این نشست اظهار کرد: آموزش و پرورش زیربنای توسعه کشور و هر جامعه‌ای است و اساس پیشرفت و ارتقاء هر مجموعه ای فرهنگ و تعلیم و تربیت است.

او افزود: اعتقاد داریم موفقیت و توفیق هر مسئولی با مردم بودن و همراه مردم بودن است و مادامی که مردم در صحنه باشند و نقش آفرینی کنند یقینا کار به درستی و در سایه آرامش پیش خواهد رفت و نتیجه آن همان میشود که دلخواه همگان است .

مدیرکل آموزش و پرورش استان خاطرنشان کرد : هر جایی که مردم ورود پیدا کنند، عشق و مهر مهرورزی و همدلی موج می‌زند، نمونه بارز آن هم‌افزایی و همراهی مردم و مسئولین در سیل اخیر جنوب استان بود که با تمام وجود برای کمک و نجات هموطنان عزیزمان تلاش کرده و می‌کنند.

رخشانی تصریح کرد: سرمایه اصلی و سرمایه اجتماعی آموزش و پرورش، مردم ،اولیا و دانش آموزان هستند و دستگاه تعلیم و تربیت به خود می بالد که خدمتگزار صدیقی برای ولی نعمتان خود باشد.

او بیان کرد: آموزش و پرورش خانواده‌ای بزرگ و گسترده با مخاطبان بی شمار می باشد که در برقراری ارتباط با مخاطبان با هدف ساختن جامعه در ابعاد مختلف تلاش می‌کند.

مدیرکل آموزش و پرورش استان ادامه داد: جامعه آماری دانش آموزان ، فرهنگیان و اولیا ،مطمئناً کار را در آموزش و پرورش سخت و حساس می‌کند و نیازمند تدبیر و برنامه ریزی دقیق و اصولی می باشد.

او گفت: مردمان سیستان و بلوچستان مردمانی قانع، صبور، خویشتن دار و همراه با مسئولین هستند و برای رشد و پیشرفت سرزمین اسلامی از هیچ تلاش و همراهی دریغ نمی کنند.

حمیدرضا رخشانی افزود: کمبود ۱۳ هزار کلاس درس در استان موجب تراکم بیش از نرخ معمولی کلاسهای درس شده و حقیقتا کار را برای همکاران در بسیاری از مناطق سخت و دشوار کرده است.

او ابراز کرد: با وجود تلاش‌های صورت گرفته در خصوص جذب و به کارگیری نیروهای مورد نیاز آموزش و پرورش استان اما هنوز هم قریب به ۱۶ هزار نفر نیرو کمبود وجود دارد .

رخشانی تصریح کرد: همکاران ما در اقصی نقاط استان، با صبوری و گذشت و انجام کاری جهادی و عزمی جدی به انجام وظیفه مشغول هستند و سعی در تربیت و پرورش نسلی پویا و شاداب دارند .

مدیرکل آموزش و پرورش استان افزود: مدیریت مهمترین مولفه کار اساسی در هر بخشی است، هر مدیری برای اداره بهتر و تحول و دگرگونی در مجموعه نیازمند تدبیر و برنامه ریزی علمی و عملی می باشد.

او گفت: در کشور در حوزه جذب خیرین و مشارکت آنان در ساخت و توسعه فضاهای آموزشی سیستان و بلوچستان رتبه دوم را به خود اختصاص داده است.

رخشانی افزود: با برنامه‌ریزی صورت گرفته ،اقداماتی در خصوص حذف مدارس خشت و گلی و جایگزینی وسایل سرمایشی و گرمایشی استاندارد انجام گرفته که امیدواریم تا پایان سال بتوانیم این مهم را عملیاتی و به پایان برسانیم.

او گفت: یکی از رویکردهای آموزش و پرورش در سطح کلان و استان بکارگیری و بهره گیری از نیروهای بومی و منطقه ای برای مناطق و شهرستان های استان می باشد که کمک شایانی به ماندگاری و ایجاد تحول و دگرگونی دارد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار